Spanien

Dag 2
måndag 19 augusti 2019 - Larrasoaña, Navarra, Spanien

Gårdagens middag var mycket trevlig. Vi hade turen att dela bord med ett syskonpar från Oklahoma, en kvinna från Italien och en ung kille från Budapest. De andra middagsgästerna kom och gick men vi satt kvar och pratade. Så härligt att träffa personer från alla världens hörn. Nattsömnen

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Hemresa
söndag 18 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Upp i ottan, nja halvåtta men det är tidigt för en semestrande familj. Rusade ner och köpte nybakad baguette till frukost. Efter att ha plockat ihop det sista packade vi allt i bilen och körde till flygplatsen där semesterbilen återlämnades. Anlände tio minuter för sent till

Dag 1
söndag 18 augusti 2019 - Roncesvalles, Navarra, Spanien

Då har vår vandring startat, 80 mil framåt finns Santiago de Compostella. Vi landade i Biatrizz vid 15 tiden igår. Träffade ett finlandssvenskt par från Jakobstad som vi delade taxi med till St Jean de Port. I staden var det karneval och fullt ös men det blev en tidig kväll för vår del.

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Voyager 40 Teneriffa - Senegal, Dakar
fredag 9 augusti 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Jag sitter just nu på däcket framför ” bryggan” den stor förarhytten, och skådar ut på ett öppet Atlanten, ett stort hav som sträcker sig längre än jag kan förstå. Vi är på väg till Dakar, Senegal. Himlen är blå och jag ser många flygande fiskar i vattnet, ”flying fish”,

Baddag Cala Mesquida
lördag 17 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Badutflykt igen! Tog en lugn förmiddag och kom iväg vid lunchtid. Styrde kosan söderut till Cala Mesquida för dagens strandhugg. När vi kom fram var det mycket bilar... Per gjorde i vanlig ordning en hjälteinsats med att kryssa mellan bilar parkerade till höger och vänster, med och mot

Baddag i Alcanada
fredag 16 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag bestämde vi oss för att återvända till Alcanada, denna gången för att bada. Vi hade lite tur och hittade direkt en parkering och när vi kom ner till stranden var det någon som gick så vi kunde få en tall att ligga under. Denna stranden besöks nog mest av de bofasta, den består

Utflyktsdag
torsdag 15 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Packade och kom iväg före tio med siktet inställt på andra sidan ön. Första stoppet blev uppe i bergen i Valdemossa där vi blev kvar betydligt längre än vi tänkt. Det blir lätt så när en lunch tar en och en halv timme. Det är fantastiskt fina gränder och vyer här uppe. Vi slingrade

Slappardag
onsdag 14 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vi slappade och badade i hotellets pool, pysslade och läste. Det verkade som om de bytt ut en större mängd vatten i poolen för det var mycket klarare men framförallt mycket svalade. Det var rätt skönt! På kvällen åt vi väldigt god mat på restaurangen längst ut på piren i

Manacor, Playa Romantica, Artav
måndag 12 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag var vädret betydligt svalare och vi tog sikte mot Manacor. Innan vi kom dit passerade vi Sineu, en liten fin by. Det är festival denna veckan så mycket är pyntat i rosa. Per tänkte överraska med en liten marknad men när vi kom dit var det bara två stånd kvar, kycklinggrillen och

Bada, bada, bada
söndag 11 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter en sen frukost på rummet gick vi ner til hotellets pool. Vi badade, läste, badade ännu mer och hade det härligt. Poolen var nästan lite för varm idag, men vi fann spat och där var det svalare, det var också i princip öde. Någon trodde inte man kunde bli solbränd i skuggan under en

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Mallorca

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Senegal 2019/2020

Senegal 2019/2020

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan är min nionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. Tack för att ni ber för Mercy Ships och min resa.

Malaga med Alvin

18 maj 2019 - 30 maj 2019

En helg i Barcelona

En helg i Barcelona

31 maj 2018 - 3 juni 2018

40-årspresent från Micke, en Barcelonaweekend.

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

14 april 2019 - 20 april 2019

Simon och Viktor har inte varit utanför Norden som de minns, något som de och Agnes ville ändra på. Därför fick de i julklapp att åka en sväng utomlands och mormor och morfar följer gärna med. Vi kommer att bo i lägenhetshotell i Benalmadena, rätt nära Malaga vid solskenskusten. Det ska bli roligt!

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

La Palma träningsresa

La Palma träningsresa

28 mars 2019 - 4 april 2019

Äntligen ska vi åka på vår efterlängtade träningsresa på ön La Palma. Vi kommer att bo på La Palma Sport.

Studieresa i Marocko och Spanien

Studieresa i Marocko och Spanien

8 april 2019 - 17 april 2019

Över gilbraltarsundet mellan två kontinenter, Europa och Afrika.

Senast aktiv - från Protaras, Cypern
Ewa Och Magnus Sten