Känguru...

måndag 24 september 2018 Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår var jag på Cavarsham wildlife Park, som är en djurpark, som har inriktad sig på australiensiska djur, och kollade runt. Den ligger i en park som ligger strax utanför Perth City. Så var att ta tåget och sen vidare med buss. Men det gick smidigare än vad jag hade tänkt mig. Sen när jag hoppade av bussen, så var det bara och börja knata en bit, för att komma fram. De flesta verkade åka bil för det var bara jag som gick, fanns en shuttle bus också, som jag såg några ta, men vädret var ju fint, solen lös och det var varmt. Så var klart man tar en promenad. Tog inte så lång tid heller. Väl framme vid parken så var det och knata runt och titta på djur, vissa djur hade de, så man fick klappa och träffa, typ koalan, men det vart så mycket folk, så jag skippade det. Fick räcka med och kolla på dem. Men var skoj och se dem iaf. Sen hade de en stor inhägnad där man kunde gå in. Inne där, var det fullt med kängurus... som man fick gå runt och mata lite, klappa lite. Var riktigt trevligt, och de var sjukt mjuka i pälsen. Så det var en riktigt bra dag.
Idag måndag, är det Queen's birthday... det som är konstigt, är att här i Perth så firar man den nu på hösten, medans resten av Australien firar henne 11 juni. Skumt att man firar henne nu här. Nåväl idag, är det ju en helgdag och mycket verkar stängt, så får se vad man hittar på. Ska iaf. hitta ett apotek, mina ögon är röda som attans, ser helt galet ut. Se ifall de har något som hjälper. Får man väl hoppas. Annars får man se, vad man hittar på.

Lars Eriksson