Framme i Hamburg!

lördag 13 april 2019 Hamburg, Tyskland

Hej!

Nu framme på hotellet i Hamburg. Det är ett ombyggt vattentorn, placerat i en park. Fick ett rum på 16/17 våningen, så utsikten från de halvrunda fönsterna är fin!

Mamma och pappa skjutsade oss till tåget, som avgick i tid, kl. 8.28. Framme i Köpenhamn besökte vi toaletten, åt vars en dansk burgare och åkte sedan vidare kl 12.00, mot Kolding. Vi gick på, satte oss, men fick snart flytta. Till slut hade vi ingen plats, men en tjej i 25års åldern tog golvet, så att jag fick ett fällsäte. Mycket snällt! Ett par hållplatser senare hade vi vars ett fällbart säte, bredvid varandra.

Byte i Kolding genererade en viss förvirring, då vagnsnummerna inte riktigt stämde. Vi fick våra platser i 1:a klass, men med en glasdörr mellan oss. Lite smått speciellt, men sköna säten! Hamnade bredvid familjen Kalle Lind.

Väl framme i Hamburg, kl. 18.02, var u-Bahn (gula linjen) avstängd, så vi åkte S-bahn istället. Fick gå runt vattentornet ett helt varv, men hittade ingen ingång. Till slut hjälpte en snäll servitör in oss, bakvägen och vi åkte ner till lobbyn.

Kvinnan i receptionen pratade på bra fort, men det gick bra att ta allt på tyska.

Nu ätit vars ett par smörgåsar och funderar över vad vi ska göra. Kanske gå ner och se hur bad/bastu avdelningen ser ut.

Bis später!

Amanda Ingvarsson