Puerto Maldonado

Lämnar djungeln
tisdag 9 oktober 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Lämnar lodgen för en lång resdag, 2 timmar med båt först och sen 12-13 timmar bus. Väntetid vid vägarbeten och lunch, hann en snabbtur i stan för bussen var försenad 1 timme. Det är väl inte det roligaste turen med slinger vägar upp och ner. Var uppe på 4200m och vände innan vi kom

Hektiskt dag.
måndag 8 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Idag hände mycket, 3 olika expeditioner och en egen. Först till ett gömställe för att kolla in makau (små gröna papegojor) som äter lera för att natrularisera magen. Men det var regn i luften så tyvärr fick vi inte se när hundratals kommer till sandbanken. Första misslyckandet, men

Lodgen
söndag 7 oktober 2018 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Tidiga mornar om vi ska få uppleva något, väckning varje dag mellan 05:00-06:00.Idag skulle vi till en oxbowsjö för att kolla djurlivet. Åkte ut på en katamaran som hade en väldigt finurlig och listig åra att ro med. Hjälpe en av guiden så jag fick testa. Massor av fåglar och en massa

Djungeln
lördag 6 oktober 2018 - Puerto Maldonado, Peru

Tidig frukost 05:30 och väskorna ompackade för nästa äventyr. Det var bara den lilla ryggsäcken som skulle med nu nästa 3 dagar.Flyg från Lima till Puerto Maldonado, var en sån upplevelse. Först hela havet och den stora staden uppe på klippan. Sen kom Anderna med toppar och dalan, kändes

Buss till Puno
torsdag 2 mars 2017 - Cusco & Puno, Puerto Maldonado, Peru

I går tog vi det mest lungt. Besökte ett litet museum om Macchu Piccho. Bingham tog med sig 4000 - 5000 förmål till USA nu har en del kommit tillbaka till Peru och ett litet antal fanns här. Besökte marknaden och köpte två tröjor i alpackaull för cirka 100 kronor styck, får se hur

Monica Håkansson
MonicaoJan i Sydamerika
Senast aktiv - från La Paz, Bolivia
Djungeln
lördag 26 september 2015 - Puerto Maldonado, Peru

Dag 1 Flyget till Puerto maldonado gick bra. Väl framme möttes man av enorm värme. Jag blev upphämtad tillsammans med 2 amerikaner och ett gäng tyskar. Jag och amerikanerna har samma guide. Så vi kommer hänga en del tillsammans. Färden till stället tog ca 30 min med båt och väl

Daniel Andersson
Pachacuti_ i Äventyrsresa Peru
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Amazonas
söndag 28 december 2014 - Puerto Maldonado, Peru

På grund av att vi var ett gång som fastnade i baren igår kväll blev natten ganska kort, men oj så gott jag sov. Och vilken härlig känsla att vakna upp till djungelns egen melodi. Bortsett från en symfoni av naturliga ljud var det alldeles tyst. En underlig, men härlig känsla. Jag låg

Carina
wahlen i Peru & Galapagos
Senast aktiv - från Eslöv, Skåne län, Sverige
Cusco till Amazonas
lördag 27 december 2014 - Puerto Maldonado, Peru

Idag startar ett nytt äventyr. Det har blivit dags att ta sig över bergen och in i djungeln, och det skulle göras med flyg från Cusco till Puerto Maldonado i den södra delen av Amazonas nära gränserna till både Bolivia och Brasilien. Detta var en flygresa på 35min och jag föreställde mig

Carina
wahlen i Peru & Galapagos
Senast aktiv - från Eslöv, Skåne län, Sverige
Welcome to the jungle!
fredag 26 september 2014 - Tambopata, Puerto Maldonado, Madre de Dios, Peru

Hej hopp! Då så har vi klarat av djungeln också! Sista gruppaktiviteten på ett tag nu och en häftig upplevelse var det. Vi landade på morgonen den 24 september och slogs av den extrema luftfuktigheten på ca 88% som gjorde att kläderna klibbade fast sig på kroppen efter ungefär 3

Tillbaka från djungeln med krossade tapirdrömmar
söndag 3 februari 2013 - Puerto Maldonado, Peru

Tar det lite chill just nu på Tambopata hostel i Puerto Maldonado, genomsvettig smutstvätt förpestar rummet med en syrlig stank från djungeln. Imorgon går flyget till Lima kring ett-tiden, varefter vi skall fixa buss till Trujillo. Men nu vill ni säkert höra något om vår erfarenhet från

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Sydamerika

Sydamerika

31 januari 2017 - 16 mars 2017

Äventyrsresa Peru

Äventyrsresa Peru

7 september 2015 - 29 september 2015

Daniel Andersson – Äventyrsresa Peru 22 dagar / 21 nätter Lima – Nazca - Arequipa – Colca Canyon – Puno/Titikakasjön – Cusco – Den Heliga Dalen – Inkaleden till Machu Picchu – Puerto Maldonado – Lima

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

9 december 2014 - 7 januari 2015

En dröm som går i uppfyllelse!

Jorden runt på 90 dagar

Jorden runt på 90 dagar

27 augusti 2014 - 26 november 2014

Richard och jag ska uppleva världen på bästa möjliga sätt, följ oss under 90 dagar runt jorden :)

Peru/ecuador

Peru/ecuador

8 januari 2013 - 19 februari 2013

Start i Lima (Peru), landar 06:30 lokal tid den nionde januari. 21:e januari börjar vi knata inkaleden och ska vara vid Machu Pichu den 24:e hoppas vi! Vi går med Wayki trekk och bor i Cuzco några dagar inför. Flyger hem från Quito (Ecuador) 19 februari och beräknas landa i Göteborg 20 januari 19:50 lokal tid. Obs Andrea flyger som "Lena Johansson" eftersom namnet Lena står först i passet och vi vill undvika krångliga tulldiskussioner på spanska.

Peru/Amazonas/Galapagos

Peru/Amazonas/Galapagos