Singapore

Singapore
måndag 20 januari 2020 - Singapore

Vi kom hit utan större fadäser, det vart sent, vi var inte frammme på hotellet förrän vid 02.15 på söndagmmorgonen.Sov ut till 11 på förmiddagen och gick ut och käkade frukost (den ingår inte här). Promenerade runt i Chinatown somm är där vi bor (fast i utkanten). Gatorna där vi bor

chrisflen
ChrisFlen i Bangkok, Bali & Singapore
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Singapore sista anhalt 🇸🇬
söndag 12 januari 2020 - Singapore

Hej igenJa det var så, staden "var sig inte lik" 😉 Nu har ju i alla fall Janne inte det minnet exakt hur det såg ut på den tiden men Jeanette som har lite yngre "kom ihåg" minns lite bättre. Vi har också tittat på några av de bilder vi knäppte med vanlig film och dia och man ser ju att

Hej då Singapore, hej Bali!
söndag 29 december 2019 - Singapore

Uppe med tuppen för att packa ihop oss och åka vidare. Tack för roliga dagar i Singapore, nu väntar sol och bad (hoppas vi!) på Bali! Alla kom, som ett under, igenom security så nu far vi!

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sentosa Island och lite annat....
fredag 27 december 2019 - Singapore

Fredag morgon började (som sig bör) med en god frukost på vårt fina hotell. Mötte upp reskompisarna och promenerade iväg mot linbanan till Sentosa Island. Många steg, och många trappsteg, blev det innan vi fick våra biljetter och kunde ta oss över till ön. Finfin resa och finfin ö!

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Lördag och sista dagen i Singapore!
lördag 28 december 2019 - Singapore

Idag, lördag, har vi besökt Garden by the bay. Verkligen fint och en fantastiskt skapelse. Vi blev också påminda om hur viktig Gretas kamp för vår jord är... Eftersom det här är en semesterresa lade vi dock sorgerna och grubblerierna på hyllan och tog tunnelbanan till Raffles där vi stod

Första stoppet
lördag 28 december 2019 - Singapore

26-27/12Resan startade på Kastrups flygplats med destination Singapore, mellan landning i Dubai. Efter dessa två långa flygresor landade vi sedan på hotellet i Singapore. Gick en runda i den stora staden och sedan tillbaka på hotellet och en stunds vila. Ut på en ny runda i stan och hamnade

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
Framme!
torsdag 26 december 2019 - Singapore

Efter 28 timmar på resande fot har vi nu checkat in på Carlton City hotel och fått av oss tunga ryggsäckar och svettiga skor! Allt har gått jättebra hittills och alla är glada om än mindre pigga😅 Nu en dusch, en god middag och ett glas gott till det, innan det med all säkerhet blir god

Mellanlandar
torsdag 12 december 2019 - Singapore

Då får vi sträcka på benen i Singapore, men om 1.30 åker vi vidare mot Cairns. 7tim

Clas West
cow i West goes Aussie
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag 2-4 Rent, Grönt och något som efter 10 min knackade på min dörr, Singapore
torsdag 24 oktober 2019 - Singapore

Varje inldening på mina Äventyr har av ngn anledning haft en intressant inledning. Årets jubileum var inget undantag.När jag satt och väntade på den första flighten så funderade jag på om det är jag själv som planerar varje utmaning. Tänk lite på den första etapppen. Positivt att du

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Så skönt med värme- utom när du bär tung väska
onsdag 9 oktober 2019 - Singapore

Vi landade efter en natt på flyg, en sov hela resan, en annan 4 timmar den tredje inte alls. Blir ett spännande dygn. Vi började vår dag på flygplatsen, här finns allt. Inte bara frukost. Hela övervåningen är en upplevelse i sig själv. ( inne i själva Jewel, typ stort shopping mall)

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Bangkok, Bali & Singapore

Bangkok, Bali & Singapore

17 december 2019 - 24 januari 2020

En Déjà vu-resa tillbaka till Bali 20 år senare för Agneta och mig. Ett mellanstopp i Bangkok på nerresan och ett stop i Singapore på hemresan.

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Singapore, Bali och Bangkok

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

West goes Aussie

West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Tage Berdenius
TageBN94