Sverige

Hjälp med biljetter i rätt tid
fredag 20 mars 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Beskedet kom från ena dagen till den annan, vi var tvungna att lägga ner våra program för att risken att bli smittad eller föra Corona viruset vidare var för stor om vi bar på det, att leva så nära som man gör på ett skepp. Alla förstod vad det handlade om och det märktes att det var

Distans men ändå nära
söndag 5 april 2020 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har under en lång tid funderat på hur jag ska skriva, vad ska jag berätta om de sista veckorna, veckor och dagar som mins sagt varit omskakande och overkliga för oss alla. Många organisationer och församlingar har använt ordet tillsammans, vi går tillsammans, och ”vi ställer inte in,

Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Resan inställ men följ oss gärna på hemmaplan!
söndag 29 mars 2020 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej.Tyvärr blir resan inställd på grund av Coronaviruset.Så vi cyklar och vandrar här hemma i Kristianstad och Sölvesborg.

Resan som inte blev av !
lördag 14 mars 2020 - Solna, Stockholms län, Sverige

Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige fr.o.m idag.Vi skulle ha lämnat Sverige i morgon eftermiddag.Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd.Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma :-(

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Hemma igen.
fredag 13 mars 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Avsluta denna resan - och nästa!!Onsdag förmiddag (4 mars, resdag) på stranden ett par timmar! Packa klart och utcheckning. Taxi till flygplatsen.Så enkelt det är att checka in när man får hjälp av vänlig personal, som sköter den automatiska incheckningen. Inför denna avresan satte vi

Ewa Thulin
ewaleo i Maldiverna och Qatar
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Flyga kort
torsdag 12 mars 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Taxin kom 4,45. Frukost nr 1 i lugn och ro i SAS Lounge. Till Arlanda kl 7. Frukost nr 2. Nu sitter vi i SAS Lounge och väntar på flyget till Singapore som går kl 9,45.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Planering
söndag 1 mars 2020 - Kisa, Östergötlands län, Sverige

Denna resa började egentligen i slutet på augusti. En vacker dag i augisti spelade jag en runda golf med våra vänner Panda och Bempa. Vi kom då in och pratade om deras resa de skulle göra i mars 2020 för att fira att de fyllt 50 år och Bempa sa då – Häng med vetja, det finns plats. Just

Serena Johansson
Komandoran i Florida/Karibien 2020
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Nu bär det av
lördag 29 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Sitter och väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow. Strax boarding

Lars Eriksson
Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Ditresa
lördag 8 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Resan påbärjas ju långt innan avfärd, men i det här fallet så går flyget kl 19.55 på lördag kväll. Så det blev en lite långtråkig dag i väntan på färden till Arlanda ca kl 17 hemifrån. Sonen skjutsade ut oss, mot att han fick låna bilen medans vi var borta... Flygesan tog ca 12

Mike Blomgren
miblo69 i Mauritius
Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar.

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar.

28 mars 2020 - 8 maj 2020

Vårt härliga reseliv fortsätter. Vi avser att möta våren-försommaren i Alanyaområdet. Vandringar, Boule och Canasta och härliga möten med glada människor står högt på vår önskelista. Speciellt genom vandringarna blir det bra möten att träffa gamla och nya vänner, i en fantastisk natur. Taurus-bergen bjuder på varierande svårigheter. Vi hoppas oxå på några bad på Kleopatrastranden. Inger och Malte/Jonny. Välkomna ombord!

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Gambia 2020

Gambia 2020