Lund

Borta bra men hemma bäst!!
torsdag 11 oktober 2018 - Lund, Skåne län, Sverige

Resdag - men nu mot Sverige. Efter resans sista bastanta hotellfrukost tar vi oss ner till båten som ska ta oss till flygplatsen -SÅ smidigt.. Inser att alla resdagar blir heldagar när man ska mellanlanda också - förseningar är tydligen standard :-) Kommer på att vi kan fördriva tid med

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Senast aktiv - från Sverige
Resfeber
onsdag 23 augusti 2017 - Lund, Skåne län, Sverige

Vill kolla att dagboken fungerar för de följare som är inlagda. Hör av er!

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Nu börjar resan på riktigt
måndag 19 juni 2017 - Lunds centralstation, Lund, Skåne län, Sverige

Klockan är 02:14 och tåget mot Kastrup går om fyra minuter. Jag tror att vi sovit i 40 minuter. Jag är orolig om jag klarar av att hålla humöret uppe för jag är beroende av min sömn. Planet till Frankfurt går kl 06.40.

Pernilla Olsson
Pilla66 i USA 2017
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Present från mina fina arbetskamrater
fredag 16 juni 2017 - Lund, Skåne län, Sverige

idag överraskades jag av mina fina arbetskamrater med en bok. En reseguide som vi kan ha stor nytta av på vår resa. Det börjar kännas i magen nu...packningen ska göras. Vi har skaffat en låtlista på Spotify så vi vet att vi får den musik vi vill ha när vi kör. Böcker ska även laddas

Pernilla Olsson
Pilla66 i USA 2017
On our way
lördag 5 november 2016 - Lund, Skåne län, Sverige

Early morning train... But de already had big laughters!

Ingela
ModestySoul i Rome, Italy
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Kriminalitet samt festglada män skapar stora problem
söndag 4 september 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hoj oj, som mitt ex Johan Sjöö skulle ha sagt. Här sitter vi två vänner på en bänk vid en pool i en söderort, nämligen DURBAN i Sydafrika. Efter att ha överlevt ett dygn utan wifi (vilket är ett problem för oss moderna människor) samt undansluppit terrorattentat på Istanbuls

Dit och hem igen
fredag 26 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vi är så nöjda med denna resa och när vi summerar så känner vi att allt faktiskt har varit både roligare och smidigare än väntat. Visst har vi sovit lite och varit väldigt trötta vissa kvällar men på det stora hela har tågluffen blivit så bra den kunnat bli!Framförallt är vi nöjda

Dag 1 i Prag
söndag 14 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vilken lyckad dag! Tack Gode Gud! Vi ankom till Berlin ca 6.00 och då var vi trötta. Sängarna på tåget var helt okej men någon djupsömn fick vi då rakt inte. Det var bitvis varmt och ibland lite skakigt. Vid 7 hoppade vi på tåget till PRAG. Vi var lite oroliga för att tåget skulle

Avresa
lördag 13 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Tänk att vi ska ut på tågluff! Vid kl 15 lämnar vi Lund och 16.30 hoppar vi på Snälltågets nattåg mot Berlin.

Great ocean road
måndag 29 februari 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej! Nu har vi snart kommit fram till Melbourne där vi ska stanna i två nätter och sen åka till Tasmanien. Vi har efter Adelaide haft hyrbil och kört på sydkusten längs den vackra vägen "Great Ocean Road" och sett många trevliga ställen, bl.a " de tolv apostlarna" som reser sig ur havet

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

USA 2017

USA 2017

16 juni 2017 - 11 juli 2017

Kenneth och jag ska iväg på vår längsta och bästa resa (än så länge).

Rome, Italy

Rome, Italy

5 november 2016 - 5 november 2016

First time ever in Italy! Together with my sister, Annika,we are going to discovery this old city for 3,5 days

En liten tur söderut för två vänner

En liten tur söderut för två vänner

1 september 2016 - 15 december 2016

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Back Down under

Back Down under

17 februari 2016 - 23 februari 2016

Hej alla vänner, släkt, kollegor m.m ! Nu väcker vi liv i den gamla resedagboken när vi gör en tur till "Terra Australis" på södra halvklotet igen. Denna gång är vi bara iväg i drygt 5 veckor och det ska bli spännande och skönt att komma ifrån kyla och blåst. Vi började med ett stop i går i Dubai där vi stannar till i morgon. Redan på flygplatsen stod en doft av pengar, rikedom och enormt överflöd. I kön till taxi utanför ankomsthallen trängs massor av BMW, Mercedes, Lexus och en och annan Bentley. Här är kliniskt rent som i Singapore ungefär och allt fungerar smidigt och planerat. Naturligtvis besöker vi världens högsta byggnad just nu, Burj Khalifa som är 828 m men vi nöjer oss med 125 våningen som är runt 450 m. Dubai är en väldigt ung stad och de flesta byggnader är yngre än 40 år och det känns som en jättestor byggarbetsplats med nya hotell och kontor. Vänlig och hjälpsamt folk, i alla fall här på hotellet. Vi lägger upp lite bilder senare. Vi hörs fr. Aus. Ha det bra! / U & M

Sri Lanka & Maldiverna med Rosa Bussarna

Sri Lanka & Maldiverna med Rosa Bussarna

26 december 2015 - 14 januari 2016

Har valt Rosa Bussarnas nyårsresa Maldiverna & Sri Lanka. Det ska bli härligt att fira nyår på andra sidan jordklotet! Spännande upplevelser, vackra miljöer och underbart med sol och bad. Maldiverna har ju varit en dröm sedan många, många år tillbaka. Nu fick jag Sri Lanka med på köpet och det var inte helt fel.

Pilgrimsresa till Asissi

Pilgrimsresa till Asissi

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Detta blir spännande. Vi är 240 pilgrimer som far med buss till Assisi med stopp i Wittenberg/Lutherstadt på vägen. Det är en pilgrimsresa av stora mått. Jag hoppas hitta datorer på vägen.

Nya Zeeland

Nya Zeeland