Blekinge län

3 DAGAR KVAR!!!
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Då vi tycker att resdagboken fortfarande inte fungerar tillfredställande så kan ni istället följa oss här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Vår resa 2019 (1-24/2): Brasilien
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Vår resa till Brasilien är för länge sen avslutad men eftersom vi fortfarande tycker att resdagboken inte fungerar bra så har ni vår resa i sin helhet här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Var-resa-2019-Brasilien--kommande-resa/

eckefeldt i BRASILIEN
Lyxig frukost på landet!
lördag 22 juni 2019 - Kyrkhult, Blekinge län, Sverige

Vi sov gott inatt. Vi körde ombord på båten igår kl 22:00,åt kvällsmat och Peter och barnen somnade ovaggade medans jag fotade. Jag ställde klockan på 04:15 idag för att se soluppgången från båten men lyckades missa den med bara någon minut. Men var så vackert ändå! Vi fick köra

Vår resa 2019 (1-24/2): Brasilien
torsdag 10 januari 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

SNART är det dags... När vi inom en snar framtid har inmundigat denna ädla dryck är det inte långt kvar innan vi lyfter! Gissa om vi längtar!http://ingridmarie.bloggo.nu/Var-resa-2019-1-242-Brasilien/

eckefeldt i BRASILIEN
Möbler, natur och Huseby
fredag 26 oktober 2018 - Ronneby, Blekinge län, Sverige

Sista dagen med gänget! Efter en god frukost på Toftaholms herrgård så åkte bussen 8.25 in mot centrala Värnamo och Bruno Mattssons möbelmuseum. Vi parkerade vid Apladalen och tvärsövervägen låg muséet inrymt i Mattssons föräldrahem/faderns snickerifabrik.Har ni någonsin suttit i en

Incheckat, packat och klart!
måndag 8 oktober 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

sådärja! Nu är väskan packad. Blev sommarkläder skal ju bli finväder i Prag.

Sture Johansson
jullehabo i Prag
Planering
tisdag 4 september 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Har kollat upp lite vad man kan fördriva tiden med! Utöver de vanliga turist attraktionerna så kan man ju tex ta en guidad tur till koncentrationslägret i Terezin, eller varför inte ett öl spa🍺

Sture Johansson
jullehabo i Prag
Ett härligt dygn i Blekinge
måndag 23 juli 2018 - Backaryd, Blekinge län, Sverige

Efter härligt häng med bad och kräftor hos Petra & Håkan på deras mysiga ställe i Blekinge styr vi nu hemåt Sumpan för tvätt och ompackning.

Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Nu lämnar vi Sverige
söndag 8 juli 2018 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Väl framme i Karlskrona lämnar vi landet och tar båten över till Polen. Vi lämnar ett vackert Karlskrona i solnedgång - mot horisonten...

Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Färd mot norr
söndag 10 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Sista natten i tältet är avklarad. Har ju varit hur bra och mysigt som helst. Varmt och torrt. Vaknar förvånansvärt tidigt och som alla andra dagar,  pigg. Måste vara Blekingeluften som gett mig den energin och våra grannar som pumpat oss med glädje och dumheter. Idag har vi kostat på oss

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

24 oktober 2019 - 7 november 2019

Framförallt en snorklingsresa... Följ oss på Levande resor: http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

BRASILIEN

BRASILIEN

1 februari 2019 - 24 februari 2019

Till en liten del av detta jättestora land styr vi denna gång vår kosa. Här tänker vi oss uppleva lite äventyr i Rio De Janeiro med omnejd, vad det blir återstår att se...

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Prag

Prag

9 oktober 2018 - 13 oktober 2018

Weekendresa med goda grannar

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Sommarsemester 2018

Sommarsemester 2018

30 juli 2018 - 30 juli 2018

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Håkan Abrahamsson
HPA