Kronobergs län

Imorgon bär det av!
onsdag 25 september 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Imorgon är det äntligen dags att resa till "The land of the rising sun". Både jag och David har haft fullt upp under de senaste dagarna/veckorna, mycket som ska fixas både på jobbet och hemma innan vi sticker iväg. Tiden har gått så fruktansvärt fort på både gott och ont. Sista

Nedräkning!
torsdag 15 augusti 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Idag är det 41 dagar kvar tills det bär av! Även om större delen av resan redan är betald och bokad så finns det fortfarande mycket som måste fixas innan det är dags för avresa.To-do lista innan avgång:1. Vaccineras mot japansk encefalit (bokat)2. Köpa JR-pass (Japanskt tågpass som

Nu drar vi!
lördag 13 juli 2019 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Nu är vi fulladdade så nu drar vi söderut!

Nu är bilen packad & ska bara laddas fullt!
fredag 12 juli 2019 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Nu är bilen lastad för avresa mot Kroatien i morgon bitti. Den ska få laddas upp till 100% över natten, sen bär det av genom Europa.

ready to go
fredag 5 juli 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Backpacks are almost packed, work and school has been left behind. Tomorrow, we start our big trip east. A long drive to Arlanda awaits us, from there we fly with Emirates to Dubai, and transfer to our BKK flight. Wish us luck on the roads, folks. See you when we get there.

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Två veckor kvar
tisdag 18 december 2018 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Fortsätter med samma blogg som jag gjorde när jag var i Peru, den var uppskattad om jag förstod det rätt :)Så, om två veckor går alltså mitt flyg till Boliva, La Paz, 3650 meter över havet. Helt på egen hand. Om jag är nervös? JA!Alla inköp är nu klara och pengar är växlade. Min

Småland
onsdag 18 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Dagen började tidigt eftersom alla ville hinna med att bada i de härliga poolerna innan avresa. Vi har nu börjat inse hur mycket tid det går åt att äta frukost, packa ihop och städa ut boendet innan vi kan åka. Så hädanefter kommer vi ställa klockorna på tidig timma.Efter badet åkte vi

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Kosta
tisdag 17 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Efter en härlig frukost med utsikt över Vättern for vi in till Gränna och kollade in hur de gör polkagrisar. Vi missade det igår eftersom vi kom fram så sent. Sedan åkte vi till Äppelvikens äventyrspark. Tanken var att vi skulle göra äventyrsparken igår och Boda Borg i Sävsjö idag

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Det börjar dra ihop sig!
söndag 22 april 2018 - Åseda, Kronobergs län, Sverige

Packar husbilen och fira att semestern nu offeciellt börjat 😎 🕺🏾💃🏻🍾

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Sidney-Hongkong-London-Köpenhamn 23-25jan
torsdag 25 januari 2018 - Alvesta, Kronobergs län, Sverige

23janFlyget från Melbourne gick bra trots febern, jag hade nämligen fått plats vid nödutgången så jag hade gott om plats att sträcka ut benen, så jag sov nästan hela vägen!Från flygplatsen kunde jag ta tunnelbanan till The Museum och därifrån gick jag till mitt boende 790 ON GEORGE

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

13 juli 2019 - 24 juli 2019

Vi ska se hur det fungerar att bilsemestra med en elbil i Europa under ett par veckor. Resan söderut kommer att gå via Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien. Utvärdering av hur laddinfrastrukturen funkar i de olika länderna. Hur ser det ut med energiförbrukningen på de olika vägarna? Har Hotellen destinationsladdare eller snabbladdare? Det blir också lite tips på trevliga ställen längs med vägen.

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Jorden Runt

Jorden Runt

2 december 2017 - 2 augusti 2018

Livets resa! :)

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Micro

Micro