Arlanda

Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Droemmen i Australien
Flyga kort
torsdag 12 mars 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Taxin kom 4,45. Frukost nr 1 i lugn och ro i SAS Lounge. Till Arlanda kl 7. Frukost nr 2. Nu sitter vi i SAS Lounge och väntar på flyget till Singapore som går kl 9,45.

Droemmen i Australien
Nu bär det av
lördag 29 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Sitter och väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow. Strax boarding

Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Ditresa
lördag 8 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Resan påbärjas ju långt innan avfärd, men i det här fallet så går flyget kl 19.55 på lördag kväll. Så det blev en lite långtråkig dag i väntan på färden till Arlanda ca kl 17 hemifrån. Sonen skjutsade ut oss, mot att han fick låna bilen medans vi var borta... Flygesan tog ca 12

Mike Blomgren
miblo69 i Mauritius
Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Avresan
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

En smått omtumlande start på resan när Olle helt plötsligt dryker upp och Jocke föreslår att vi ska gå ner i kapellet och gifta oss. Så blev det och en härlig start på resan. Sen visade det sig att planet var försenat med 5,5h så det blev en lång väntan på Arlanda innan vi äntligen

Anna Hammarin
Annahamma i Thailand julen 2019
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Påväg
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vart vaken hela natten och hostat, men nu har jag kört till Arlanda och har precis passerat sista pass o boarding stationen o inväntar nu att stiga på planet. Pratat med barnen, för att säga hejdå, saknar dom redan så himla mycket!! ❤ just nu känns fem veckor som en evighet. Försöker

Johanna Öhman
Johanna_Halie_Kayla i Kenya 2019-2020
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Etapp 1 av 4 klart
fredag 13 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkte vid 05.20 hemifrån och vid 08 från Kallax lite försenat plan men vi har ändå  hunnit äta en tidig lunch.Både Rp  och Rph Sovgott på planet hit. Nu vidare till Helsinki en 2 timmars flygresa där får vi vänta ca 2 tim innan vi åker vidare mot Bangkok Hoppas det flyter på i denna

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Resan fortsätter
måndag 30 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så efter att varit hemma under helgen. Så är man åter på Arlanda. Väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow.

Lukas2 i Två resor
Arlanda
måndag 23 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så nu sitter man på Arlanda och väntar på flyget ner till Budapest.  Än så länge har allt gått som smort.

Lukas2 i Två resor

Sol, bad och avkoppling

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Kenya 2019-2020

Kenya 2019-2020

14 december 2019 - 19 januari 2020

Semester i Kenya, bland annat i Watamu, Mombasa, Likoni. sol o bad, safari och biståndsarbete förhoppningsvis.

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sidenvägens Uzbekistan

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Öluff Grekland 2019

Öluff Grekland 2019

12 juni 2019 - 29 juni 2019

Äntligen ska vi åka till Grekland! Öluffa, med bad sol och god mat.

Droemmen
Janne & Jeanette Israelsson