Spanien

Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

Träning och vandring i bergen
tisdag 15 september 2015 - Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Soma Move i soluppgången varje morgon. Promenader för att utforska ön varje dag. Och inte att förglömma de 500 trappstegen upp från strandpromenaden till hotelet, som blev en utmaning att springa uppför varje dag!

Sista etappen mot Lagos
torsdag 17 oktober 2019 - Alicante, Valencia, Spanien

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Mot Alicante och Tytte och Gunte
tisdag 15 oktober 2019 - Madrid, Spanien

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Mot Madrid
måndag 14 oktober 2019 - Montblanc, Katalonien, Spanien

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Stads vandring
måndag 4 november 2019 - Madrid, Spanien

Måndag i Madrid, rätt okej. En hel del butiker var stängda igår och pubar/barer faktiskt. Idag sista dagen här, lite trist. Gillar att vara borta att resa att titta på folk att delta att bara vara. När man går gata upp och gata ned så möts man av otroligt mycket turister. Folk med kamera

Hard Rock nästa
söndag 3 november 2019 - Madrid, Spanien

Heldag nr 2 i Madrid. Vi köpte ju ett typ turistkort för att kunna åka buss, pendel o T-bana. Slutar som alltid med att vi går och går. Hittar dock lite roliga saker på vägen. Skobutiker tex. Fantastisk skostad. Blir nog minst 2 par med hem 😊Härligt att öppna dörren och ute lyser

Längs Madrids gator
lördag 2 november 2019 - Madrid, Spanien

Sov sköna 10 timmar inatt och var nog lite tröt o vresig, ändå. Stackars Tom.En skön dusch i n luten skrubb och sedan ut på Madrids gator. Tom ute efter frukost jag efter kyrkor och fina byggnader. Blev chorros att dela på och lite mer mack aktigt till Tom. Vi har ju en liten plan vad vi

Åker mot varmare luft
fredag 1 november 2019 - Madrid, Spanien

Blev en väldigt kort natt för en väldigt trött fru. Åkte till Robertsfors igår och lämnade våra små, Tom såg Skellefteå vinna och på hemvägen åkte vi förbi Amalia för att hämta en tröja. Var hemma vid 11 tiden. Kl 5 i morse ringde alarmet. Jag vaknade inte. Tom fick ruska om mig

Dag 30
måndag 16 september 2019 - Fisterra, Galicien, Spanien

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren

Gun Lövström

10 september 2015 - 17 september 2015

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

På tu man hand till Madrid ❤️

På tu man hand till Madrid ❤️

1 november 2019 - 5 november 2019

Vad kan vara mer läkande än att byta miljö 😊 Ser fram mot en mysig weekenda i Madrid med tapas vin o fotboll. Bort från ett kyligt Umeå för några dagar.

Gran Canaria sept 19

Gran Canaria sept 19

2 september 2019 - 9 september 2019

Sol, bad, lugn och ro, mat, drinkar, leva livet

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Mallorca

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

Malaga med Alvin

Malaga med Alvin