Stockholms län

Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Då är det äntligen dags för vinter semster
torsdag 19 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vår vana troget, så delar vi med oss lite av våran Vinter semester.Vietnam  är resmålet, samma förra vintern, t.o.m samma resort, så det är inte så mycket äventyr denna gång, utan mest äta och dricka gott och slappa för att  ladda batteriena för  inledningen av 20 talet.Först 12

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Mot de glada 20 talet
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Avresan
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

En smått omtumlande start på resan när Olle helt plötsligt dryker upp och Jocke föreslår att vi ska gå ner i kapellet och gifta oss. Så blev det och en härlig start på resan. Sen visade det sig att planet var försenat med 5,5h så det blev en lång väntan på Arlanda innan vi äntligen

Anna Hammarin
Annahamma i Thailand julen 2019
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Påväg
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vart vaken hela natten och hostat, men nu har jag kört till Arlanda och har precis passerat sista pass o boarding stationen o inväntar nu att stiga på planet. Pratat med barnen, för att säga hejdå, saknar dom redan så himla mycket!! ❤ just nu känns fem veckor som en evighet. Försöker

Johanna Öhman
Johanna_Halie_Kayla i Kenya 2019-2020
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Etapp 1 av 4 klart
fredag 13 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkte vid 05.20 hemifrån och vid 08 från Kallax lite försenat plan men vi har ändå  hunnit äta en tidig lunch.Både Rp  och Rph Sovgott på planet hit. Nu vidare till Helsinki en 2 timmars flygresa där får vi vänta ca 2 tim innan vi åker vidare mot Bangkok Hoppas det flyter på i denna

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Julmarknad i Sigtuna
söndag 1 december 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jaha så är det slut på denna lilla testresa, Resdagboken fungerar igen, hurra, hurra. Ok, den är lite seg, men bara man är klar över det så funkar det. Å jag är ju pensionär, så jag har ju tiden.Nu går jag en tur på Julmarknaden.Tack å hej för denna gång.

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Resvägar av den grönare sorten
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Klimatpolitiken har lyft fram många intressanta debatter, inte minst om fossila bränslen och utsläpp. I jämförelse med andra länder har klimatpolitiken fått som mest genomslag i Sverige, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vi tillhör en av de mest klimatmedvetna

24 timmar kryssning med Cinderella
söndag 24 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så får det bli den sista testen på denna resa.Vi startade med Tvärbanan sedan bussen å så båten.

Mot Ekerö
onsdag 20 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Olle å jag tar en tur med Ekerö linjen,  dom har Viltbord på menyn.

Dagens bio blir "Le Mans 66" på Gröna Ladan
tisdag 19 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Varför blir det en bil film?Historien är som följer, år 2011 körde jag tvärs över USA, Los Angeles till Fortlauderdal, många mil blev det.Hyrde en Mita cab (lite billigare än en Mustis), halvvägs, i Texas protesterade Mitan, så jag åkte in Hertz och fick byt den mot en Mustis "Shelby",

Mot de glada 20 talet

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Kenya 2019-2020

Kenya 2019-2020

14 december 2019 - 19 januari 2020

Semester i Kenya, bland annat i Watamu, Mombasa, Likoni. sol o bad, safari och biståndsarbete förhoppningsvis.

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Natur

Natur

4 november 2019 - 5 november 2019

43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Stockholm

Stockholm

26 september 2019 - 26 september 2019

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sofia Henriksson
Bubbelfian