Nu börjar resan.

tisdag 5 november 2019 Union Station, Los Angeles, Kalifornien, USA

Efter en superdag i Laguna Beach igår (tack før rekommendationen Marina Sölter) så sitter jag nu på Union station i Los Angeles och väntar på tåget.. Vilken station, lugnt och tyst, mjuka fåtøljer att sitta och vänta i och ett piano som vem som helst får spela på i 20 minuter :-) :-) :-).

Før att komma hit tog jag tunnelbana och buss. I går åkte jag också med tunnelbana och buss och det fungerar fantastiskt bra (det viktiga är dock att se resan som en del av äventyret før självklart tar det ju lite tid). Men før er som ska till Los Angeles så kan jag verkligen rekommendera det, för då upplever man byn och dess människor på riktigt. Som Cornelius Vresvik säkert skulle sagt - Ni møter säkert inte bare en utan flera kul typer på vägen. Provade att prata med några - rätt intressanta samtal om Donald Trump, Michael Jacksson och Obama.. Kan väl säga att doften av Mariujana lade sig när jag tog klivet in på Union station.. Här är det rent och fint och välstädat. Nu ska det bli spännande att se tåget som ska ta mig till Flagstaff før vidare transport till Grand Canyon. kl. 18.00 är det dags då går tåget :-).

och hoppsan när jag skulle gå och sätta mig i de mjuka fåtöljerna så informerade vakten mig om att du har en Roomette. Det betyder business så du har en Lounge du kan gå till :-) jaha och där finns det snacks och te.. Sådärja.. något säger mig att detta nattåg till Flagstaff kommer att vara något annat än liggvagn Stockholm-Östersund :-) :-) :-)

Linda Andersson
Senast aktiv - från Albuquerque, New Mexico, USA
Kommentarer
Postat av Kia

Ha ha ibland går det bra. Ha det så kul med alla nya möten.

Linda Andersson
SkytteLinda Publicerat

Jep det kom ju till och med fler øverraskningar. nästan så jag tjänade pengar på att åka tåg :-)