Sverige

Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Hockeykväll
torsdag 9 januari 2020 - Skellefteå, Västerbottens län, Sverige

Avslutat sista kvällen i Västerbotten med hockey. Fullsatt arena när Skellefteå vann över Frölunda. Spex mellan perioderna med nån typ ballong fotboll. På väg hem till ön igen😊

Landvetter
torsdag 9 januari 2020 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Hej och hallå dagboken. Så va de dags igen... Kom ikväll till Landvetter Airport hotell. I mojjon bär det av t Gambia.... Dock måste vi mellan landa i Stockholm.... Lite åt fel håll kan tyckas.... Men det är säkert så att några 08:or ska med... Eller är det så att vi bara ska

Anette Persson
tetten i Gambia 2020
Senast aktiv - från Tobago, Trinidad och Tobago
Ishotellet
onsdag 8 januari 2020 - Jukkasjärvi, Norrbottens län, Sverige

Nu är det upplevt, en natt på ishotellet i ett rum med minus 5 grader och sängen gjord av is!På väg från Norsjö försökte vi besöka Rallarmuseet i Moskosel som tyvärr var stängt. Vi passerade Jokkmokk och gick istället på samemuseet. Fint och välgjort värt ett besök. Men sem kom

Härliga vinterdagar
söndag 7 januari 2018 - Hemavan, Västerbottens län, Sverige

Skidåkning utförs och på platten - minusgrader sol och mycket snö

lickander i Skidresa i hemavan
Ledig Nyårshelg
torsdag 2 januari 2020 - Arjeplog, Norrbottens län, Sverige

Resan har ett litet avbrott med några veckors jobb innan den börjar på riktigt. Men några dagar ledigt över nyår och 2020 blev infirat i Arjeplog.Hade en väldigt exotisk dag i norrland som inte upplevs varken på Gotland eller i Sydafrika.-10 grader och solsken, skoterkörning, pimpelfiske

Test
onsdag 25 december 2019 - Sverige

Nu testar vi igen så märker vi om alla får notiser

Snart så
tisdag 24 december 2019 - Sverige

Hej! Nu vill jag bara testa så att alla kan se. Men nu är det bara 9 dagar kvar tills jag åker. Jag lämnar Sverige tidigt den 2 januari 2020

Nu drar vi till Vietnam!
måndag 23 december 2019 - Osby, Skåne län, Sverige

Hej!Imorgon är det julafton och då hänger vi på oss ryggsäckarna igen och lämnar denna gråa del av världen för en ljusare tillvaro i Asien. Ungefär när Kalle Anka börjar sätter vi oss på planet som ska ta oss till Hanoi i Vietnam. Under en månad kommer vi uppleva Vietnam från Hanoi

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Sugen på nya äventyr
fredag 20 december 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.Jag

Gambia 2020

21 september 2020 - 21 september 2020

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Vietnam 2019/20

24 december 2019 - 22 januari 2020

Vår ryggsäcksresa i Vietnam från norr till söder.

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Kenya 2019-2020

14 december 2019 - 19 januari 2020

Semester i Kenya, bland annat i Watamu, Mombasa, Likoni. sol o bad, safari och biståndsarbete förhoppningsvis.