Roar oss i krokarna kring Kempten

söndag 24 februari 2019 Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.

Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.

Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några kul deltagare. Ska ev gå fortsättningen där man klickar fast repet längs vägen när man klättrar.

Har cyklat till Ellensberg och tittat på utsikten.

Har skidat/snöskoat/åkt ryggsäck upp på berget Grünten. Jag och Vanten orkade bara halvvägs. Många åkte kälke ned.

Har gått upp till Marieberg. Kullen vi har runt knuten. Fanns ett lovande Gasthof där man kunde dricka Apfelschorle i solen, en snöfri skogsglänta för picnic och en fin utsikt över stan och bergen.

Alla på jobbet är sjuka, så jag är iallafall inte sysslolös. Mest i labbet med att hämta prover, mäta temp och pH, rengöra och ställa in automatiska provtagare, göra analyser i labbet av bl.a. TS, glödrest, COD, BOD, tot. Kväve och Fosfor, även fosfat, nitrit, nitrat, ammonium, filtrerbara partiklar och slamvolym. Annars är de väldigt sympatiska på jobbet. De har som motto att det ska vara kul på jobbet, och att man ska ha det bra. Familjärt.

Johan och Svante har hängt lite mer på öppna förskolan, även letat barnläkarställe till Svante. Johan har skidat upp och ner för ett par berg.

Nästa vecka blir det kanske bad på badhuset, och turer med DAV, Deutsche Alpenverein. Det är även med dem man klätttar.

Eva Westin
Senast aktiv - från Tyskland