Santa Cruz de Tenerife

Avslutat Karibiska öar.
tisdag 17 april 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Till Havs.Så var det dags att lämna Karibien utan att ha sett en enda pirat!Barbados, som blev sista karibiska ön vi besökte, blev nog höjdpunkten med den sköna baddagen i det härligt turkosa havet.Dagarna till havs går fort, kanske inte minst för att det blir hela fem ”23-timmars”

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Andra resor
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Vandring
torsdag 7 december 2017 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Här hade jag planerat en vandring i en NP inte så långt från huvudstaden. Av den blev inget. För dagen innan som var en dag till sjöss, så missade jag ett trappsteg i bubbelpoolen. Så det blev ett rejät feltramp och hade så ont. Vi tog oss iaf in till St Cruz och gick ngr km. Satt på

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Badland!!
lördag 15 april 2017 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Idag satte vi klockan och gick upp. Beställde en taxi och åkte till Siam Park. Vi träffade våra kompisar i entrén och sedan blev det åka av. Barnen åkte olika rutschkanor hela dagen. Vattnet är lite kallt i parken så soltröjorna åkte av och på. Mycket plask och skratt blev det. Visst

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Påskresa till Teneriffa
Senast aktiv - från San Juan Capistrano, Kalifornien, USA
Sista semesterdagen
lördag 2 april 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Idag kändes det faktiskt kyligt på morgonen och molnen hopade sig så det fick bli en promenad till marknaden innan vi hoppade i poolen på nytt. På marknaden köpte vi två snygga väskor men härligt mönster i massor av färger. Vid lunch klarnade det upp och blev varmare så då badades

Rundtur och Teide

Idag hade vi hyrt bil som skulle hämtas redan klockan åtta. Kvart över åtta var vi på väg! Började med att köra västerut mot Masca. Gjorde dock första stoppet redan i Playa de San Juan där vi åt en god frukost efter att först ha kört runt två varv och sedan gått runt ett varv. Vi

Marknad och spruthål
torsdag 31 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Vi inledde med en promenad längs stranden då jag sett att det skulle finnas en geocache som det var för mörkt att ta igår. Det var lika häftigt som det utlovats. En bra bit upp på klippan hade havet gröpt ut ett hål ur vilket de största vågorna pressades upp så att det såg ut som en

Slappardag vid poolen

Idag hade vi en härlig dag där barnen badade och lekte i poolen timme efter timme. Vi åt lunch på hotellet och var väldigt nöjda med att inte ha valt all inclusive... På kvällen åt vi längs strandpromenaden och gick en vända bort till shoppingcentret med de finare affärerna. Tänk att

Siam Park

Då det är förutsagt att bli regn imorgon bestämde vi oss för att det var idag som vi skulle åka till vattenparken Siam Park som blivit utnämnd till Europas bästa de sista fyra åren. Sagt och gjort, vi tig en taxi dit och låste in sakerna i ett skåp innan vi inledde med att åka Lazy

Geocaching
måndag 28 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Efter frukosten bestämde vi oss för att promenera längs strandpromenaden då vädret verkade sådär. Första stoppet blev skandinaviska kyrkan. Den var inte öppen men coachen hängde i en blomkruka precis utanför. Vi promenerade sedan vidare längst ut på piren och nu började det bli

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Påskresa till Teneriffa

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

Påsklovsresa till Teneriffa

Påsklovsresa till Teneriffa

28 mars 2016 - 3 april 2016

På barnens påsklov passade vi på att göra en resa till Kanarieöarna och Teneriffa. Barnens önskemål är att få se Teide.

Kanarie öarna Kryssning

13 november 2013 - 7 oktober 2014

Rehabilitering Teneriffa

Rehabilitering Teneriffa

27 oktober 2013 - 17 december 2013

Till vår glädje har vi beviljats vattengymnastik och sjukdito på Vintersol (det svenska sjukhuset på Teneriffa. Vi ska stanna här till strax före jul och få 4 behandlingar i veckan inom högkostnadsskyddets ram.

14 april 2013 - 28 april 2013

Vi reser till Teneriffa: Playa de las Americas Vårt hotell heter Jacaranda. Vi reser med Solresor Flygbolag: Novair från Landvetter

Playa de las Americas, Teneriffa

Playa de las Americas, Teneriffa

31 mars 2013 - 7 april 2013

Dax att åka söderut till Teneriffa, Playa de las Americas över påsken.

Barnbarnsgos på för MIG ny Kanarieö!

Barnbarnsgos på för MIG ny Kanarieö!

19 mars 2013 - 23 mars 2013

Test av "ny" Kanarieö i sällskap med dotterfamilj och återbekantskap med charterresans behag och eventuellt o-dito!

134
105