Portugal

En dag med mycket promenad
onsdag 20 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Första dagen i Porto
tisdag 19 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader

Mer som storm, nästan
söndag 25 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Söndag och blåser mer än någonsin. Kanske blåser set alltid här, som på Kap Verde ? Bestämt mig för att se om jag kan gå till den lilla staden, Luz, betyder väl ljus. Bara stt följa kusten så gott det går åt vänster. Varmt i lä, kyligt i kastvindarna. Går och går. Gör några

Mulet och regn
fredag 23 mars 2018 - Lagos, Faro, Portugal

Inte alls så ljust som det brukade när jag vaknade. Mulet ute. Bestämde mig för att tvätta håret, diska, ta reda på vart mer man kan åka med tåget som är värt att se. Fann eventuellt några. Gjorde litet lätt träning och när det var dags att gå ut regnade det ordentligt, gick över i

Fortsättning dag två
torsdag 22 mars 2018 - Portimão, Faro, Portugal

Mysig långsam tågresa, jag har ju inte bråttom. Hållplats nr tre gick jag av,  Alldeles innan tåget stannade såg jag köpcentret jag var ute efter, så bara att gå åt det hållet och kom rätt. Ett lagom stort köpcenter, heter Aqua. En hel del "fina" affärer, men även HM, som var

Levada vandring
lördag 9 december 2017 - Madeira, Portugal

Även denna organiserade vandring hade jag bokat hemifrån. Valde Lido tours, vilket var ett bra val 54 E för två personer. Vi blev upphämtade i hamnen, utanför C Ronaldomuseet med minibuss. Därefter blev det ytterligare ngr hotelstopp för att plocka upp mera deltagare. Vi blev väl ca 10 st.

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Du vackra gröna lilla ö
tisdag 13 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira har blivit väl utforskad av oss, ja efter att vi lärt oss regel nummer ett av självaste ön. Dvs här styr vädret och planerar gör man efter det! Om vädret nu ändrat sig på en kvart hade man ju hunnit me, men här har det växlat på 5 minuter! Ja i alla fall våra första dagar

lenazvenson i Madeira
Mot Madeira
onsdag 7 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira, Atlantens flytande trädgård!Denna lilla pärla 40 mil norr om Kanarieöarna har länge funnits på den där listan jag ideligen uppdaterar och checkar av. Nu är det dags, blir helt perfekt att få fira sin (i mångas ögon hysteriska) födelsedag just här! Fast vägen till

lenazvenson i Madeira
Längtar hem - neej...
torsdag 30 november 2017 - Lissabon, Sintra, Portugal

Sitter just nu på Lissabons flygplats, på McDonalds och har precis druckit upp vårt kaffe. Är lite möra, har varit uppe sen 02.00 efter ca 3 timmars sömn! Flyget hit gick bra och om 2 timmar (ca 10.30,lokal tid) bär det vidare till Kastrup. Längtar inte precis, vet ju vad som väntar där

eckefeldt i Madeira
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

eckefeldt i Madeira
Portugal summer of 2018

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Portugal, Lagos

Portugal, Lagos

21 mars 2018 - 3 april 2018

Godmorgon ! Vaknade av att koltrasten sjöng för full hals. Kravlade mig upp ur den varma sängen, virade in mig i en pläd och satte på grötkastrullen samt kaffe. Väldigt kallt i lägenheten, brrrr. Men så är det här, ingen värme inne, bara en liten fläkt och. portugal pppPportkalla stenväggar. Får se till att komma utomhus så snart solen börjar värma. Det finns många småntorg med serveringar runt. Tavernor, små restauranger och barer överallt. Arkitekturen (den gamla) ser morisk ut. Folk är vänliga, de yngre talar ofta engelska men inte de äldre. Nu skall jag lägga till några bilder. Fungerade inte, prövar i morgon igen.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Algarve

Algarve

4 oktober 2017 - 14 oktober 2017

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

30 augusti 2017 - 19 september 2017

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...;)

Azorerna

Azorerna

27 juni 2017 - 4 juli 2017

Vandringsresa till Azorerna

Griswalds in Portugal

Griswalds in Portugal

19 juni 2017 - 29 juni 2017

Återigen är familjen samlad så länge Gandalf grå å Claire W betalar. Nu roadtripp genom ett land i landssorg efter storbranden.

Tomas Rydehed
Kakihara