Urubamba

Häng i Cuzco
torsdag 28 december 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Vad nu, är vi tillbaka i Peru? Vi var ju där i vintras? Nej, men jag hann aldrig ladda upp de sista dagboksinläggen från resan och har inte haft tid förrän nu. Inläggen är dock skrivna offline samma dag som de skedde tillsammans med alla bilder. Jag skriver för att komma ihåg, som en back

Bussresa i 10 timmar
torsdag 28 juni 2018 - Inka Express Bus, Urubamba, Cusco, Peru

Idag tog vi bussen till Puno. Resan skulle ta 10 timmar med 5 stopp på vägen. Mycket historia om Inka folket blev det Vi åkte också  ända upp till glaciärerna på 4300 meters höjd.

Statsrundtur Cusco
onsdag 27 juni 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

idag gjorde vi en rundtur i Cusco med omnejd. Finns mycket fina historiska byggnader från Inkatiden.

Machu Picchu
tisdag 26 juni 2018 - Machu Picchu, Urubamba, Cusco, Peru

Igår var vi i himelriket. Förstår fortfarande inte att vi fått uppleva detta underverk. Säger bara ÅK HIT!!!!!!!

Marknad och inka tempel
måndag 25 juni 2018 - Sacred Valley, Urubamba, Cusco, Peru

Idag när vi kom till Cusco blev vi hämtade av vår guide som heter Martin. Vi skulle köra till Pisac market men först stannade vi på ett ställe där vi fick se och lära oss lite om alpackor. Martin berättade också att de har 4000 olika sorters potatis och en massa olika sorters majs. Efter

La Paz / Copacabana / Isla del Sol
tisdag 19 december 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Äntligen bar det iväg till Sydamerika, som jag har längtat! Efter en himla massa problem med flygen på vägen hit lyckades vi komma ner till La Paz med bagaget i behåll. Trodde vi aldrig. British Airways in-checkningssystem låg nere så de gav oss handskrivna boardingkort på

Amanda Pehrson
Ammipe i Sydamerika
En dag till
lördag 11 november 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej!Idag har vi varit upp till en utsiktsplats där en stor Jesus gestalt som heter Iglesia De San Cristobal som ska se ut som han flyger när det är mörkt ut det måste vi utforska. Sedan bar det iväg till ruinerna vid Sacsayhuaman, kallas för sexy woman. Staden Cusco byggdes i form av en puma

Fantastisk dag
lördag 11 november 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej!Igår badade jag i de varma källorna i Agaus Calientes och inte Angus som jag skrivit tidigare. Undra på att inte resedagboken hittade min plats. Vi åt en jättegod middag på vårt hotell som heter Casa del sol. Jag måste säga att hitintills har vi inte blivit besvikna på maten. Sedan

Football
fredag 10 november 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

I think Peru is looking forward to the game tonight. Meanwhile we are watching Sweden - Italy. If you are wondering about the inca trail, sara will do a proper summery later!

ElinSennstrom i Jorden runt
Jag gick inkaleden!!!
fredag 10 november 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Det ar en helt otrolig kansla att ha en kropp som fungerar igen! Fran att ha haft utredningar for anstrangningsastma (tre trappsteg och jag kunde knapt andas) till att ta mig upp for mer an en bergstopp pa 4200m! Jag kanner mig hel och fungerande och det som skulle ha varit helt omojligt for ett ar

Elin Sennström
ElinSennstrom i Att resa med hypotyreos
Peru och Rio

8 oktober 2017 - 20 februari 2019

Sydamerika 2017

Sydamerika 2017

22 oktober 2017 - 22 oktober 2017

Avresa från Arlanda den 22/10. Mellanlandning i Amsterdam och sen vidare till Quito i Ecuador. Sedan vidare med buss och kanoter på Rio Verde, en biflod till Amazonfloden. I djungeln bör vi ett par nätter på en lodge. Efter det flyger vi till Galapagos och stannar fyra dygn där. Därefter bär det iväg till Lima i Peru och vidare med buss till Cusco för att ta tåget upp på Macchu Pichu. Resan avslutas vid Titicacasjön med besök på vassöarna. Flyg från Lima till Arlanda den 10/11.

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

inka mm.

inka mm.

15 juni 2017 - 6 juli 2017

Drömresa

boliviasmygaren

boliviasmygaren

8 maj 2017 - 24 maj 2017

Mot nästa äventyr, först ut blir det till Peru för att sedan tuta vidare mot Bolivia!

Dit och tillbaka igen

Dit och tillbaka igen