Dalarnas län

Sista kvällen packning!
måndag 14 oktober 2019 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Det här med packa väskan när man ska åka bort, varför är det så svårt? Ja, iallfall för mig. Det spelar ingen roll om vi bara ska hem till Funäsdalen över en helg eller som nu när vi ska vara borta 1 vecka. Sitter som vanligt såhär kvällen innan. Delar upp sakerna i olika väskor om

Ha, ha & nya tider!
lördag 3 november 2018 - Valsfors såg, Dalarnas län, Sverige

Trodde ni att ni skulle slippa våra inlägg nu? Det blev ett till!Hade tänkt skriva något på Heathrow, då vi kom iväg 2 timmar tidigare från Miami. Det spelade väl ingen roll om vi hade väntetid i Miami eller i London egentllgen, men tiderna förändras. När jag och Emelie var till

totto56
Totto56 i Tour the Top 2
Stödstrumpor på!
tisdag 9 oktober 2018 - Valsfors såg, Dalarnas län, Sverige

Allt är nu klart för avfärd, bara SJ kör sitt tåg som vi planerat till Arlanda!Första flyget tar oss till London för vidare färd till Dallas, där vi landar ca 19 lokal tid onsdag. Nattflyget tar oss sedan till Lima, Peru, där vi landar 05.30 på torsdag morgon, ungefär samtidigt som det

totto56
Totto56 i Tour the Top 2
Cykling!
måndag 30 juli 2018 - Högfjället, Dalarnas län, Sverige

Vi tog oss hela vägen till stugan i Sälen i lördags. Vi installerade oss samt lagade en snabb middag innan vi somnade utmattade men nöjda över att vara framme. Vi hade känt brandrök under resan till Sälen samt kört förbi räddningstjänstens centrum i Särna.🔥Söndagen bjöd på en hel

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Mellanlandning i Tyskland...
fredag 1 juni 2018 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Atlantflygningen är över och vi mellanlandade i München. Knappt två timmars väntan till nästa flyg som ska ta oss vidare till Arlanda, därefter väntar tåg hem till Mora... Det kändes segt med flygning nummer två och ännu segare med tre och en halv timmes tåg på det. Vi slumrade nog

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Kul att åka skidor!
måndag 22 januari 2018 - Sälen, Dalarnas län, Sverige

Hej! Idag har alla åkt skidor och det var kul! Det var väldigt kalt ca 11 - 17 minusgrader. När jag skulle åka den första backen Åke var det väldigt pirrigt, men när jag åkte var det bara kul (och kallt!) Sen åkte vi ner så pappa kunde bytta sin hjälm som var för liten. Men när han

Nedräkning
lördag 16 december 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu är det snart dags för vår resa, tvätta , packa och planera.Lite småförkylt både här och där som vi försöker kurera, inte kul att sitta många timmar på ett plan med förkylning.Längtar till värme och sol, ska också bli spännade att åka hela familjen med vuxna döttrar.Vi

Hemma igen!
fredag 3 november 2017 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Resan från LA till Zürich tog 10 timmar, det var ju natt för oss så man slumrade av och till samtidigt som man plöjde några filmer. I Zürich fick vi vänta ett par timmar innan planet lyfte mot Arlanda. Som tur var var det inte försenat och vi hann med tåget som gick en timme efter vi hade

Sista etappen: Åre-Grövelsjön
söndag 29 oktober 2017 - Grövelsjön, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag i min egen soffa med mitt eget bryggkaffe bredvid mig och Kajsa sovandes likt en komatös anorektiker i andra änden av soffan.  Jag upplever att jag luktar gott efter att ha duschat med PRODUKTER ett antal gånger sedan gårdagens målgång i Grövelsjön.  Ord kan inte beskriva

Chillar med Gunilla!
tisdag 24 oktober 2017 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Nu har man det riktigt mysigt! Bor på kontor, som hotell ungefär tror jag? Fast jag har aldrig varit på ett hotell förut, så jag vet inte riktigt! Min rumskompis heter Gunilla och hon låter mig ta det lite lungt och bara chilla lite. På söndag ska jag följa med på nån söndagsskola och

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

USA Stillahavskusten Maj-2018

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Sälen 2018

Familjen Nygård på nya äventyr

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

Chase the sun 2017

Chase the sun 2017

27 september 2017 - 8 oktober 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Jonas Darenvall