Stockholms län

Resan fortsätter
måndag 30 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så efter att varit hemma under helgen. Så är man åter på Arlanda. Väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow.

Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Höstligt men sparsamt besök i Stockholm
fredag 27 september 2019 - Solna, Stockholms län, Sverige

Hösten är på infart och det är aldrig fel att ta sig en sväng in till Mall of Scandinavia för att handla och eventuellt planera presenter för julen som kommer. Gallerian har nyligen bytt namn till Westfield Mall of Scandinavia efter ett ägarbyte, och det kommer hållas en större

Arlanda
måndag 23 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så nu sitter man på Arlanda och väntar på flyget ner till Budapest.  Än så länge har allt gått som smort.

Två kortare resor
torsdag 19 september 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Iof har det varit bokat och klart ett tag. Men nu börjar det närma sig semestern, ska bli skönt. På måndag blir det ner till Budapest några dagar plus en snabb övernattning i Berlin igen, detta enbart för att få in en extra hotellnatt. Sen är jag hemma över helgen. Måndagen där på,

Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Sanna Elvin
SannaLina i Rovos Rail, Sydafrika
Free falling...
lördag 27 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tänk att få uppleva en cangeroo eller en taipan ute i vildmarken, tre dagar på ett tåg mellan Perth och Adelaide.Självklart så ska vi utmana höjdskräcken med SkyDive och Bungyjump i Queenstown.Knappt tre månader kvar... :)

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Solen skiner i Kista
fredag 19 juli 2019 - Kista, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vädret i Stockholm har inte varit på topp, men i dag har solen äntligen hittat tillbaka. Jag befinner mig i Kista i dag och ska snart möta upp en väninna för att fika på Kista Galleria. Därefter ska jag besöka Kista Science Tower för att ta lite foton från taket till ett nyhetsinslag som

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Stockholm
Senast aktiv - från USA
I morgon!!
måndag 15 juli 2019 - Vallentuna, Stockholms län, Sverige

Äntligen!! I morgon rullar vi! Med förhoppningen att slippa regn sticker vi iväg, om inte i gryningen så i allafall tidigt.

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige

26 september 2019 - 26 september 2019

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sidenvägens Uzbekistan

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Rovos Rail, Sydafrika

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Ny sommar nya resplaner

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Annika & Erik Paulsson & Janson
ANNIKAochERIK