Kalmar län

Dag 8 Hemresa
tisdag 7 maj 2019 - Kalmar, Kalmar län, Sverige

Upphämtning för hem resa mot Kalmar flygplats strax efter kl 8 på morgonen.

Peter Tegborg
fladdermusen_1970 i Mallorca
lördag 17 juni 2017 - Vimmerby, Kalmar län, Sverige

Vilken upplevelse, både för oss och för barnen. Så kul att få se Villa Villekulla och Pippi, Rasmus på Luffen, Näckrosdalen, Lotte på Bråkmakargatan ochmycket mycket mer! En stor händelse var att Ilse lämnade sina nappar till Pippi, som hade ett speciellt napp-träd som hon skulle

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Astrid Lindgrens Värld
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
En intressant start på vår Smålandsresa
tisdag 23 oktober 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Så var det då dags för avfärd! Vi samlades ihop av vår nya chaufför Peter på vägen genom Blekinge innan vi gav oss norröver mot Småland. Strax innan Kalmar gjorde vi vårt första stopp för att sträcka lite på benen,dricka kaffe och äta varsin god macka.Efter vårt traditionella

Bilder
söndag 23 september 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

Tyvärr tar det tid med bilderJag återkommer

Brev 2
lördag 8 september 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

Det var knökigare än jag trodde att skapa en ny resa i resedagboken.Programmet känns lite gammalt och slitet, eller är det jag som är det.Ni som vill följa vår resa i Dionysus spår är välkomna,skriv gärna kommentarer så jag vet att dagboken funkar.

Planering inför resan.
lördag 8 september 2018 - Matrosvägen 5, Kalmar län, Sverige

Brev 1Nu är alla, aktiviteter som trädgårdsskötsel, båtupptgnigar, poströstning och inte minnst hårklippnig avklarat.Nu kan vi börja.Resan är beställd genom Skandorama, sedan lång tid tillbaka. Tåg till Kastrupp 1:a klass, fint skall det vara. Eftersom vi inte hyser det högsta

Hemma!
söndag 5 augusti 2018 - Kalmar, Kalmar län, Sverige

Dag 18, och vi är hemma igen! Vilken fantastisk resa vi haft/gjort. Så många härlig människor vi träffat och så många fantastiska platser vi besökt. 💖👌🏻🚐 💖 Dessutom har vi haft ett helt underbart väder! ☀️☀️☀️ Vi avslutade resan på allra bästa sätt igår

Landskapsjakt
lördag 4 augusti 2018 - Högsby, Kalmar län, Sverige

I torsdags tog vi oss från Trysil till en fin camping utanför Säffle; Duse udde camping vid Vänerns nordvästra del. Vi installerade oss, tog ett härligt bad vid den fina sandstranden och gick sedan till restaurang Fyren som låg längst ut på udden. 💦☀️ Under tiden vi väntade på

Avfärd
torsdag 19 juli 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Äntligen på väg!De senaste dagarna har bestått av en hel del packande, tvättande och planerande för att få med oss allting inför två veckor på resande fot och med diverse aktiviteter planerade.Vid 14-tiden rullade vi ut från Kalmar och har nu hunnit med ett snabbt stopp hos familjen

Gårdagens VM-grill...
söndag 8 juli 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

...dagens middag på en rastplats nära dig.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Mallorca

Mallorca

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

17 juni 2017 - 18 juni 2017

I julklapp fick våra barnbarn en resa med oss till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi bokade vars en stuga i den nybyggda stugbyn och tillbringade två intensiva dagar på Astrid Lindgrens Värld.

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Dit hjulen rullar 2017

Dit hjulen rullar 2017

12 juli 2017 - 20 juli 2017

Ett äventyr

Bröllop i USA!

Bröllop i USA!

28 juni 2017 - 10 juli 2017

Snart är det dags för att packa resväskorna fulla och säga hejdå till Sverige, för den 28:e Juni bär det först av mot Köpenhamn där vi tar in en natt på hotell. Dagen efter så flyger vi till New York och tar in på nästa hotell. På Long Island så bor våra kusiner från pappas sida, "second cousins" som de säger. Det är 4 barn i familjen 1 kille och 3 tjejer och den äldsta systern ska gifta sig den 2:a Juli! Det kommer bli väldigt intressant och spännande och se hur det går till. Det vi vet så långt är att det ska komma runt 225 gäster.. holy moly!! Kommer uppdatera mer om denna resan längre fram när vi ska börja packa våra väskor och bege oss mot Köpenhamn. Hej sålänge! :)

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Marie Gunér
Marrre