Sverige

Godmorgon i regnet
måndag 8 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu har vi precis varit ute på morgon promenad . Hade en jätte glad hund som hälsade på mig när jag kom hem efter nattjobb. Har regnat största delen av natten och regnade på vår morgon promenad.  I natt sov jTilax en stund hos Olivia och då hoppade även Kitty upp och la sig i sängen.

Ewa Hägglund
elubek i Tilax resa
Senast aktiv - från Örkelljunga, Skåne län, Sverige
Tåg mot Malmö!
söndag 7 juli 2019 - Sverige

Då har resan börjat. Men känns inte riktigt på riktigt förrän imorgon eftermiddag då vi kliver på nattåget mot Berlin. Vi kom med tåget som planerat. Vi fick skjuts av trevliga grannen. Tåget hann väl inte mer än rulla några minuter förrän Linnea började må illa! Jaha tänkte

Dagen innan avfärd.
lördag 6 juli 2019 - Tumba, Botkyrka, Stockholms län, Sverige

Nu är det nära! Tror väskorna är packade med rätt grejer.. 🙈😱 Inget som inte löser sig. Vi ska få med oss packning, barn och barnvagn på tåget också.. Haha inte glömma nåt eller någon på vägen dit.. Det hade varit en bra start.. HahaVi rusar inte ut i Europa utan tar ett litet

50 års resa
lördag 6 juli 2019 - Kisa, Östergötlands län, Sverige

Först höll vi på att inte få lyfta för att det blåste storm och Schipol hade minskat flygtrafiken med 30 plan per timme.Vi kom iväg och det var viss turbulens pga stormarna. Amsterdam visade inte upp sig från sin fina sida med tanke på regn och rusk. Men det var inte riktigt säsong när

Martin O Anki Eugén
Snabbe i komma bort resa
Senast aktiv - från Kisa, Östergötlands län, Sverige
Hemma
fredag 5 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, jag har kommit hem. Kom hem för länge länge sen och redan hunnit jobba en vecka nu. Men jag kom på att jag aldrig avslutade den här resan. Så jag får väl göra det. Efter Frankfurt, så bar det ju upp till Berlin och sista stoppet på resan. Berlin, har jag ju varit i flera gånger nu,

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
ready to go
fredag 5 juli 2019 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Backpacks are almost packed, work and school has been left behind. Tomorrow, we start our big trip east. A long drive to Arlanda awaits us, from there we fly with Emirates to Dubai, and transfer to our BKK flight. Wish us luck on the roads, folks. See you when we get there.

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Örnen har landat - igen!
onsdag 3 juli 2019 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Klockan 11.12 anlände vi till Den Fria Republiken Potasvirja och vår resa tur och retur Baku var fullbordad. Drygt 1000 mil mckörning och nio länder är avklarade under 34 dagar utan missöden. Tack alla ni som följt oss på resan via Resdagboken och Facebook. Era kommentarer har varit kul

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Anna Lindström
FamLindstrom i Thailand 2019
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
En vecka till avfärd
söndag 23 juni 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är det bara en vecka tills vi far iväg! - Railpassen har kommit.- Beställt pocket Wifi från Japan Wireless som levereras till hotellet första dan och sen återlämnas i brevlåda på flygplatsen innan hemfärd. - Bokat bord på Pokemon café i Tokyo. - Hämtat ut lite yen om det skulle

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lyxig frukost på landet!
lördag 22 juni 2019 - Kyrkhult, Blekinge län, Sverige

Vi sov gott inatt. Vi körde ombord på båten igår kl 22:00,åt kvällsmat och Peter och barnen somnade ovaggade medans jag fotade. Jag ställde klockan på 04:15 idag för att se soluppgången från båten men lyckades missa den med bara någon minut. Men var så vackert ändå! Vi fick köra