Singapore

Experience-stacked days in Singapore
fredag 19 juli 2019 - Singapore

Though our living accomodation is a huge disappointment, our days in Singapore has been great. Our second day, we put 16 km into our shoes! Walking around the Merlion park, Marina Bays area and Gardens by the bay provides some of the most stunningly beautiful sceneries I know. We had a really good

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Mixed feelings
tisdag 16 juli 2019 - Singapore

After jungle adventures with canopy walks, hot springs and river tours among the probosic monkeys and fireflies of Borneo, we landed in Singapore today. Though the city never seize to enthrall, our accomodation this time certainly did and does. A filthy, rundown serviced appartments place which

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Mot Bali
torsdag 4 juli 2019 - Singapore

Grattis USA, hoppas ni har en fin nationaldag 🎉🎉Har för mig att vår senaste resa inte har slutförts 🤔Personligen var jag ju aningen dålig det sista dygnet och hade nog stängt ned för hemfärd. Men..... nu är vi på topp igen efter ett halvårs soffhäng och 2 operationer så ska

Tillbaka till Singapore!
fredag 3 maj 2019 - Singapore

Vi hade ju lovat tjejerna shopping också....så nu var det dags!Vi landade vid 4-tiden på eftermiddagen, så efter att ha tagit en ”grab” (Asiens motsvarighet till Uber) och checkat in i samma lägenhet som sist, så var det raka spåret mot Sommerset för att bli av med lite pengar....Nästa

fyrklarsson i Borneo 2019
Badort och storstäder
söndag 14 april 2019 - Singapore, Singapore

Sitter nu i lugn och ro sedan vi i natt lättade från Singapore. Dags att summera några dagar med aktiviteter.Galakvällar ombord innebär att gästerna klär upp sig, oftast i kostym, dock inte alla. Interiören smyckas till kvällens tema, senast var det guld. En speciell, 6-rätters meny med

Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.

fyrklarsson i Borneo 2019
Dag 57: Singapore
lördag 6 april 2019 - Singapore

Sitter just nu på flygplatsen i Bangkok och inväntar flyget hem till Sverige. Innan jag sammanfattar resan tänkte jag skriva lite om mina sista 3 dagar i Singapore. Singapore är en fantastisk stad. Hade höga förväntningar och blev inte besviken alls. Jag blev mest imponerad av strukturen.

Parkhäng på parkbänk
torsdag 7 februari 2019 - Singapore

Fick skön sovmorgon. Allt i rummet luktade tigerbalsam och jag blev varse under dagen vad det brukas ofta här. Med handbagaget, rullandes denna gång, begav jag mig till en park och strosade runt bland kryddväxter och historia. Efter en stund slog jag mig ner och fortsatte läsa boken jag

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Överraskande Singapore
lördag 2 februari 2019 - Singapore, Singapore

Taxin dök inte upp avtalad tid. 15 minuter senare hoppar jag in i hotellägarens sons bil som blivit väckt för att köra mig. Jag småhulkar eftersom han luktar oerhört illa. När vi lämnar hotellet ser jag en taxi svänga in på området.....ooups. Tack gode Gud för att jag inte hade

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Last night of indulgence in Singapore !
lördag 1 december 2018 - Singapore, Singapore

It is the 1st of December and our trip is nearly at an end. Our luxury lifestyle will soon be a memory but in the meantime we are enjoying our Club room and balcony overlooking the lively Clarke Quay in the heart of old Singapore. Near here is where Sir Stamford Raffles came ashore and founded

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Singapore och Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Nha Trang, Dalat o Saigon.

Singapore och Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Nha Trang, Dalat o Saigon.

18 februari 2019 - 12 mars 2019

Vi gör den här resan med Karin och Roger och det skall bli intressant att besöka Singapore för där har ingen av oss varit sedan går det vidare till Vietnam med lite nya mål. Vi hörs framöver.

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Townsville, down unda

Townsville, down unda

2 september 2018 - 5 december 2018

Pappaledighet med Lång- språk- äventyrs- semesterresa.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two