Levada vandring
lördag 9 december 2017 - Madeira, Portugal

Även denna organiserade vandring hade jag bokat hemifrån. Valde Lido tours, vilket var ett bra val 54 E för två personer. Vi blev upphämtade i hamnen, utanför C Ronaldomuseet med minibuss. Därefter blev det ytterligare ngr hotelstopp för att plocka upp mera deltagare. Vi blev väl ca 10 st.

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Du vackra gröna lilla ö
tisdag 13 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira har blivit väl utforskad av oss, ja efter att vi lärt oss regel nummer ett av självaste ön. Dvs här styr vädret och planerar gör man efter det! Om vädret nu ändrat sig på en kvart hade man ju hunnit me, men här har det växlat på 5 minuter! Ja i alla fall våra första dagar

lenazvenson i Madeira
Mot Madeira
onsdag 7 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira, Atlantens flytande trädgård!Denna lilla pärla 40 mil norr om Kanarieöarna har länge funnits på den där listan jag ideligen uppdaterar och checkar av. Nu är det dags, blir helt perfekt att få fira sin (i mångas ögon hysteriska) födelsedag just här! Fast vägen till

lenazvenson i Madeira
Senast aktiv - från Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Linbana, Toboggan, "Hole in one, "slapp o spa" och så lite brand...m.m.
måndag 27 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

25-27:e...3 dagar med väldigt skiftande händelser...ANDAS IN, ANDAS UT - inte helt lätt när man befinner sig här på Madeira och får reda på att det brinner i bottenvåningen i hyreshuset där vi bor (i Sölvesborg)! http://www.blt.se/solvesborg/larm-om-brand-i-byggnad-5/ Många mobilsamtal

eckefeldt i Madeira
Från igår till idag...
fredag 24 november 2017 - Funchal, Madeira, Portugal

Vi fortsätter att försöka "andas in, andas ut" - försöker att bara vara här och nu.Nervositeten inför landningen igår visade sig obefogad - den gick perfekt. Fast visst märktes det att inflygningen var lite annorlunda, bl.a. minskades farten betydligt tidigare än vi varit med om innan.

eckefeldt i Madeira
Inget Madeira
tisdag 24 november 2015 - Madeira Island, Madeira, Portugal

Dag till havs, igen. Inte med i planeringen med en extra sovmorgon. Tyvärr så blåser det för mycket. Tanken var att vi skulle ankra utanför och åka småbåtar in till hamnen. Mest troligt pga av att det kan vara många fartyg på besök. Det är rätt stora vågor och säkerheten går ju

Väggmålningar och bananasplit
söndag 21 juni 2015 - Funchal, Madeira, Portugal

Söndag i Funchal, lugn dag! Lunkat runt i de gamla delarna av staden och spanat efter väggmålningar. Många ytterdörrar pryds av fina målningar, helt i min smak! Ett mer färgglatt samhälle :) Blev banansplit till eftermiddagsfika storlek: GIGANTISK! Fy fasiken vad bra jag har det här,

Fantastiskt landskap och ännu en gång: MAT!
söndag 21 juni 2015 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira so far... Wow, wow dubbelwow! Pensionärs-ö? Nej, jag tror inte det... Ska fortsätta undersöka saken några dagar till :) Har idag varit på tur runt ön. De norra och östra delarna besöktes! Finner knappt ord för de vyer dagen har bjudit på, så otroligt häftig denna ö är.

Linbana, Levada, Mat
torsdag 18 juni 2015 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira so far... Wow! Landskapen är fantastiska, vänliga människor och maten... Mums! Igår åkte jag linbana, en tur som tog ca15 min! Häftigt! På kvällen åt jag något av det godaste jag någonsin ätit: grillade räkor med grönsaker, sås, potatis. Jag har aldrig ätit så stora

Hög medelålder och färgglad miljö
tisdag 16 juni 2015 - Funchal, Madeira, Portugal

Resan igår-inatt-idag gick bra men oj så drygt det är att försöka sova ngn timme på fåtöljerna på Kastrup! Vid boarding konstaterade jag ganska snabbt att ja...jag, tillsammans med ett antal lätträknade ungdomar, drog ner medelåldern ganska rejält! Kallade jag nyss mig själv för

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

23 november 2017 - 30 november 2017

"Andas in, andas ut..."

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

Atlantens pärla vs. Pensionärs-ö (Madeira)

16 juni 2015 - 23 juni 2015

16 mars 2015 - 23 mars 2015

En "kommaifrånkylanresa" med sambon.

Kryssning med MSC Armonia

Kryssning med MSC Armonia

1 januari 2015 - 11 januari 2015

I samband med att Mona och jag firar Guldbröllop den 4 januari har vi bokat en kryssning från Las Palmas den 3 Januari med ms Armonia för barn och barnbarn

Destination Madeira

21 december 2013 - 28 december 2013

Madeira 2014

Madeira 2014

9 mars 2014 - 16 mars 2014

En veckas semester som ska vi skall tillbringa på Madeira - ett ställe vi aldrig varit på och som nu blev av. Vi hoppas på sol och fint väder för vår plan är att vi ska vandra mycket härnere.

lenazvenson
eckefeldt