Visby

Lite mer av allt...
fredag 27 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Fredag morgon, och det var dags att packa väskorna på bussen inför hemresan. Men först hade vi förstås en lång härlig dag på Gotland framför oss. Vi träffade vår guide Janne vid bussen och sen bar det av. Första besöket var bokat på Stafva gård där vi skulle få se och höra om

Fårö, Bergman och mat
torsdag 26 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

I dag blev det ingen sovmorgon! 8.10 träffade vi dagens guide Janne och bussen började rulla mot Fårö. Janne berättade under färden mot Fårösund om massa historia, anekdoter, sägner och all möjliginformation som var Gotlandsrelaterad.Vi tog båten över till Fårö som tog 7 minuter.

Historiens vingslag
onsdag 25 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag började vi morgonen med en trevlig frukost i en mycket mysig matsal. Sedan var det dags för en fantastiskt resa i tiden. Vi reste tillbaka till medeltidens Visby med vår guide Lars hjälp och vägledning. Morgonen bjöd på ett lätt regn men vi var alla väl förberedda med både varma och

Destination Gotland - Visby
tisdag 24 oktober 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Trossöbuss rullade genom Blekinge i morse med början i Karlshamn och sedan österut o sedan upp mot Oskarshamn. Trots den korta resvägen hann vi med att sjunga för födelsedagsbarnet Elna, har prov på det vi lärt oss om Gotland, sjunga Johns nytextade sång om vår resa och innan båten gick

Shopping- och vandringsdag
torsdag 3 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och Tobias planerade att gå till Visby och äta lunch och därefter gå tillbaka. Elias köpte nya skor igår och eftersom han aldrig får skoskav av nya skor  besämde han sig för att använda dessa. Ingen regel utan undantag; efter ca 2 km fick han världens skoskav. Han haltade och

Nimlinds i Gotland II 2017
Glassmagasinet
onsdag 2 augusti 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Elias och jag tog en liten promenad på förmiddagen. Lite senare åkt vi in till Glassmagasinet (http://www.glassmagasinet.se/) i Visby. Även idag fint väder!På kvällen invigde vi stugans nya grill. Det grillades kött, svamp, tomater, lök, veg biffar, majs mm. Gott gotti gott gott!

Nimlinds i Gotland II 2017
Vänge
torsdag 23 februari 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi åkte runt innanför murarna och därefter körde vi till metropolen Roma för att handla. På kvällen var vi bjudna till Mia D i Vänge. Hon bjöd på god vegetarisk middag.Vi anlände till stugan vid midnatt. Alla var trötta så det blev en relativt tidig kväll.

Nimlinds i Gotland 1 2017
Visby
onsdag 22 februari 2017 - Visby, Gotlands län, Sverige

Onsdag förmiddag var en slappedag.Tobias tog en promenad utmed havet.Onsdag eftermiddag åkte vi runt inne i Visby (på vintern får man köra innanför murarna). Sen lunch/kvällsmat intogs på Sunes Elefant där även Mia P mötte upp.När vi kom tillbaka till stugan på kvällen hade tjejerna

Nimlinds i Gotland 1 2017
Guteglass
fredag 12 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

På eftermiddagen åkte vi in och åt glass på Glassmagasinet. Vi tog en sväng på medeltidsmarknaden (vi hann även med en fika på Breda Blick med Mia och Rasmus, lyssnade på musik mm mm mm). Väl i stugan blev det en riktig lyxmåltid. Detta inlägget blir kort (orkar inte skriva mer) men

Nimlinds i Gotland II 2016
Promenad och Kovik
torsdag 11 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter softande i Tofta gick vi på en liten promenad (Tindra, Marie och Tobias) runt kvarteret, via Vikingabyn och Toftagården ner till Bysen och handlade lite (vi hann med några Pokemons på vägen). På kvällen åkte vi en sväng och kollade bl.a. in Smaklösas museum, handlade på Coop i

Nimlinds i Gotland II 2016
Resa i Sverige: Gotland

Resa i Sverige: Gotland

24 oktober 2017 - 27 oktober 2017

Under höstterminen 2017 så har vi läst om Gotland, nu besöker vi Gotland och får uppleva all de saker som vi pratat om. När vi kommer hem så ska vi sedan arbeta med en Gotlandsutställning som vi ska ha på skolan!

Gotland II 2017

23 februari 2016 - 28 februari 2016

Sommarsemester 2015

Sommarsemester 2015

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Semestertripp med husvagnen. Lämnade hemma söndag den 2 augusti. Ska vara hos Tusse i hennes stuga i Ödängla utanför Mösterås onsdag den 5 aug. Fredag den 7 aug lämnar vi husvagnen vid Tusses stuga och tar en båten över till Gotland och tillbaka tisdag den 11 aug. Sen får vi se vad vi hittar på.

Almedalen 2015

Almedalen 2015

28 juni 2015 - 5 juli 2015

Enhet i Almedalen 2015

Gotland II 2015

Gotland II 2015

25 juli 2015 - 16 augusti 2015

Planen är tre veckor på ön i sommar. Är det möjligt? :-)

Sverigeresan

Sverigeresan

4 mars 2015 - 5 mars 2015

Nu bär det av mot Kiruna

Nimlinds
Sofie Björklund