Italien = pizza!!!!

Venedig, Italien nästa - och sista!!!

lördag 6 oktober 2018 Venedig, Veneto, Italien

Lämnar hotellet tidigt, båda vill vi ha god tid på oss..
Som det har flutit på, för bra för att hålla hela vägen....

Buss, flyg, väntan, flyg, buss, buss och båt! Inga förseningar och bra mat/mellis/latte :-) Hittar till hotellet efter beskrivning och koll av personal som gått hem för dagen MEN - vårt kort till rummet är inte kodat!!!! Ringer akutnummret -FYRA gånger på en timme utan svar. Sväljer "paniken" och går för att äta. Känner båda två frustration och kan inte släppa tanken på att vi ev måste hitta en annan lösning. När receptionisten till slut ringer tillbaka släpper spänningarna med allt vad det innebar för dagen! Helt plötsligt kändes tillvaro ok igen och pizzan var suveränt god..

Handlar rom och nötter - lördag ju, och såklart vi måste fira att vi har någonstans att bo 😁 Vi ska dela både säng och täcke i fyra nätter - spännande, ingen av oss gör det ens med våra respektive 😂

Landar i ett regnigt Venedig som trots vädret har gett ett fantastiskt intryck - längtar efter att få strosa och fota..  Återkommer med mera....