Singapore

Dag 2-4 Rent, Grönt och något som efter 10 min knackade på min dörr, Singapore
torsdag 24 oktober 2019 - Singapore

Varje inldening på mina Äventyr har av ngn anledning haft en intressant inledning. Årets jubileum var inget undantag.När jag satt och väntade på den första flighten så funderade jag på om det är jag själv som planerar varje utmaning. Tänk lite på den första etapppen. Positivt att du

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Så skönt med värme- utom när du bär tung väska
onsdag 9 oktober 2019 - Singapore

Vi landade efter en natt på flyg, en sov hela resan, en annan 4 timmar den tredje inte alls. Blir ett spännande dygn. Vi började vår dag på flygplatsen, här finns allt. Inte bara frukost. Hela övervåningen är en upplevelse i sig själv. ( inne i själva Jewel, typ stort shopping mall)

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Experience-stacked days in Singapore
fredag 19 juli 2019 - Singapore

Though our living accomodation is a huge disappointment, our days in Singapore has been great. Our second day, we put 16 km into our shoes! Walking around the Merlion park, Marina Bays area and Gardens by the bay provides some of the most stunningly beautiful sceneries I know. We had a really good

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Mixed feelings
tisdag 16 juli 2019 - Singapore

After jungle adventures with canopy walks, hot springs and river tours among the probosic monkeys and fireflies of Borneo, we landed in Singapore today. Though the city never seize to enthrall, our accomodation this time certainly did and does. A filthy, rundown serviced appartments place which

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Mot Bali
torsdag 4 juli 2019 - Singapore

Grattis USA, hoppas ni har en fin nationaldag 🎉🎉Har för mig att vår senaste resa inte har slutförts 🤔Personligen var jag ju aningen dålig det sista dygnet och hade nog stängt ned för hemfärd. Men..... nu är vi på topp igen efter ett halvårs soffhäng och 2 operationer så ska

Tillbaka till Singapore!
fredag 3 maj 2019 - Singapore

Vi hade ju lovat tjejerna shopping också....så nu var det dags!Vi landade vid 4-tiden på eftermiddagen, så efter att ha tagit en ”grab” (Asiens motsvarighet till Uber) och checkat in i samma lägenhet som sist, så var det raka spåret mot Sommerset för att bli av med lite pengar....Nästa

Istället för bergsbestigning!
lördag 20 april 2019 - Singapore

Nu har vi då lämnat paradiset Mantani. Vi anlitade en kille som körde oss från Kota Belud till Poring, en trip som vi trodde skulle ta ca 1,5 timme men som tog nästan det dubbla!Krokigt och guppigt och en väldig massa höjdmeter. Väl framme i Poring checkade vi in på vårt backpackerställe

Badort och storstäder
söndag 14 april 2019 - Singapore, Singapore

Sitter nu i lugn och ro sedan vi i natt lättade från Singapore. Dags att summera några dagar med aktiviteter.Galakvällar ombord innebär att gästerna klär upp sig, oftast i kostym, dock inte alla. Interiören smyckas till kvällens tema, senast var det guld. En speciell, 6-rätters meny med

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.

Dag 57: Singapore
lördag 6 april 2019 - Singapore

Sitter just nu på flygplatsen i Bangkok och inväntar flyget hem till Sverige. Innan jag sammanfattar resan tänkte jag skriva lite om mina sista 3 dagar i Singapore. Singapore är en fantastisk stad. Hade höga förväntningar och blev inte besviken alls. Jag blev mest imponerad av strukturen.

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Singapore och Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Nha Trang, Dalat o Saigon.

Singapore och Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Nha Trang, Dalat o Saigon.

18 februari 2019 - 12 mars 2019

Vi gör den här resan med Karin och Roger och det skall bli intressant att besöka Singapore för där har ingen av oss varit sedan går det vidare till Vietnam med lite nya mål. Vi hörs framöver.

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Townsville, down unda

Townsville, down unda

2 september 2018 - 5 december 2018

Pappaledighet med Lång- språk- äventyrs- semesterresa.

Annie Hansson
aannie_