Spanien

Nikki och Camille
tisdag 19 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen! Här händer det grejer så bäst att skriva redan idag igen.Jodå, det blev ett nytt matställe att besöka. Det kändes lite ovant men ibland måste man våga språnget ut i det okända. Vi gick till Chez Camille, ett namn som bär antydningar om höga priser, vita dukar och

esmj i Ack Palma du vackra
Väder
söndag 17 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Just som jag skrivit nästintill allt klart så startade laptopen om och allt försvann. Jag vill här bara skrika ut i min frustration och tja, vad hindrar mig egentligen? Ni får föreställa er mig på den lilla balkongen fem våningar upp, med håret på ända och munnen vidöppen varifrån det

esmj i Ack Palma du vackra
Sista dagen på resan

Då var det dags att åka hem, och dagen börjar med meddelandet att planet hem är försenat ca. 3.5 tim😡 det blir att sitta på flygplats och vänta, för bussen och incheckning ska göras.... Nåväl veckan har annars varit bra, inte så mycket fotat, vi har mer bara varit.. Ha det bra alla

Dag 5
söndag 10 juni 2018 - San Agustín, Maspalomas, Kanarieöarna, Spanien

Nu har jag en omslagsbild,, det är hotellet där vi bor, ha en fortsatt bra vecka. Kommer mer bilder senare

Avslutning med mässa.
lördag 9 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Då var resan över.Mycket slit ,roliga stunder och fina möten med människor.Avslutade med mässai Santiago katedralen .precis hämtat mitt certifikat.Tituleras numera certifietad pilgrim.

Sängen är skön.
fredag 8 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Efter dagens strapatser med åskväder,  våta hemska vägar och en rörig stad är jag nu i säng. Med välstånd kommer bilar, ofta trånga gator som inte är anpassade för biltrafik i större omfattning. imorgon ska jag besöka katedralen . Lämnar vid 15.00 för transport till flygplatsen .

Framme nu..
fredag 8 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Bildbevis kommer imorgon. Sista 2 milen med åska och regn tog på krafterna. Varm dusch o lite mat. Katedralen är granne så jag hinner med det imorgon .

Regn igen
fredag 8 juni 2018 - Arzúa, Galicien, Spanien

Så här jobbar ett proffs för att hålla fötterna torra .

Fruktstund och kisspaus
fredag 8 juni 2018 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

3 mil redan och pigga ben. Molnigt och kallt men inget regn än.

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Spanien med Camino

Spanien med Camino

4 april 2018 - 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Nerja - igen

Nerja - igen

12 februari 2018 - 12 april 2018

Den här gången vill jag stanna över påsken för att uppleva de spanska traditionerna

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Nerjaluna 2018

Nerjaluna 2018