Jönköpings län

Lång dag i regn.
tisdag 16 juli 2019 - Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige

Dag 1, tis 16/7Efter osedvanligt kaos vid lastningen - var är mina remmar? min hoj måste ha starthjälp! - kom vi till slut på rull. Eftersom dagens etapp var låååång, nästan 8 åktim, ville vi snabbt komma ut ’i spåret’. Därför valde vi att tröska E4’an genom och förbi Sthlm ner

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Åter i hemma i hemmet lugna vrå
lördag 23 mars 2019 - Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige

Så var jag hemma igen. Förberedde Henrik på att det kanske skulle ta en stund innan jag kom ut i ankomsthallen för det brukar ju ta tid innan man kommit av planet och fått sin väska. Det gick visst fortare ön jag trott så där stod jag och letade oxh längtade efter mina barn. Men, efter

IMORGON ÅKER JAG!!!!
lördag 2 mars 2019 - Burseryd, Jönköpings län, Sverige

Idag har jag och familjen blivit bjudna på mat av syrran. Så skönt att få sätta sig ner med familjen innan resan. Just nu känns det lugnt i reserverna men hade nån....eh I ärlighetens namn, flera gråtattacker i morse. Då hade Felix krypit ner till mig i soffan och gosade. Klappade på mig

Kanske en släng av resfeber
fredag 15 februari 2019 - Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige

Shit! Nu är det nära...väldigt nära 🙈☺Om två veckor har jag gjort mitt sista fredagspass på jobbet och bör vara redo med allt som packning innebär. Ska kolla några sista detaljer och sen borde allt fix vara klart inför resan. Tycker jag hela tiden kommer på fler saker att göra,

Om 4 veckor 🙉!!!
måndag 4 februari 2019 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Det slog mig att om 4 veckor så kommer jag vara på plats i Indien!!!!Overkliget, spännande och skräckslaget. Värst är att vara utan mina barn så länge. 😭😭💔💔Fast jag vet det kommer vara nyttigt för oss alla i familjen. Men nu får jag fokusera fullt på mig och min resa nu

Småländsk företagsamhet och Gnosjöandan
torsdag 25 oktober 2018 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Härlig frukost på hotellet startade dagen! Vi lämnade sen Gränna bakom oss för att åka till Jönköping och Tändsticksmuseét. Här fick vi med hjälp av två toppenguider följa historien om hur Jönköping blev Tändsticksstaden nr 1. Vi tittade på stickorna, askarna och deras bilder och

"Ge barnen kärlek, mer kärlek och ännu mer kärlek..."
onsdag 24 oktober 2018 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

.....så kommer folkvettet av sig själv." Detta äe bara ett av många minnesvärda citar av Astrid Lindgren. Vårt första besöksmål för dagen var Astrid Lindgrens Näs. Hennes barndomahem i Vimmerby som i dag är ett museum. Besöket började med en film om Astrid och på något sätt slutar

Religös på flera sätt...

Äntligen lite sovmorgon och då kan man inte sova😳. Kl.05:30 - 05:00 skulle vi bli upphämtade av ev guide som skulle ta med 6 st av till Regnbågsdalen. Och som vanligt det där med tider mm finns ju inte på såna här ställen, men ändå vill dom att vi ska passa tiderna. Närmare 05:30 kom

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Some kinda plan ☀️ 🤗
fredag 31 augusti 2018 - Smålands Burseryd, Jönköpings län, Sverige

Planeringen för denna resan har varit superkul och jag hoppas verkligen att ni får många bra tips !! Hihi jag har aldrig varit i Indien så planeringen fick göras från scratch. Tanken var att se så mycket som möjligt till ett lågt pris och bo smart och fint 🍀 Momondo har billiga resor

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Burseryd, Jönköpings län, Sverige
Lugnet före stormen
söndag 19 augusti 2018 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Så var det dags igen. Hela hemmet är nerpackat i lådor och undanstuvat i ett förråd. Undantaget är det som går ner i två resväskor; det som jag tar med mig för de kommande tio månaderna. Intressant att inse hur lite det går att klara sig på, och hur mycket 'extra' som jag har.Med flera

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Sal med familjen

Sal med familjen

19 december 2018 - 27 december 2018

Resa med hela familjen

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Frida Breideby - Indien 2018

Frida Breideby - Indien 2018

14 september 2018 - 15 oktober 2018

Indien, solotravels, backpacking. All in India !!! 🇮🇳

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Dannie Frida Johanna :)
thaigersofsweden