Avresa...typ

fredag 19 juli 2019 Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

God morgon el god tidig morgon
Vi vaknar upp hos mormor i Göteborg väldigt tidigt. Det är ju resdag och vi ska bege oss till Varberg för att ta Stena (ej Stena bulk) till Grenå.
Vi är på plats i Grenå kl 07.00 helt enligt plan, resan ner gick bra hälsar föraren Tobias, övriga i familjen sov såklart.

Vi kommer ombord trots en högst oklar parkeringssituationen där vi får stå parkerade mitt på en linje...inte vårt påfund utan en snurrig praktikant hos Stena.

Vi går raka vägen till frukostbuffén för att avnjuta en god frukost. Och till detta vill vi säga att vi har en bild av att den ska vara likvärdig fredrikshamnsfärjans frukost, det var den inte. Men vi fick äta det som erbjöds och vi blev givetvis mätta.

Större delen av resan spenderades i lekhörnan och våra små stjärnor var väldigt nöjda med detta. Carolin och Brage deltog i en tävling där man skulle göra en teckning. Brage som inte alltid älskar att pyssla kämpade hårt med sin teckning och skrev sitt namn och sin siffra med stor koncentration. Både han och Carolin var mycket säkra på att vinst var i sikte men tji fick dem och Brage var väldigt besviken på att teckningen inte fick behållas.

Det blev såklart även några spel och några vinster men totalt så blev det inget + på kontot men det var nog aldrig riktigt planen.

En glass på däck blev det med och lite shopping såklart.

Dans med en tumlare fick August vara med om och han var nöjd, ja vad ska man skriva vi klarade såklart våran båtresa med bravur.

Efter båtresan blev det en biltur på dryga 2h mot Billund, även här hälsar föraren Tobias att den gick mkt bra och även här sov övriga familjen (ja lite normerad familj är vi nog).

Vi landade in på Lalandia och vårat första intryck var bra och lite överraskande, inne fast även ute och här fans ju allt tom pågenlimpa!!

Vi fick våra band som även är nyckel till vårat hus och begav oss till vår stuga.
För att vara en riktigt typisk svensk familj så blev det såklart taco nu. En väldigt nöjd familj begav sig nu mot crazy lalaland Lalandia bad. Vi badadade och hade kul några timmar innan det blev stugan och sömn för våra små.

Kvällen avslutades med en klassisk ”plump” runda och en något så oklassiskt som en Kaptenmorgan med Cola zero, det blir nog denna semesterns klassiker.

Over and out
de fyra musketörerna