Örebro län

Idag gick vi över gränsen, men stillade oss i Bön.
tisdag 30 juli 2019 - Jönshyttan, Jönshyttan, Örebro län, Sverige

30 juli  (Inge)  Natten i Skårer blev tämligen händelselös. Möjligen var nattens drömmar hos oss båda ett summerande av resan. Själv drömde jag om regn; kan berott på att det regnade rejält på natten) medan Hans-Örjan hade helt andra upplevelser. För den som vill veta mera går det

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Nu åker vi
lördag 6 juli 2019 - Södra station, Örebro län, Sverige

Äntligen startat resan. Nu blir det tåg mot Berlin. Spännande!!!

Cornelia & Torkel Olsson-Trampe
C_T i Trampes tågluff 2019
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Hemma igen efter en underbar weekend
måndag 3 juni 2019 - Kumla, Örebro län, Sverige

Söndag Vi hade tänkt gå en promenad i Central park men vi tog tunnelbanan till Ground zero istället. Va mycket det hänt på 6 år. De har gjort det så fint. Kommer bli toppen när det är klart.Efter lunch gick vi till Dō det hade Emma sett reklam för på Facebook för några år sedan. De

Emma Eklund
kinder84 i 35 års present
Senast aktiv - från New York, USA
Vecka 13
måndag 11 mars 2019 - Hammar, Örebro län, Sverige

Måndag 4 marsUppe med tuppen, ner till restaurangen för att äta lite frukost (ris och omelett) och sedan ut på stan, han tunnelbanan till Sukhumvit tunnelbanestation och så leta reda på vår optiker, han hade bytt lokal till en mindre då han renoverade den gamla, som tur var så hade han

Johan
Jonmar i Resa 2018-2019
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
Inledande ord- på väg
fredag 7 december 2018 - Örebro, Örebro län, Sverige

Jag har burit på hopp om snö innan jag lämnar mitt vackra o kalla land. Att få ge mig ut i skidspåret i alla fall en gång i år. Men ödet ville annorlunda. När jag då vaknade i natt var marken helt vit, flera cm hade fallit under natten. Nej, tänkte jag. Inte nu, när jag ska åka. Det

Avfärd
onsdag 24 oktober 2018 - Örebro, Örebro län, Sverige

Lämnar ett snålblåsigt, soligt, sjugradigt Örebro vid lunchtid idag. Göteborg är dagens etappmål, där färjan till Kiel avgår 18.45.Transporterar oss Gbg-Kiel under natten. Ett ypperligt sätt att åka rätt många mil, sovandes i en hytt 🚢

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa del två
Senast aktiv - från Luxemburg
På resande fot och tillslut destinstion Malta och ön Gozo😊
tisdag 3 juli 2018 - Garphyttan, Örebro län, Sverige

Resan startade kl.02.00 imorse när klockan ringde. Det var dags att styra kosan mot Skavstas flygplats och 06.30 lyfte planen med destination Malta. Väl framme på ön Gozo, efter att både ha åkt taxi med en mycket trevlig chaufför och färja hamnade vi på hotell Sänkt Patricia. Snabbt på

Lena Karlsson
KickiD1981 i Malta-Gozo 2018
Senast aktiv - från Garphyttan, Örebro län, Sverige
Hemma efter en underbar resa
tisdag 27 mars 2018 - Kumla, Örebro län, Sverige

Hemma Borta bra men hemma bäst ;)Vi har haft det så himla bra. Mysigt att få vara tillsammans hela familjen så länge.Var dålig på att ta kort sista veckan. Men dagarna ser lika ut. :)I lördags red Emma och Newton elefant.Var beredd att han skulle vägra när det väl var dags att kliva upp

Emma Eklund
kinder84 i 4 veckor i Thailand
Senast aktiv - från New York, USA
Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Trampes tågluff 2019

7 december 2018 - 10 januari 2019

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Vilse i Europa del två

Vilse i Europa del två

24 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Den här hösten är vi i lite tidsnöd när vi ska käre husbil en ner genom Europa. Så vi väljer den kortaste vägen och har valt att hyra parkeringsplats strax utanför Barcelona denna höst/vinter.

Malta-Gozo 2018

Malta-Gozo 2018

3 juli 2018 - 10 juli 2018

Några av de allra tuffaste mammorna som bor i Garphyttan, tar nu för första gången med sig sina nio-åriga söner på en gemensam resa. Målet är att njuta,upptäcka,äta+dricka gott, bada och bli bruna.😊👙🍷🌴🏊‍♂️ Frågan som vi ställer oss är: Kommer detta bli en tradition???

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Costa Rica 2018

Costa Rica 2018

30 januari 2018 - 23 februari 2018

Vi åker tre veckor till Costa Rica med familjen. Svante 10 år och Tilla 8. En stor del av syftet med resan är att barnen ska få prova att surfa - pappans absolut största glädje i livet.

Kim-Daniel Andersson
SledStar