Sverige

Planeringen går framåt
söndag 11 augusti 2019 - Sverige

Nu när biljettera är bokade har vi börjat spana in resmålen på riktigt. Finns ju mycket att se i USA liksom! Vi har bestämt oss för att vi ska börja i San Francisco och jag tror att det är ett bra beslut. Dels för att staden verkar ha en riktigt go vibe, dels för att det finns så

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Äntligen är biljetterna bokade!
torsdag 8 augusti 2019 - Sverige

Kanske var det den plötsliga energiboosten av den härliga sommarsolen i kombination med årets första dopp, men nu har jag och tjejen tagit vårt mod till fånga och bokat biljetter till den efterlängtade resan. Tidigare skrev jag att vi tänkte dra som senast i september, men det fick bli i

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Landat i Sverige
måndag 5 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resdag. Hotellfrukost med Malin och Bethany, sedan stadsbuss till busstationen i Glasgow och därifrån flygbuss till Edinburgs flygplats. En supersmidig bagageinlämning och säkerhetskontroll och sedan väntan på boarding. Lugn och fin flygning enligt tidtabellen och sen rakt in i flygbussen som

Dags för avresa
lördag 3 augusti 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nyss hemkomna från en veckas scoutläger tömde vi ryggsäckarna upp och ner, startade en tvättmaskin och hängde sovsäckar och liggunderlag på vädring. Vi packade och plockade de sista fortfarande fuktiga från torktumlaren innan vi styrde kosan mot Norrköping och övernattning på en

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Sanna Elvin
SannaLina i Rovos Rail, Sydafrika
Köpmangatan 10
onsdag 31 juli 2019 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi kommit tillbaka till Luleå. Det känns inte riktigt som hemma än. Vi måste packa upp och in alla våra saker, barnsäkra, fixa Svantes rum.Känslan i magen när man tog den vanliga avfarten från E4an, in mot Bergnäset, var stor. Hela resan svindlade förbi, och nu var vi tillbaka

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Idag gick vi över gränsen, men stillade oss i Bön.
tisdag 30 juli 2019 - Jönshyttan, Jönshyttan, Örebro län, Sverige

30 juli  (Inge)  Natten i Skårer blev tämligen händelselös. Möjligen var nattens drömmar hos oss båda ett summerande av resan. Själv drömde jag om regn; kan berott på att det regnade rejält på natten) medan Hans-Örjan hade helt andra upplevelser. För den som vill veta mera går det

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Sista etappen hemåt!
måndag 29 juli 2019 - Sverige

Då gör jag ett nytt försök. Mitt förra inlägg lyckades försvinna...😟Vi kom fram till Berlin. Gjorde Berlin. Nä det gjorde vi inte 😂🤣😎Vi låste in våra  väskor och tog oss ut från stationsområdet. Kom en liten bit bort längs floden. Hittade ett ställe med mat, dricka och

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Free falling...
lördag 27 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tänk att få uppleva en cangeroo eller en taipan ute i vildmarken, tre dagar på ett tåg mellan Perth och Adelaide.Självklart så ska vi utmana höjdskräcken med SkyDive och Bungyjump i Queenstown.Knappt tre månader kvar... :)

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt