Hallands län

Hemma igen efter 6 v på en Rosa Buss
lördag 21 april 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Lördag 21 april.Addis Abeba är en så rörig flygplats. Vi kom iväg med vårt plan o fick våra platser. Efter start så serverade de middag igen - i stort sett samma mat som den förra. Sen skulle man försöka vila lite o det är ju lättare sagt än gjort. Sitter o halvslumrar i konstiga

Resrutten är planerad
söndag 18 mars 2018 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Här är vår resrutt i Australien där man kan se var vi ska bo på de olika ställena och även hur lång körsträckan är (enligt google maps) mellan ställena (grön text) + olika gejor vi planerat göra/se (blå text

John Strand
albatrosstur i Strandfamiljen i Singapore och Australien
Senast aktiv - från Singapore
Parkvakterna
måndag 5 mars 2018 - Apelviken, Hallands län, Sverige

En lite lustig episod under snorkelturen.Vi hade precis kastat ankar utanför ap-ön, när en liten gummibåt med en 40 hästars utombordare kommer farande. 2 parkvakter skriker åt våra besättningsmän på thailänska. Vi vet ju inte vad det är frågan om,  men de låter väldigt upprörda och

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2018
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
På väg!!!
fredag 9 februari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så var det då dags. Jag ligger nerpackad i en låda, på väg till det där berget de pratade om. .. Åh, om jag bara kunde komma ihåg vad stället hette! Hoppas de berättar det för mig. Och hoppas de är snälla! Lite nervöst är det allt! Jag tror hon hette Veronica som skulle hämta mig i

Nästan hemma!
tisdag 9 januari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma

Första resdagen
måndag 4 september 2017 - Varberg, Hallands län, Sverige

Åkte med Öresundståget från Varberg till Köpenhamn. Vi införskaffade interrailkort första klass, smidigt tycker vi, eftersom vi kan åka buss och vissa båtturer förutom tåg, 15 resdagar på en månad.Första tågbytet blev i Köpenhamn där väntetiden gick åt till att fixa

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Inför resan
söndag 3 september 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej! Kände att det var dags att inviga min resdagbok nu när det bara är tre veckor kvar tills jag sitter på ett plan för att starta mitt nya liv. För er som inte vet heter jag Louise, 26 år och har alldeles för mycket energi för mitt eget bästa. För några månader sen kände jag att

Resan går vidare
måndag 28 augusti 2017 - Gottskär, Hallands län, Sverige

Efter att jag varit hemma i Luleå några dagar återvände jag i onsdags till båten och mina killar som väntat en vecka i Göteborg. Lennart son Micke seglade med honom sista dagarna från Mariestad(där jag klev av för några dagars hemfärd), genom Trollhätte kanal fram till Göteborg. I

Hej
tisdag 22 augusti 2017 - Ringhals Kärnkraftverk, Hallands län, Sverige

Vi gå över daggstänkta berg