Kultur vs shopping..
fredag 5 oktober 2018 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Efter en god natts sömn - även här som prinsessorna på ärten, startar vi med en stabil frukost i lägenheten. Går via kanalen till Plaza de Espana som en var en fin plats med en trädgård i storlek Botaniska x 10.. Många vackra detaljer och kakelbilder på byggnaden och mycket skön skugga

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Förflyttning till Sevilla, Spanien
torsdag 4 oktober 2018 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Onsdag - en hel resdag: Taxi beställd - imponerande, tio minuter tidig.... Kommer till stationen när billiga tåget precis gått - får vänta en timme men tid för att - vänta!! När vi kommer till Faro visar det sig att vi har fyra timmar tills bussen ska ta oss till Sevilla.. vilka härliga

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
tisdag 20 februari 2018 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Sevilla: gåvänligt, pittoreska gränder, vackra hus och många barer. Apelsinerna trillar ner i huvudet.Parasolltorget

Ingegerd Skoog
cowboytanterna i cadiz
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
Resa Spanien - Portugal via Sevilla
onsdag 28 augusti 2013 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Idag skulle jag resa från Spanien till Portugal med ett litet stopp i Sevilla. Här åt jag en liten tapas rätt på stationen och plockade några omogna Mandariner från träden runt om i stan. Det växte massa Apelsin- och Mandarin träd i stan! Kilopriset kan inte vara högt på dessa varor i

Avspark Sevilla
måndag 26 augusti 2013 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Vi har precis vaknat upp på Triana Backpackers i Sevilla, i en temperatur som inte alls arvad som utlovats, bara 27 mot 38 utlovade, och till och med molnigt. Sa det blir en perfekt dag att starta vår vandring pa. Det kanns gott att vara pa vag, 4 veckor av total frihet, kroppen blir var

Lotta Petersson
BosseLotta i Via de la Plata
Senast aktiv - från Cascais, Portugal
EVS On Arrival training vecka i Sevilla
fredag 5 oktober 2012 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Hejsan! Under veckan har vi varit i Sevilla för att få lite information om EVS, men framför allt träffa andra volentärer och ha skoj. Var lite strul med biljetterna först och främst, vi lyckades skriva ut dem på söndag kl 11 och fick reda på att det var en timme kvar tills bussen skulle

Gustav Andre
Gustavandre i Volentär Spanien
Senast aktiv - från Granada, Andalusien, Spanien
44 grader och stralande sol
söndag 10 juli 2011 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Har ar det varmt och harligt. Nar vi var ute och vandrade runt i Sevilla idag sag vi en skylt dar tid och temperatur stod. 44 grader! Inte konstigt att man ar lite matt och hangig :) Just nu ar vi tillbaka pa varat hostel, som ar riktigt frascht. Till och med frukost ingick (visserligen bara enkla

Anna Granbom
AnnaGranbom i Spanien-Marocko
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Con calor!
onsdag 15 juni 2011 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Vi landade i Granada i mandagsmorse, efter den varsta tagtrippen i mitt liv, Nattaget mina vanner ar inte mycket att hanga i julgranen! Vaknade en gang i timmen hela natten och nar vi antligen var framme var det tva invalidas som klev av taget med dubbelt sa stora fotter. Det var da natt nummer

Li Ekman
Helena-Lee i Viva la Vida en España!
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Sevilla and Real Madrid
måndag 6 juni 2011 - Sevilla, Andalusien, Spanien

This past Friday and Saturday were spent marveling at the beauty of Sevilla. Our train left at 10 in the morning and the journey took about 2.5 hours. After arrival we were given time to drop our stuff off at the hotel and eat some lunch before beginning our tour of Sevilla. One of the first things

lördag 4 juni 2011 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Sitter pa hotellet "hotel Monte Carmelo" i Sevilla och har nyss avnjutit en god hotellfrukost. Klockan tolv bar det av mot dop. :)

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

cadiz

Surfa i Portugal med stop i Finland, Gibraltar, Spanien och Marocco

Via de la Plata

Via de la Plata

25 augusti 2013 - 22 september 2013

Om drygt fyra veckor bär det av, 100 mil från Sevilla till Santiago, till fots. En av de äldsta pilgrimsvägarna, stenlagda av morerna, det nordafrikanska folket som en gång styrde över delar av Spanien. Det kommer att bli varm och svettigt, det vet vi, men ändå helt underbart.....!

Volentär Spanien

Volentär Spanien

12 september 2012 - 12 november 2012

En resa till södra Spanien som volentär, kommer att arbeta i något sorts kollektiv för familjer som har det svårt.

Spanien-Marocko

Spanien-Marocko

9 juli 2011 - 23 juli 2011

En planerad impulsresa. Lite äventyr, lite bad och lite av varje :)

Viva la Vida en España!

Viva la Vida en España!

1 juni 2011 - 20 juni 2011

Den här resan kan beskrivas kort och gott som en jävligt välbehövd semester!

Sevilla, Cadiz, Huelva

26 maj 2011 - 9 juli 2011

Las Pajanosas

Las Pajanosas

6 april 2011 - 12 juni 2011

En liten bit utanför Sevilla ligger Las Pajanosas, och där bor vi just nu.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH