Panama City

Panama kanal
tisdag 15 augusti 2017 - Panama City, Panama

Igår träffade jag de andra som jag ska genomföra The Best of Panama resan. Denna anordnas av en brittisk resebyrå som heter G Adventure, vilka svenska resebyrån Kilroy säljer. Vi är totalt 10 personer samt en reseledare. Igår kväll åt vi mat tillsammans och fick en del information. Inga

tikena i Centralamerika
Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

tikena i Centralamerika
Sista dagen
onsdag 5 juli 2017 - Panama City, Panama

Så var vi framme vid sista dagen på denna underbara resa i syd/central Amerika.Dagen ängnades åt lite shopping vid Albrook och hit var det supersmidigt att åka tunnelbana.Albrook är ett gigantiskt shoppingcenterEfter shoppingturen blev det hotellpoolen.Ikväll hade vi bokat att gå på en

Mot Contadora.
onsdag 28 juni 2017 - Panama City, Panama

Väckning 05:20Upp och checka ut. Tyvärr öppnar frukosten inte förrän 06:30 vilket vi inte hinner med då vi skall vara vid Trump Tower då. (Sofies favorit president 😀)Båten avgår enligt tidtabell 07:30 och det bär av mot ön Contadora.  Jag somnar på en av sofforna och efter ca 45

Mot Panama
måndag 26 juni 2017 - Panama City, Panama

Då var det dags att säga på återseende till fantastiska Peru.Upp kl 8:30 packa allt och ner till frukosten.Taxi kommer kl 10:00 för skjuts till flyget mot Lima där vi skall byta plan vidare mot Panama.Det första vi slås av då vi landar vid ca 20- tiden är att värmen är tryckande även

Panama City
torsdag 25 augusti 2016 - Panama City, Panama

Da har man spenderat en och en halv dag i Panama City, jag bor i old town eller Casco Viejo som det heter. Finns mycket att titta pa nar man gar omkring, pa ena sidan ar det ny restaurerade gamla spanska kolonialbyggnader och pa andra sidan ar det varsta slummhusen. Tydligen paborjade de ett stort

Richard Johansson
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
Dag 19 - Portobelo till Panama City
onsdag 7 december 2016 - Panama City, Panama

Puh! Det har varit ett konstigt dygn. Hjärnan har gått på högvarv, jag har surfat efter info, jag har läst, kollat igen o hade egentligen en plan när jag vaknade 02.40 på natten o trodde hela huset skulle spolas bort i ovädret. Resten av natten sov jag av o till pga a) ovädret b) ACn jag

Dag 17 - Panama City 5/12
måndag 5 december 2016 - Panama City, Panama

Sovit som en princessa i min superbekväma säng. Vaknade redan 06.30 utsövd o pigg p ägnade sedan 2 timmar åt att se på spanska CNN, där man bland annat rapporterade om Kuba o laddade upp resterande bilder i dagboken. Internetet är supersnabbt på morgonen m segt som klister på kvällen.Det

Dag 16 - Havanna till Panama City
söndag 4 december 2016 - Panama City, Panama

Ligger på mitt spacade rum i Panama City o laddar upp lite bilder till de senaste dagarnas inlägg. Periodvis funkar det bra o periodvis tappas kontakten m jämfört med Kuba är ju internet är ett mirakel! Det enda som inte riktigt vill är att få till Texter t bilderna men det kanske spelar

Det har börjat!
söndag 31 juli 2016 - Panama City, Panama

Hej på er! Äntligen är det dags att sträcka på benen i stora via världen igen:-). Först ett stopp i centralamerika och sen sydamerika för hela slanten. Imorse 0200 lokal tid kom vi till hotellrummet. Resan hit tog något längre tid pågrund av stopp i flygtrafiken i New York, dåligt

Richard Johansson
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
Centralamerika

Centralamerika

28 juli 2017 - 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

inka mm.

inka mm.

15 juni 2017 - 6 juli 2017

Drömresa

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Cuba libre por favor!!!

Cuba libre por favor!!!

16 januari 2015 - 28 februari 2015

Start i Colombia, sen Panamá och Costa Rica, Guate, Belize och Mexicó! Då håller vi i hatten igen!

Sydamerika

Sydamerika

2 september 2014 - 16 december 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

In the heart of America

In the heart of America

13 januari 2014 - 24 maj 2014

Då var det dags igen. Sällskapet har fördubblats och med mina två nya kompanjoner styrs kosan åt samma håll som sist men lite längre norrut. Förväntningarna på nya äventyr, bravader och massa nya möten och intryck är skyhöga.

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Med Rosa Bussarna 50+ resa med buss från Panama City till Playa del Carmen i Mexico.

tikena
Peter Hjorth Säker