Halmstad

Resrutten är planerad
söndag 18 mars 2018 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Här är vår resrutt i Australien där man kan se var vi ska bo på de olika ställena och även hur lång körsträckan är (enligt google maps) mellan ställena (grön text) + olika gejor vi planerat göra/se (blå text

John Strand
albatrosstur i Strandfamiljen i Singapore och Australien
Senast aktiv - från Singapore
Inför resan
söndag 3 september 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej! Kände att det var dags att inviga min resdagbok nu när det bara är tre veckor kvar tills jag sitter på ett plan för att starta mitt nya liv. För er som inte vet heter jag Louise, 26 år och har alldeles för mycket energi för mitt eget bästa. För några månader sen kände jag att

Avsked
söndag 26 mars 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Det är dags att säga hejdå. Ett ord som kan smärta lika mycket som ett knivhugg rakt i hjärtat. Ett avsked betyder alltid att något är slut men det betyder också att något nytt är påväg att hända. Vi vet vad vi lämnar men inte vad som väntar runt nästa hörn. Alltid när det är

Cecilia Spångfors
cissidiss i Texas/Florida
Packar
lördag 21 januari 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Äntligen börjar det bli dags att ge sig i väg till värmen. Packningen snart klar, tånaglarna målade, Kenneths hår klippt och i morgon åker vi iväg.

Nu börjar äventyret!
torsdag 5 januari 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Sista timmarna i Sverige och solen skiner. Ni som är nyfikna på vad jag kan tänkas hitta på i USA kan följa med mig här. Jag har själv ingen aning om vad som kommer att ske under min tid i staterna men jag landar i Dallas med öppet sinne. Flyttar sedan med min pojkvän till Fort Lauderdale,

Cecilia Spångfors
cissidiss i Texas/Florida
Oj, oj, oj
tisdag 28 juni 2016 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen efter att vi kom hem från Cannes, åkte vi till Halmstad tillsammans med Catha och Ralf. Nästan direkt efter att ha anlänt till Halmstad, gick vi till champagnebaren "a little party" där vi skulle prova champagne. Vi hade förväntat oss att få prova 3-4st olika champagner för att sedan

Vårt första mål!
måndag 28 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nu har vi nått vårt första mål Bang Saphan. Flygresan gick bra med mellanlandning i Dubai. Vi fick åka ett tvåvåningsplan för första gången, vi fick sitta på andra våningen ena rutten och på första våningen andra rutten. Sedan var det fem timmars taxiresa från Bangkok till Bang

Carina Ek
carek65 i Drömresan
Nu börjar det!
fredag 18 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Sista dagen på jobbet idag??. Nu har vi nästan 8 månaders resa framför oss. Men vi börjar med att fira jul här hemma först.

Carina Ek
carek65 i Drömresan
Avresa Hd-Lu-Cst
torsdag 17 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen börjar med besök hos tandhygienist Åsa redan 07.30. Fick en avbokad tid som hon ringde om igår. Segt att gå upp kvart i sju efter att ha packat o vägt väskor till 01.15 inatt. Men som man bäddar får man ligga... Nåväl, hemma igen åker väskorna in i bilen efter lite komplettering

Bo Persson
BodPersson i QFjul15 Filippinerna
Resfeber a la extreme...
tisdag 15 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hittade äntligen kamerans laddkabel och skall tömma den i datorn innan avfärd. Stefan B hjälpte igår till att få ordning på datorer, skrivare och telefon inför avfärd. Det tog över två timmar och slutade med att vi tvingades radera säkerhetskopieringen och göra en ny uppdaterad. Hoppas

Bo Persson
BodPersson i QFjul15 Filippinerna
Strandfamiljen i Singapore och Australien

Strandfamiljen i Singapore och Australien

2 juli 2018 - 7 augusti 2018

2 juli: Halmstad -Stockholm ---> 3 juli: Stockholm - Singapore ---> 4 Juli: Singapore ---> 5 Juli: Singapore ---> 6 juli: Singapore - Brisbane ---> 10 juli: Brisbane - Tin Can Bay ---> 15 juli: Tin Can Bay - Yeppoon ---> 18 juli: Yeppoon - Rubyvale ---> 20 juli: Rubyval - Eungella ---> 21 juli: Eungella - Bowen ---> 25 juli: Bowen - Magnetic Island ---> 28 juli: Magnetic Island - Cairns ---> 6 Augusti: Cairns - Stockholm ---> 7 Augusti: Stockholm - Halmstad

Australien

Australien

22 september 2017 - 22 september 2018

Dominikanska Republiken 2017

Dominikanska Republiken 2017

22 januari 2017 - 7 februari 2017

Sol, bad och avkoppling och kanske lite äventyr.

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Champagne provning

Champagne provning

27 juni 2016 - 29 juni 2016

Champagne provning i Halmstad av alla ställen.

Drömresan

Drömresan

26 december 2015 - 18 juli 2016

QFjul15 Filippinerna

QFjul15 Filippinerna

17 december 2015 - 7 januari 2016

En jul o nyårsresa till Filippinerna med massor av sol bad och snorkling. Resfebern är nu ganska hög och jag har haft Stefan B hemma för att kolla igenom telefon och datorer. Det tog honom över två timmar att få ordning på grejorna. Själv jobbar jag varje dag fram till avresan och avstod från att jobba extra natten mellan måndag och tisdag. Har kollat bank o Ica kort idag så att de skall funka samt ringt försäkringsbolaget. Sammanlagt blev det väl över en timme i olkia telefonköer. Nu är det sängdax.

Thailand Josefine x2

Thailand Josefine x2

4 mars 2016 - 20 mars 2016

Då var resan bokad till Thailand med min vän Josefine, vi kommer vara borta från Sverige i 16 dagar. Resan kommer mest vara att ta det lugnt och slappna av från vardagen men ett och ett annat äventyr skall vi få in. Hoppas resan kommer att bli ett minne för livet!

Bolivia Peru

Bolivia Peru

3 oktober 2015 - 24 oktober 2015

Test

Mot kroatien

Mot kroatien

15 juli 2015 - 26 juli 2015

Vi ska för första gången bila genom Europa ner till Kroatien.

Ingemar Mårtensson
IngemarM