2483 kilometer på land.
lördag 21 november 2015 - Quetta, Baluchistan, Pakistan

Det har varit en lång färd sedan jag senast skrev, över land till Istanbul & sedan flyg en liten bit till Teheran. Tillbaka på marken har vi nu tagit oss en bit in i Pakistan, till Quetta som är provinshuvudstad i Baluchistan. I Prag började vi couchsurfa, vi bodde hos Ondrej i hans stora &

Frida Ingemarsson
Fridai i Hakuna Matata
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Påväg till Indien
måndag 28 januari 2013 - Lahore, Punjab, Pakistan

Hejsan allihopa! Förlåt att vi inte har skrivit något från Uzbekistan men de hade inget internet på hotellet. Vi bodde på hotell Hayot. Iallafall kom vi fram i tid och sedan åkte vi till hotellet. Det var väldigt mysigt och frukosten ingick. Igår så gick vi runt Tasjkent på ett

Tindra Sundell
kildie i Kildies världsresa!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
HEJ!
torsdag 27 september 2012 - Lahore, Punjab, Pakistan

Pakisan är jag i nu:D ni kan läsa på min blogg om ni vill följa mig: turia.blogg.se

Victoria Lindman
vicci89 i PAKISTAN
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
Den farliga delen av Pakistan
lördag 28 juli 2012 - Quetta, Baluchistan, Pakistan

De flesta omraden av Pakistan ar sakra att vistas pa sa lange man har gott vett och beteende. Balochistan ar inte ett sadant sakert omrade. Afghaner flyr till detta lan. Talibaner har ett antal traningslager for nya rekryter. Storre dad som kapning av bussar och sprangningar av officiella byggnader

In till Pakistan!
lördag 14 juli 2012 - Wagah Railway Station, Punjab, Pakistan

Nu ar det dags, wuhu! Jag har som plan att ta mig till Gilgit i norra Pakistan till den 14e Juli, eftersom jag fort losa diskussioner om en promenad i grupp uppe bland bergen da. Mina planer blev dock ruckade redan i Amritsar, Indien. Min resplan borejade med att ta en delad taxi till gransen for

heliga städer, sopor och avföring.
onsdag 14 mars 2012 - Jaisal, Punjab, Pakistan

Hej alla! Vi har haft en uppochnervänd tur genom norra Indien och kommit ut på andra sidan lite skitigare, lite mer traumatiserade och lite mer upplysta. Vi drog från Goa glada i hågen och kom till ett fantastiskt ställe som heter Hampi, det är helt klart vårar favorit ställe i hela

Från det ena till det andra!
lördag 11 december 2010 - Sialkot, Punjab, Pakistan

Halloj! Fått döpa filnamnet till rapport snarare än veckorapport, har slarvat med hemläxan, sorry! Rättelse i veckorapport 3: finns inget som heter Hb recepten, utan järntabletter på recept. Haha, snurrigt värre! Hoppas ni har det bra i vinterkylan och njuter av landskapsutsikten, längtar

Packat och klart
fredag 12 november 2010 - Mardan, Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan

Hej hopp! Det var bara jag igen… Jag trodde väl någonstans att jag skulle få rädda världen, men det skulle visa sig vara lättare sagt än gjort! Nu är det så här att det finns vissa säkerhetsaspekter som jag fick problem med eftersom jag utan bättre vetande yttrat att jag hade dubbel

Senast aktiv - från Sialkot, Punjab, Pakistan
Blev visst noje fore nytta
söndag 24 oktober 2010 - Muzaffargarh, Punjab, Pakistan

Hej igen alla glada! Hoppas ni mår bra och att det svenska vädret är nådigt än så länge. Forsökte skicka ett meddelande tidigare men då gick strömmen precis när jag var klar, vilket blir allt vanligare här, och allt gick förlorat. Då blev jag lite putt och la ner projektet

Framme
fredag 15 oktober 2010 - Muzaffargarh, Punjab, Pakistan

Gortrott efter 17 timmar resa. Onskar att jag kunde saga att det borjade bra, men varfor ljuga nar man kan saga som det ar? Ar det inte ironiskt, som Alanis Morisette brukar saga, att jag dagen innan laser i tidningen att SAS ar ett av de punktligaste flybolagen vilket de garna gor reklam for pa

Hakuna Matata

Hakuna Matata

4 oktober 2015 - 19 oktober 2016

Kildies världsresa!

Kildies världsresa!

22 januari 2013 - 16 februari 2013

Det här är Kellie och Tindras världsresa. Vi kommer resa till Bl.a Tunisien, Uzbekistan och Honduras. OBS! Vi reser ej på riktigt utan detta är ett skolprojekt, men vi försöker göra det så verkligt så möjligt.

PAKISTAN

PAKISTAN

25 september 2012 - 10 mars 2013

Tillbaka till Linköping

Tillbaka till Linköping

14 juni 2012 - 20 augusti 2012

Flyg till Peking, bussa och tåga tillbaka hem till Linköping. Resrutten är sannolikt: Kina-Nepal-Indien-Pakistan-Iran-Turkiet-Europa-Linköping.

Sista doft av frihet, Asien + Oceanien

Sista doft av frihet, Asien + Oceanien

1 november 2011 - 1 juni 2012

Istället för att vara ansvarsfulla så åker vi iväg på en galen resa, på gott och ont så är detta vi :) Sri Lanka, Indien och sen luffa/jobba Australien och Nya Zeeland. Får se vart vinden blåser

Pakistan, nytta och noje

Pakistan, nytta och noje

14 oktober 2010 - 2 januari 2011

Befinner mig i Pakistan for att vara med i hjalparbetet och halsa pa tjocka slakten. Far se till att halla mig flytande och inte ta mig vatten over huvudet.

Kashmir

Kashmir

26 februari 2010 - 26 februari 2011

Kashmir som militär FN-observatör.

21 maj 2009 - 5 juni 2009

Jag och mamma åkte till Pakistan

Skola i Pakistan

Skola i Pakistan

23 september 2009 - 29 januari 2010

Tänkte åka på lite äventyr igen. Först ska jag till Islamabad i Pakistan och om det är möjligt göra en liten vandring i bergen mot Tibet. Sen till Karatshi i södra Pakistan och gå skola från oktober till jul. Sedan blir det troligen vidare till Malaysia och Filippinerna och sen hem via Singapore. Hemma lagomt till skidsäsongen :) I am going to Karachi in Pakistan for school. Then I go to Philippines, Malaysia and Singapore and home to Sweden for the skiing in the spring :)

13 maj 2009 - 16 maj 2009

Nu ska jag åka till Pakistan

Umair Khan
umairmk009