Norrtälje

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Åter till vinter och mörker
fredag 2 mars 2018 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Ja då var man hemma igen i ett vintrigt och mörkt Sverige, mycket mer vintrigt än det var för tre veckor sedan.Den här sista veckan har jag inte kunnat göra så mycket på grund av vurpan med Hondan. Bicepsmuskeln är skadad, vet inte hur allvarligt men jag kan inte göra så mycket med den

tantbrun58 i Khuekkhak, Phang Nga, Thailand
Planeringsdagar
lördag 18 februari 2017 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi åker iväg till Thailand. Det ska bli mycket spännande att komma till ett nytt land som vi inte har besökt tidigare. Nu har vi 3 dagar på oss att packa och fixa innan vi drar. Jag hoppas ni kommer att gilla vår lilla dagbok. Kommer lägga upp lite

Fredrik Lundqvist
EvaFredrik i Thailand
Senast aktiv - från Väddö, Stockholms län, Sverige
To the airport
torsdag 4 februari 2016 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Now we are ready to leave Norrtälje for Thailand. Just have to pack the last tings.

Robert Stolt
Lokatt1 i Thailand
Resfeber!
torsdag 15 januari 2015 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Då har det blivit dags för nästa resa! Denna gång bär det av västerut till Centralamerika, närmare bestämt Nicaragua, Costa Rica, Belize och Guatemala. Vi är samma gäng som på Afrika-resan; jag, Alicia- sjuksköterska från Uppsala, Fatima- jurist från Gävle och Linda- socionom från

Alicia Rifai
alirif i Centralamerika!
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
Mina sista rader om mitt äventyr på en rosa buss genom Sydamerika
torsdag 27 februari 2014 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Jag är nu hemma (sagt på Erikas härliga skånska) igen. Mitt bagage fick dock en extra natt i Paris, hoppas jag får den imorgon! Vaknade i min egen säng efter 7veckor på en rosa buss. Kändes konstigt och tomt. Inte blivit väckt av någon som råkat trampa på en. Ingen som snarkar. Inget

Hemresa
måndag 13 januari 2014 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Klockan sex på morgonen var det dags att stiga upp. Klockan sju, efter en snabb hotellfrukost bestående av frukt och croissanter, bar det iväg till flygplatsen för hemfärd. Strax före elva lyfte vårt plan, Finnairs Airbus A330-300. Jag har nu suttit på min plats, 27J, i fyra och en halv

Ildico Hellman
IldicoHellman i Ildico in India
Senast aktiv - från Vasco da Gama, Goa, Indien
Resfeber
fredag 10 januari 2014 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Tjena skoternissar! Medans ni tar fram era stjärtlappar så letar vi fram våra bikinisar. Packningen är alltså i full gång och spänningen letar sig ut i fingertopparna. I morgon gör vi sista shoppingturen för att inhandla solskyddsfaktor (Har hört att man behöver det i Thailand?) På

Linnea Ahlman
Resebrallan i Resebrallan
Gott Nytt År!
tisdag 31 december 2013 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

En vecka kvar till avfärd och känns riktigt gött att nästa resa redan börjat planerats. Transibiriska, Kina och Australien med Sofie :D. Firat jul med nära och kära och ser framemot ett nyår med goaste vänner Ha ett riktigt Gott Nytt År och hoppas ni får ett fantastiskt 2014!

Dryga månaden kvar till avfärd
måndag 9 december 2013 - Lilla Brogatan 8, Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Äntligen snart dags för nästa äventyr:). Den här gången till Sydamerika med rosa bussarna. Äventyret börjar i Rio de Janiero och slutar i Santiago. Ser framemot stränder och Maracanastadion i Brasilien, Iguacufallen, dansa tango i Buenos Aries, vandra i Anderna och dricka vin i Chile..vill

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

10 februari 2018 - 2 mars 2018

Äntligen! Snart går resan till vår vinterstuga!

Thailand

Thailand

21 februari 2017 - 8 mars 2017

Centralamerika!

Centralamerika!

15 januari 2015 - 20 februari 2015

Reslusten går inte att dämpa! Nicaragua, Costa Rica, Belize och Guatemala. Vamos!

Resebrallan

29 december 2013 - 13 januari 2014

Brasilien-Chile på rosa hjul

Brasilien-Chile på rosa hjul

7 januari 2014 - 25 februari 2014

Resa med rosa bussarna. Startar i Rio de Janerio, vidare in i Paraguay till de mäktiga Iguacufallen. Tangodansande i Buenos Aries. Rullar vidare till den sydligaste delen av Argentina innan bussen korsar Anderna över till Chile och lite vinprovning, innan flyget går hem från Santiago.

weekend in Paris

weekend in Paris

4 oktober 2013 - 9 oktober 2013

Snabbvisit till Paris. Göra staden osäker, sightseeing, shoppa och ev möta fransyskorna fr Vietnam

Mitt_USA III + Los Cabos, Mexico

Mitt_USA III + Los Cabos, Mexico

6 september 2013 - 27 september 2013

Tror nog aldrig att jag kommer bli klar med USA! Det kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Denna gång kommer det bli en vecka i New York och ca 13 dagar i San Francisco tillsammans med min andra hälft. Förhoppningsvis bilar vi ner en dag eller två till LA. Har sen tidigare varit i både NY o SF men nu ska det bli mer grundligt minsann!!! Den 23e september åker jag själv vidare till Mexico för att möta upp min kära vän Ana. Där ska vi spendera fem dygn i Los Cabos paradis med all inklusive. Ska bli ett otroligt härligt äventyr som jag är så väl förtjänt av efter 3,5års slit i skolbänken! Tyvärr blir det ingen tid över för att åka o hälsa på familjen i Boston. Det får bli till våren sen helt enkelt. Som jag sagt till när o kära, när jag för en gångs skull e kär så ska jag spendera tiden i kärlekens tecken med honom :)

Australiens Östkust

Australiens Östkust

12 januari 2013 - 15 mars 2013

Den 12 Januari bär det av till varmare breddgrader, närmare bestämt Land Down Under, Australien! Vi landar i Sydney och arbetar oss sedan uppåt mot Cairns som för tillfället är vår slutdestination, men man vet aldrig om det ändras under resans gång! På vägen kommer vi bland mycket annat att paddla kajak med delfiner och sköldpaddor, segla i tre dagar till whitsundays, besöka fraser island och snorkla i barriärrevet!

476
509