Santa Catalina

22/8 Dykning i Santa Catalin mm
måndag 22 augusti 2016 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

22-24/8 Santa Catalina Reste från Boquete till Santa Catalina måndagen den 22, dags att fortsätta äventyret och se något annat. Först hade jag tänkt att köra en latmask å boka en direkt shuttle bus bara för turister, dubbla priset men snabbare. Dock blev den inställd så jag fick ge mig

richyy
Richyy i Latinamerika höst 2016
Senast aktiv - från Boquete, Panama
santa catalina
fredag 17 januari 2014 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Santa catalina är helt fantastiskt. Pytteliten stad längs kusten i panama. Finns en superfin strand som oftast är helt tom. Det ligger två hostels i skuggan från stranden och vågorna är perfekta. Själva byn ligger ca 6 km från stranden och där finns områdets enda supermarket. omöjligt

Santa Catalina, Panama
lördag 2 april 2011 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Santa Catalina ar en surf by vid Pacifik kusten av Panama. Turismen har annu inte riktigt natt hit, bara surfarna.Det ar sa bra vager att de har varlds tavlingar har. For tva dagar sen var vi pa en o utanfor som heter Isla Coiba, det ar ett natur resarvat. Nar vi snorklade sag vi rev haj,

Aventyret i PANAMA
torsdag 13 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Pa senare tid tycks tiden ha gatt fran springande hastighet till den starkaste raketmotorn. Tiden i Panama lider mot sitt slut, imorgon styr jag kossan till Costa Rica. Innan vi borjar pa det kapitlet sa vill jag beratta mer om panama. Efter by Santa Catalina sa reste jag langre ner langs den

Holas de PANAMA
torsdag 13 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Sista surfstoppet.
torsdag 6 maj 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Jag har nu varit har i St Catalina nagra dagar. Jag reste hit tillsammans med ett par dar han ar australiensare och hon fran england. De heter James och Ally. James ar en riktigt bra surfare och har tagit flera monstervagor medans jag lyckats fega ur pa samtliga. Har finns en pointbreak som

Jakob Ljungh
Jake.the.snake i Centralamerika
In the search ....
tisdag 27 april 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Jag vill botja med att be om ursakt for min franvaro pa sistone. Far skylla pa att min tillvaro har erbjudit battre saker att gra an att sitta vid en dator. Sist jag skrev sa var jag i Ecuador, mitt uppe i ett paskfirande. Nu befinner jag mig i Panama i en liten by vid namn Santa Catalina. Byn

Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
Njuter av livet i Santa Catalina, Panama !!
fredag 19 februari 2010 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Hej hej pa er alla !! Nu var det natan en manad sedan jag skrev. Forlat !! Har varit valdigt sallan pa internet har i Central Amerika. Internet uppkopplingen ar sa dalig, den bryts hela tiden men jag ska ge det ett forsok nu iaf. Vi stannade i Santa Teresa ( Costa Rica ) i hela 8 dagar. Hade

Surf nd Turf!
söndag 4 oktober 2009 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

So we made it, Surfin the white water!!!! Vi akte buss, buss, och en buss till genom fantastiska Panama, med regnskog, sma gardar, cowboys, hastar och massa kor med puckel pa ryggen och mycket skinn under halsen utanfor fonstrena. Till slut kom vi fram till valrdens ande, so it seemed, San

Annagustaf Holmolsson
AnnaGustaf i America!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Harliga dagar i Panama
onsdag 13 maj 2009 - Santa Catalina, Veraguas, Panama

Mycket har hant sen vi tog oss tid att skriva sist. Det ar riktigt daligt med datorer och internet pa det stallen som vi varit pa i Panama. Vara forta dagar var iBocas var bara regn men vi bestammde oss for att stanna nagra natter till och fick 3 riktigt harliga dagar. Vi cyklade 2,5 mil en utan

Latinamerika höst 2016

Latinamerika höst 2016

30 juli 2016 - 12 november 2016

Jaaa då var det äntligen dags att åka ut på äventyr igen, 15 veckor resande. Totalt 6 veckor med Corre. Resplan: [b]-30 juli[/b], flyg till Panama [b]-v31-32[/b], Spanskakurs på Bocas del toro [b]-13 augusti[/b], Corre reser till Quito Ecuador och påbörjar 11 veckors arbete. [b]-v33-34[/b], reser runt själv i Panama, bla. besök hos släktingar i Boquete. [b]-v35[/b], flyger till Corre i Quito och är där 1 vecka. [b]-v36-40[/b], 35 dagars gruppresa "Quito to La Paz Adventure" Mer kan läsas här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/quito-to-la-paz-adventure/1168/itinerary/[/link] [b]-v41-42[/b], reser runt i Bolivia [b]-21 aug [/b], flyger till Corre och är där en vecka. -[b]v44-45[/b], reser med Corre. Börjar med flyg till Galapagos 5 november. Mer info finns här: [link url=https://www.gadventures.com/trips/galapagos-express-camping-adventure/3314/itinerary/]https://www.gadventures.com/trips/galap

centralamerica

centralamerica

5 januari 2014 - 29 mars 2014

Sydamerika, mellan Amerika och Caribien

Sydamerika, mellan Amerika och Caribien

15 januari 2011 - 7 maj 2011

Jag Magdalena,min bror magnus och min sambo Greger åker på lång resa till Syd och mellan Amerika och avslutar resan i Caribien. Den här resan är mycket efterlängtad och kommer bli ett stort äventyr med tunga ryggsäckar och mycket vandring i skog och mark. Vi vill upptäcka och lära oss mycket om andra kulturer och naturliv som indianstammar i Amasonas, Pannama och ö livet i Caribien.

Pura Vida!

Pura Vida!

25 februari 2010 - 7 juni 2010

Kommer volunsurfa (voluntärarbeta+vågsurfing) i den lilla byn "Las Tunas" i Ecuador i två månader för att sedan resa vidare till Costa Rica. Syftet med resan är att få en kulturupplevelse utöver det vanliga samt att surfa så mycket jag orkar! Tobo bien / David

Centralamerika

Centralamerika

16 oktober 2009 - 7 maj 2010

Mitt Centralamerikaäventyr

USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Central Amerika...

USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland och Central Amerika...

28 september 2009 - 28 februari 2010

Dax att ta den sista kontinenten pa jorden. Ska bli helt underbart !

America!

America!

21 september 2009 - 18 december 2009

Vi tror att jorden är rund. Därför bör människan kunna ta sig runt. Med start i Amerikas centrala delar börjar vi vår gemensamma rundtur och slutar inte förrän vi är framme vid rätt flygplats på rätt dag. Resan har redan innan den påbörjats väckt känslor som avund och oro och kommer med all sannolikhet att fortsätta påverka i takt med att vi avverkar platserna som ligger för våra fötter.

Back to beans

Back to beans

1 april 2009 - 23 april 2009

Återvänder till Central för att se hur mycket bönor vi kan sätta i oss. Surf, dyk, sol och berg kommer även avverkas.

Peru - Panama 2009

Peru - Panama 2009

3 mars 2009 - 27 april 2009

Sydamerika ligger för deras fötter, imorgon ger de tre vännerna Christofer, Sonja och Sara sig iväg på en resa de aldrig ska glömma. Den tredje mars klockan 06.25 lyfter planet från Arlanda, slutdestination Lima! I Peru är det buss som gäller och med dessa ska vi luffa oss fram med Cusco och Machu Pichu som det slutliga målet. Under bussresorna kommer vi passera många städer exakt hur många vi kommer stanna i är dock oklart, några som vi dock bestämt oss för att spendera en del tid i är Pisco, Ica, Huacachina och Nasca. Efter att vi har trollbundits av Peru och dess skönhet gör vi oss redo att fascineras av vårt nästa resmål, Panama. Den 29 lyfter vi från Lima för att senare landa i metropolen Panama city. I Panama lockar naturen med den vackra regnskogen, den aktiva vulkanen och den stora artrikedomen. Även havet lockar med perfekta vågor för surfing och vidsträckta korallrev. Ställen som vi mycket väl kan komma att besöka i Panama är Bocas del Toro och Santa Catalina. Den 26 april sätter vi oss åter på ett flygplan, denna gång för att ta oss hem till Sverige och välkomnas av den vackra och glada våren :D Vi ska försöka använda resedagboken flitigt och lägga upp inlägg om vår resa så ofta vi kan. Kommentera gärna :D Trevlig läsning, ses igen i vår :) /Christofer, Sonja och Sara

Andra sidan Atlanten

Andra sidan Atlanten

26 januari 2009 - 8 juni 2009

Vi börjar vår resa i Mexico och tar oss ner till Costa rica där planet går 10 mars till Argentina,sedan är de argentina, brazil och Panama som gäller för att avsluta med 1 vecka i New York. Nice=)[b][/b]

Inga resenärer