Högsta bergskedjan!

torsdag 27 december 2018 Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Under resan norrut fundera vi på att åka mot östkusten och komma ut till havet. Vi stannar vid en utsiktsplats för att se en vacker utsikt, men inser på vägen upp att det är sjukt brant. Vi tar oss tillslut upp och har en fantastisk vy över landskapet innan den ännu svåra vandringen nedför påbörjas. När vi stannar för lunch och tittar på kartan, ser vi att Mount Cook finns innom räckhåll och vi åker dit. Vi bor på en camping med berg runt omkring oss och hoppas att batteriet ska fungera.

Vi vaknar på morgonen och kan konstatera att batteriet har fungerat som det ska. Efter frukost ger vi oss iväg på en underbar 3 timmar lång (t.o.r) vandring mot en glaciär och en sjö vid foten av Mt Cook. Höga berg, vattenfall, hängbroar, vacker natur och återigen fantastiska vyer. Vi stannar flera gånger på väg därifrån för att fota de magiska bergen och den blåa sjön. Vi stannar på en gratis camping övet natten "In The Middle Of Nowhere" och på kvällen har vi disco med dans i vår Campervan!

Rickard Och Marie
Senast aktiv - från Vårsta, Stockholms län, Sverige