Oskarshamn

En intressant start på vår Smålandsresa
tisdag 23 oktober 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Så var det då dags för avfärd! Vi samlades ihop av vår nya chaufför Peter på vägen genom Blekinge innan vi gav oss norröver mot Småland. Strax innan Kalmar gjorde vi vårt första stopp för att sträcka lite på benen,dricka kaffe och äta varsin god macka.Efter vårt traditionella

Avfärd
torsdag 19 juli 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Äntligen på väg!De senaste dagarna har bestått av en hel del packande, tvättande och planerande för att få med oss allting inför två veckor på resande fot och med diverse aktiviteter planerade.Vid 14-tiden rullade vi ut från Kalmar och har nu hunnit med ett snabbt stopp hos familjen

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
På färgan
fredag 14 juli 2017 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Cyklarna fastspända. Öland, nu kommer vi!

En öl i väntan på färja till Byxelkrok
fredag 14 juli 2017 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Det blev sju snabba mil här på morgonen. Lite stressade över att komma fram till Oskarshamn. Vägarna har vart allt annat än pålitliga hittills på resan. Men idag var det riktigt trevliga förhållanden. Snabba fina asfaltsvägar över Astrid Lindgren-landskap. Kom fram 11:00. Sjukt

Resdag
tisdag 23 februari 2016 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Vi lämnade Ängelholm vid 17-tiden. Väglaget var lömskt; regn, nollgradigt och glashalt. På båten åt vi goda mackor som Verner fixat. Tack! Vi anlände till stugan ca 00.40. Vi packade in och bäddade. Lite pappersjobb sen kändes sängen ganska skön.

Larstl
Nimlinds i Gotland 1 2016
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Hastighetsrekord, storstadspuls och röda stugor
lördag 5 september 2015 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Inledningsvis vill jag be om ursäkt för den massuppdatering som senast skedde för er som är uppskrivna på maillistan. Hur mycket resdagboken än är mig kär, så kan denna sida även utbringa en dos huvudvärk de gånger sidan stänger ner och jag loggas ut som resultat av detta. Det är så

Emma Carlsson
emmacarlsson i Sverige på langs
Oskarshamn - Kalmar - Öland
onsdag 15 juli 2015 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Sov till typ nio. Frukosten på Hotell Ett slutade 9.30 (taskigt!) så blev lite stress. God frukost! De hade amerikanska pannkakor (besvikelse dock - inget att ha på plus att de var stenhårda) Käkade frukost ute i solen. När vi checkat ut packade vi in våra grejer i bilen och gick ner till

J N
jenyw i Sverigeroadtrip 2015
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Lake Matton
måndag 25 maj 2015 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Härlig dag på Lake Mattoon!

Färjan
onsdag 19 februari 2014 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Nu sitter vi på färjan. Medhavd kvällsmat har precis intagits och alla är mätta och belåtna. Nu blir det kaffe och lite paddlek. God afton!

Larstl
Nimlinds i Gotland I 2014
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Nu så, nu bär det av!
onsdag 9 oktober 2013 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Hej! Ja nu så är vi på g. Är nu i Kastrup, incheckade och klara. Kl. 14.50 lyfter planet mot Frankfurt och där byter vi och reser vidare mot San Francisco ?? Ha de bra alla! Vi hörs när vi har landat i USA! /Sofia och Kristoffer.

Sofia Karlsson
Stoffia i USA oktober 2013
Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Dit hjulen rullar 2017

23 februari 2016 - 28 februari 2016

Sverigeroadtrip 2015

Sverigeroadtrip 2015

9 juli 2015 - 21 juli 2015

Göteborg - Hjo - Örebro - Stockholm - Norrköping - Västervik - Oskarshamn - Kalmar - Öland - Karlskrona - Åhus - Lund - Göteborg

Sverige på langs

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Drehmer´s USA resa 2015

Drehmer´s USA resa 2015

22 maj 2015 - 5 juni 2015

Gotland I 2014

Gotland I 2014

19 februari 2014 - 23 februari 2014

Vi åker sväng till ön på sportlovet. Barnen får träffa två nyproducerade tredjedelskusiner.

USA oktober 2013

USA oktober 2013