Eskilstuna

Visumfoto
torsdag 20 juli 2017 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Visumfoto var det sista att införskaffa, så nu är alla handlingar klara att lämnas in till Kinesiska ambassaden.

Lars Erik
lekan54 i Höstäventyr
Senast aktiv - från Kungsör, Västmanlands län, Sverige
Inför sista arbetsdagen
torsdag 26 januari 2017 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Planerat försäljningen fram till onsdag, tvättat och laddar batteriet på lastbilen över natten. Skrivit ihop en liten kom-ihåg information till vikarien. Retat alla som man känner att man ska ha semester.Växlat pengar, skrivit ut de papper man kan tänkas behöva på resan. Kontrollerat

Jonas Backman
Backmansresor i Filippinerna 2017
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
Snart bär det av....
lördag 26 december 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Efter ett mycket tungt och jobbigt år för oss i familjen, då min son blev sjuk i cancer och förlorade kampen mot sjukdomen, är det nu dags att ta nya tag och göra en ny övervintring i Spanien och Portugal. Min ambition är att skriva en resdagbok på vanligt sätt och hoppas att det

Förberedelser!
måndag 31 augusti 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Oj oj oj... Redan måndag! På torsdag bär det av till Arlanda och på fredag morgon flyger vi äntligen till Nice! Det blir mellanlandning i Frankfurt på vägen ner. Det ska bli så extremt skönt o få semester. Den här sommaren har varit lång för oss båda, utan egentlig semester. Det

Längtar!
onsdag 19 augusti 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Känns som en evighet men det blir iallafall mindre dagar till avresa!

150718 Hållsta-Dala-Järna, Hulen
lördag 18 juli 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Startar 10.00 från Hållsta

Planering!
onsdag 24 juni 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Planeringen av resan är i full gång. Vi tittar närmare på resrutt och skriver packlistor. Hotell är bokade i Polen och på två olika ställen i Grekland. I Serbien ska vi bo några nätter hos Slobos morbror och några nätter hos Slobos syster och hennes man som också är i Serbien på sin

Dagen är äntligen här!
fredag 22 maj 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Då är den 22a Maj äntligen här! 0 dagar kvar står det i min kalender, jag började räkna ner när det var 220 dagar kvar haha :D ESTA - check Hyrbil bokad - check Internationellt körkort - check Hotell bokade - check Idag är inte bara den dagen då vi flyger över Atlanten för ett nytt

Orlando
lördag 10 januari 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Landade i Tampa och bilade till Orlando.Uppgraderade givetvis hyrbilen till en Dodge charger, tyvärr inte med V8, men ändå bättre än en Kia...I Orlando bodde vi i en stor lägenhet som vi delade med familjen cederlund, det var ett ganska stort komplex med pool osv. Helt ok.Besökte universal

Sista dagarna i Wellington innan hemresa
lördag 20 december 2014 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Var trevligt att träffa Adrian (engelsmannen från franz josefs)så jag slapp ta färjan själv tillbaka till wellington från sydön. Vi käkade god mat och tog bilder samt lyssnade på musik så de tre timmarna gick relativt fort. Han ville ta en paus från alla hsotel och allt delade på

Jenny Joukainen
AllrightPin i Nya Zeeland
Höstäventyr

Höstäventyr

27 september 2017 - 18 oktober 2017

En kulturresa för att besöka några platser jag vill se. Börjar med Kina, sedan Kambodja och avslutar med Thailand.

Filippinerna 2017

Filippinerna 2017

30 januari 2017 - 2 mars 2017

Rundresa på tre av Filippinernas 7000 öar :-)

Med husbil genom Europa 2016

Med husbil genom Europa 2016

30 december 2015 - 20 maj 2016

Resa genom Tyskland och Frankrike, därefter övervintring på olika ställen i Spanien och Portugal...

Franska Rivieran!

Franska Rivieran!

3 september 2015 - 10 september 2015

Nu åker vi till Nice på franska Rivieran! Sista dagen hyr vi bil och åker till Monaco och Italien! Wooohoo!!

Roadtrip i Sverige o Norge 2015

Roadtrip i Sverige o Norge 2015

18 juli 2015 - 27 juli 2015

Roadtrip i Sverige o Norge Startar 10.00 från Hållsta med sikte på Dala-Järna och sjön Hulen vid Victorias stuga. Vidare till Sälen oc sedanin i Norge. Besökt Trysil, Elverum samt Oslo. Sedan till Göteborg, Varberg , Träslövsläge, Ullared, Växjö, Kalmar, Öland, Algutsrum, Solliden, Linköping och sedan hem

Serbien & Grekland 2015

Serbien & Grekland 2015

9 juli 2015 - 7 augusti 2015

Roadtrip USA!

Roadtrip USA!

22 maj 2015 - 26 juni 2015

Då var det dags igen att checka av något på min bucketlist! Den här gången bär det av till USA för en 5-veckors roadtrip genom landet. Vi kommer blanda storstadsliv med fantastisk natur och jag hoppas få uppleva det typiskt amerikanska livet. Det kommer bli ett fantastiskt äventyr, så följ oss gärna!

usa jul-nyår 2013-2014

Min härliga födelsedagsresa till Vitenam med ryggsäck fr Norr - Söder

Berlin 2014

Berlin 2014

14 juli 2014 - 18 juli 2014

Några sköna dagar i Tysklands huvudstad

Emmick Jo
Emmick