Spanien

Madrid runt
söndag 8 mars 2020 - Madrid, Spanien

Igår var det Madrid som gällde. Jag är sjukt effektiv måste jag säga. Funkar bra att ta sig omkring per fot. Han stan runt och till många turistgrejer. Parken El Retiro, sen iväg, upp längd Gran Via, upp i ett sjukt tråkigt varuhus, ner till Sol, vidare till Plaza Mayor, sprang vidare i

Lars Eriksson
Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Chueca och Malasaña
onsdag 26 februari 2020 - Madrid, Spanien

Igår var det tisdag. Solen sken igen, om än med en del moln på himlen. Men varmt och skönt var det. Efter en sedvanligt god frukost tog vi oss till Retiroparken, som är Madrids motsvarighet till New Yorks Central Park. Inte lika stor, men bra mycket större än de flesta stadsparker. Och

esmj i Madrid, som varje år
Pez Tortilla
måndag 24 februari 2020 - Madrid, Spanien

Igår kväll kom vi hit, till Madrid. Via München från Göteborg med Lufthansa. Varsin macka med kaffe blev vi bjudna på första resan, en pastamåltid med rödvin den andra. Vi åker så ofta vi kan med Lufthansa som alla förstår.Taxi till Petit Palace Preciados, som vårt hotell heter.

esmj i Madrid, som varje år
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

Träning och vandring i bergen
tisdag 15 september 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Soma Move i soluppgången varje morgon. Promenader för att utforska ön varje dag. Och inte att förglömma de 500 trappstegen upp från strandpromenaden till hotelet, som blev en utmaning att springa uppför varje dag!

Sista etappen mot Lagos
torsdag 17 oktober 2019 - Alicante, Valencia, Spanien

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Mot Alicante och Tytte och Gunte
tisdag 15 oktober 2019 - Madrid, Spanien

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Mot Madrid
måndag 14 oktober 2019 - Montblanc, Katalonien, Spanien

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Stads vandring
måndag 4 november 2019 - Madrid, Spanien

Måndag i Madrid, rätt okej. En hel del butiker var stängda igår och pubar/barer faktiskt. Idag sista dagen här, lite trist. Gillar att vara borta att resa att titta på folk att delta att bara vara. När man går gata upp och gata ned så möts man av otroligt mycket turister. Folk med kamera

Annika Bergström
Bubbel i På tu man hand till Madrid ❤️
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Hard Rock nästa
söndag 3 november 2019 - Madrid, Spanien

Heldag nr 2 i Madrid. Vi köpte ju ett typ turistkort för att kunna åka buss, pendel o T-bana. Slutar som alltid med att vi går och går. Hittar dock lite roliga saker på vägen. Skobutiker tex. Fantastisk skostad. Blir nog minst 2 par med hem 😊Härligt att öppna dörren och ute lyser

Annika Bergström
Bubbel i På tu man hand till Madrid ❤️
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Madrid, som varje år

Madrid, som varje år

23 februari 2020 - 27 februari 2020

Vi sa att vi kanske ska byta födelsedagsstad (Ewas alltså), så vi bokade Ljubljana. Men sen blev längtan efter Madrid så stor att det blir en resa dit också.

2020-01 Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien

10 september 2015 - 17 september 2015

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

På tu man hand till Madrid ❤️

På tu man hand till Madrid ❤️

1 november 2019 - 5 november 2019

Vad kan vara mer läkande än att byta miljö 😊 Ser fram mot en mysig weekenda i Madrid med tapas vin o fotboll. Bort från ett kyligt Umeå för några dagar.

Gran Canaria sept 19

Gran Canaria sept 19

2 september 2019 - 9 september 2019

Sol, bad, lugn och ro, mat, drinkar, leva livet

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Mallorca

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

esmj
Daniel Stenman