Portugal

Dag 11
lördag 25 augusti 2018 - Porto, Porto, Portugal

Så är vi tillbaka där vandringen startade, nu som turister. Jag hade räknat med att vandringen skulle ta upp till tolv dagar men vi gjorde den på tio. Vi har hotell i Lissabon från 26/8 så då passade vi på att tillbringa en dag i Porto. Vi hade ju fått många tips av Nelson så det blev

Dag 4
lördag 18 augusti 2018 - Rubiães, Viana do Castelo, Portugal

Efter en god middag bestående av soppa, grillad bläckfisk och fruktsallad kröp vi till sängs. Tyvärr var det festival i staden så vi blev underhållna med sång och musik och därefter fyrverkerier till 01. Eftersom vi visste att det var en krävande tur idag och att nästa härbärge endast

Dag 3
fredag 17 augusti 2018 - Ponte de Lima, Portugal

Efter en god middag bestående av soppa och grillad fisk med sallad lockade sängen. Trots att vi var 12 stycken i rummet blev det en natt med betydligt mer sömn jämfört med natten innan. Vid 6 började de flesta packa sina ryggsäckar så det var bara att kliva upp. Startade dagens vandring ca

Dag 3
fredag 17 augusti 2018 - Ponte de Lima, Portugal

Dag 2
torsdag 16 augusti 2018 - Tamel, Braga, Portugal

Trots endast sex personer i rummet var det omöjligt att sova. Madrasserna var klädda med galon så varje rörelse hördes , snarkningar ekade och trafiken utanför var livlig. Vid sextiden gav vi upp, klädde på oss och packade ryggsäckarna. Frukost blev varsin banan medan vi gick. Efter sju km

Dag 1
onsdag 15 augusti 2018 - Rates, Porto, Rates, Porto, Portugal

Så startar vår resa mot Santiago de Compostella. Vi hade förberett oss med att besöka katedralen i Porto redan dagen innan och fått det obligatoriska pilgrimspasset. Vi ska vandra Camino Centro men hade läst att första biten går genom industriområde och stora vägar så vi valde att ta

En dag i Sintra
söndag 24 juni 2018 - Sintra, Portugal

Vi lämnade Nazare igår och begav oss mot Sintra . Slott och fina parker och mkt promenerande stod på programmet igår. Kvällen avslutades med Sverige mot Tyskland matchen på en lokal bykrog precis där vi bodde

På resande fot
torsdag 21 juni 2018 - Nazaré, Leiria, Portugal

Imorse hämtade vi vår hyrbil  och körde fr porto först blev det ett stopp i Aveiro en stad med kanaler och randiga strandhus lunch på en kinarestaurang 😀sedan vidare mot nästa stopp två nätter i en mysig lite stad vid atlantkusten Nazare .middagen ikväll på en liten mysig

En dag med mycket promenad
onsdag 20 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Första dagen i Porto
tisdag 19 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader

Camino Portugues

Camino Portugues

15 augusti 2018 - 26 augusti 2018

Pilgrimsvandring från Porto i Portugal till Santiago de Compostella i Spanien. Med Bengt Lövström

Portugal summer of 2018

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Portugal, Lagos

Portugal, Lagos

21 mars 2018 - 3 april 2018

Godmorgon ! Vaknade av att koltrasten sjöng för full hals. Kravlade mig upp ur den varma sängen, virade in mig i en pläd och satte på grötkastrullen samt kaffe. Väldigt kallt i lägenheten, brrrr. Men så är det här, ingen värme inne, bara en liten fläkt och. portugal pppPportkalla stenväggar. Får se till att komma utomhus så snart solen börjar värma. Det finns många småntorg med serveringar runt. Tavernor, små restauranger och barer överallt. Arkitekturen (den gamla) ser morisk ut. Folk är vänliga, de yngre talar ofta engelska men inte de äldre. Nu skall jag lägga till några bilder. Fungerade inte, prövar i morgon igen.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Algarve

Algarve

4 oktober 2017 - 14 oktober 2017

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

30 augusti 2017 - 19 september 2017

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...;)

Azorerna

Azorerna