Veraguas

22/8 Dykning i Santa Catalin mm
måndag 22 augusti 2016 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

22-24/8 Santa Catalina Reste från Boquete till Santa Catalina måndagen den 22, dags att fortsätta äventyret och se något annat. Först hade jag tänkt att köra en latmask å boka en direkt shuttle bus bara för turister, dubbla priset men snabbare. Dock blev den inställd så jag fick ge mig

richyy
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
santa catalina
fredag 17 januari 2014 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Santa catalina är helt fantastiskt. Pytteliten stad längs kusten i panama. Finns en superfin strand som oftast är helt tom. Det ligger två hostels i skuggan från stranden och vågorna är perfekta. Själva byn ligger ca 6 km från stranden och där finns områdets enda supermarket. omöjligt

Västindien
söndag 18 december 2011 - Manzanillo, Veraguas, Panama

Då har det gått drygt en vecka sen vi lämnade Southamptom. Temperaturen i vattnet har stigit med ca 20 grader och utetemperaturen med lika mycket. Veckan som gått har varit slitsam nere i maskin. på grund av värmen så har jag varit helt slut efter en arbetsdag. värmen kommer även att

Andreas Björfelt
Dea12 i 3 månaders praktik
Senast aktiv - från Pulau Pinang, Pinang, Malaysia
Las Palmas
tisdag 29 november 2011 - Las Palmas, Veraguas, Panama

Då har man gjort Las Palmas. Vet inte om det är bra eller dåligt då jag inte alls blev imponerad av stan, förutom bussarna som körde i 300. Jag gillar ju drag... 5 timmars promenad med mp3spelaren i öronen för att skingra tankaarna, lite mat och någon bazar. Mer intresse har jag inte.

Santa Catalina, Panama
lördag 2 april 2011 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Santa Catalina ar en surf by vid Pacifik kusten av Panama. Turismen har annu inte riktigt natt hit, bara surfarna.Det ar sa bra vager att de har varlds tavlingar har. For tva dagar sen var vi pa en o utanfor som heter Isla Coiba, det ar ett natur resarvat. Nar vi snorklade sag vi rev haj,

En hållplats ifrån total lycka!
fredag 31 december 2010 - Santiago, Veraguas, Panama

Vi tar allt från början: Från Stockholm till London London flyget till New York inställt, och Maries väska borta, vilket innebar gratis hotel (som för övrigt kostade 280 dollar natten). Dan efter åkte vi tillbaka och fick tag i väskan efter 3 timmar. Vi tillbringade 4 nätter på hotellet.

Marie, David Meyer, Boman
DavidoMarie i Costa Rica
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Aventyret i PANAMA
torsdag 13 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Pa senare tid tycks tiden ha gatt fran springande hastighet till den starkaste raketmotorn. Tiden i Panama lider mot sitt slut, imorgon styr jag kossan till Costa Rica. Innan vi borjar pa det kapitlet sa vill jag beratta mer om panama. Efter by Santa Catalina sa reste jag langre ner langs den

Holas de PANAMA
torsdag 13 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Sista surfstoppet.
torsdag 6 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Jag har nu varit har i St Catalina nagra dagar. Jag reste hit tillsammans med ett par dar han ar australiensare och hon fran england. De heter James och Ally. James ar en riktigt bra surfare och har tagit flera monstervagor medans jag lyckats fega ur pa samtliga. Har finns en pointbreak som

Jakob Ljungh
Jake.the.snake i Centralamerika
In the search ....
tisdag 27 april 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Jag vill botja med att be om ursakt for min franvaro pa sistone. Far skylla pa att min tillvaro har erbjudit battre saker att gra an att sitta vid en dator. Sist jag skrev sa var jag i Ecuador, mitt uppe i ett paskfirande. Nu befinner jag mig i Panama i en liten by vid namn Santa Catalina. Byn

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

centralamerica

centralamerica

5 januari 2014 - 29 mars 2014

Gran Canaria, Semester & Författarjobb

Gran Canaria, Semester & Författarjobb

25 november 2011 - 2 december 2011

Jag reser ensam, med flygbyte i Barcelona, ner till San Augustin. Här kommer jag jobba på min bok med min författarcoach och även slappa och äta god mat...

3 månaders praktik

3 månaders praktik

19 november 2011 - 4 mars 2012

Praktik på M/V Otello Wallenius

Sydamerika, mellan Amerika och Caribien

Sydamerika, mellan Amerika och Caribien

15 januari 2011 - 7 maj 2011

Jag Magdalena,min bror magnus och min sambo Greger åker på lång resa till Syd och mellan Amerika och avslutar resan i Caribien. Den här resan är mycket efterlängtad och kommer bli ett stort äventyr med tunga ryggsäckar och mycket vandring i skog och mark. Vi vill upptäcka och lära oss mycket om andra kulturer och naturliv som indianstammar i Amasonas, Pannama och ö livet i Caribien.

Costa Rica

Costa Rica

26 december 2010 - 31 januari 2011

Pura Vida!

Pura Vida!

25 februari 2010 - 7 juni 2010

Kommer volunsurfa (voluntärarbeta+vågsurfing) i den lilla byn "Las Tunas" i Ecuador i två månader för att sedan resa vidare till Costa Rica. Syftet med resan är att få en kulturupplevelse utöver det vanliga samt att surfa så mycket jag orkar! Tobo bien / David

Centralamerika

Centralamerika

16 oktober 2009 - 7 maj 2010

Mitt Centralamerikaäventyr

USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Central Amerika...

USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Central Amerika...

28 september 2009 - 28 februari 2010

Dax att ta den sista kontinenten pa jorden. Ska bli helt underbart !

America!

America!

21 september 2009 - 18 december 2009

Vi tror att jorden är rund. Därför bör människan kunna ta sig runt. Med start i Amerikas centrala delar börjar vi vår gemensamma rundtur och slutar inte förrän vi är framme vid rätt flygplats på rätt dag. Resan har redan innan den påbörjats väckt känslor som avund och oro och kommer med all sannolikhet att fortsätta påverka i takt med att vi avverkar platserna som ligger för våra fötter.

Inga resenärer