På väg, på väääääääääääg...

måndag 6 maj 2019 Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så märkligt att ha en ledig helg innan resa, undrar hur vi tänkte här? Nåja, det gjorde ju inte alls så mycket, men inte blev packningen mer affektiv för det, snarare tvärtom.... Min resepackning brukar följa ett mönster, så även denna gång.

I fas 1 är jag chillaxad. Möjligtvis att jag skriver en lista för att inte glömma något.

Fas 2. Jag tappar bort listan.

Fas 3. Jag skriver en ny lista, googlar semesterväder och funderar på klädval.

Fas 4. Jag försöker börja bygga ett teknikhörn nånstans i lägenheten för att inte glömma nån viktig laddare eller annat. Jag inbillar mig att den ska stå orörd tills det är packningsdags.
Jag har fel varje gång.

Fas 5. Jag skriver en ny lista eftersom jag tappat bort den andra eller inte har den nära nog när jag plötsligt kommer på att jag måste skriva ner laddaren till eltandborsten. Eller någon annan livsviktig sak.

Fas 6. Jag lägger ner pass, biljetter å annat viktigt.

Fas 7. Jag slänger ner lite random saker i väskan och hoppas på det bästa.

Fas 8. Jag spenderar en helkväll med att leta laddaren till kamerabatteriet som jag aldrig la i teknik-högen eftersom jag inte hittade den den gången heller.

Fas 9. Jag dubbelkollar att jag lagt ner biljetter å annat viktigt.

Fas 10. Jag kommer ihåg att jag kollade om jag lagt ner biljetter å annat viktigt, men kom jag ihåg att lägga ner dem i väskan igen??? Bäst att dubbelkolla!!

Fas 11. Jag skriver en ny lista samtidigt som jag packar eftersom jag inte hittar någon av dem tidigare. Klockan är då oftast mitt i natten. Jag blir trött, är mer uppgiven och less än chillaxad och ger upp för att "sova på saken".

Fas 12. Jag kliver upp extra tidigt i tron att jag ska hinna packa det sista. I verkligheten betyder det bara att jag sitter extra länge med kaffekoppen.

Fas 13. Jag yr omkring och slänger ner random bra-att-ha - saker. Får panik över att jag inte har tillräckligt mycket läsning med mig och slänger ner 4 böcker till.

Fas 14. Jag köper 3 böcker till på Pocket Shop. Min sambo har resignerat å tagit över ansvaret för pass och biljetter.

Jag är på väg till fas 14. Bernt har passet och jag är på väg mot Pocket Shop, alldeles strax. Det är fortfarande 2 timmar och 40minuter tills vårt plan lyfter. Vi ser fram emot mot resan till Japan väldigt mycket, med viss liiiiite oro. Osså dör vi redan av längtan efter Kicki & Patrik som saknas oss i massadens massor! <3

Nåväl, det här är mest trams-skrivning för att få tiden att gå.
Nu så... muuuuuust... haaaaave.... moooooooooore.... booooks....

Sofia Henriksson
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Kommentarer
Postat av Pengan

Ebookläsare i Mobajlen kombineras med USB-powerbank är min räddning!