En runda

fredag 1 mars 2019 Kantiang Bay View Resort, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Vi behövde göra något annat, när ännu en varm dag började. Så vi åt lite på balkongen.
Så Hejdå till Gävleborna som skulle flytta till Khlong Nin och sedan till Khlong Dao.
Så tog vi moppen och körde neråt. Förbi Khlong Khong, kom efter en bil där någon uppenbart övningkörde, eftersom de rullade i ca 10km i timmen, så långsamt att till och med vi fick köra om..
Förbi bensinpumpen där det rann över, tre moppar där idag, mannen hjälper många med tankningen.
Förbi det där hotellet med All day Breakfast som har Illy kaffe där vi stannade en gång för tre år sedan.
Förbi den gröna moskén och framme vid korsningen vid Khlong Min bestämmer vi oss att fortsätta längs havet.
Lite trött i händerna tänker vi stanna och ta en kaffe på French Bakery.
Det blir en hel fransk frukost som second Breakfast, Vi delar för den är väl tilltagen med croque Monsieur, pain au chocolat, kaffe, färskpressad apelsinjuice och frukt. Och det är en av de fyra bilderna som jag tagit idag.
Verkligheten tar över och man försöker lagra bilder och minnen i hjärnan.

Efter second Breakfast kör vi uppåt mot Diamond Cliff, apor hänger i vägkanten, och man är lite osäker på vad de sysslar med och planerar , så man får ta det lugnt kring dem.
Bougainvillea blommar överallt, rosa, gula och orange men inga vita.

Backe upp och backe ner tills vi kommer till Kantiangbay. En vacker strand, men den bli väldigt lång under dagen på grund av tidvattnet. Vi brukar leta upp en plats under ett träd, som har långa frökapslar i bondbönsliknande format. Sen när man ska ner och bada så gäller det att springa, sanden är som glödande kol. Det går inte att vara cool och gå långsamt. Den stilen håller i 2 sekunder, sen faller alla pretentioner och det enda som betyder något är att hålla fötterna i ett obränt tillstånd.

Efter ett tag beger vi oss tillbaka. Vi stannar vid 7/11 Khlong Nin och köper iste och iskaffe.
Stannar emellanåt och dricker lite.
Vid Living room saktar vi ner för att se om Kasper och Vivi är där, och stannar till när Lilo ropar "jag ser Kasper". Seth är också där, och vi äter lunch och pratar om skola och olikheter mellan barn och annat. Kasper sitter och du att på foten, vilket resulterar i att Lilo ger honom en snygg tatuering "Livet leker" på knäet.

Vi ger oss av mot hotellet för lite hotellskola,  Lilo läser Den magiska kulan från början, fram till kapitel 21 där hon är nu. Bra uthållighet och hon tyckte det var kul själv.

Poolhäng innan solen går ner, men poolen är övertaget av fransmän. Både gamla och yngre. De yngre plockar fram vattenpipa och efter ett tag så går vi upp för att slippa röken.

Middag på you ❤me efter prat med Peaceful reception där vi ska checka in imorgon, egentligen..

Klara Kullberg
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Kommentarer
Postat av marmor

So nice att läsa och följa med i allt ni gör och se så många fina bilder på er och rara Kasper o Vivi.