Nynäshamn

Landat på EMC
onsdag 2 augusti 2017 - Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Jag gav mej av till jobbet i slagregn, blöt som en katt kom jag fram för att jobba ett par timmar.Marie & co åkte vi 10-tiden mot Nynäshamn.När jag slutade jobbet satte jag mej på hojen för en 36 mila resa, enda stoppet var på Mantorp för tankning. Ingen regn eller något.När jag kom

Micce Rosén
Micce i EMC Lettland
Senast aktiv - från Eksjö, Jönköpings län, Sverige
På väg!
måndag 24 juli 2017 - Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Så är vi äntligen på väg iväg!Eller egentligen har vi varit på väg sen igår då vi bilade ner till Stockholm. Men det känns lite mer på riktigt iväg när man är på väg ut ur landet! i skrivande stund sitter vi på färjan som snart lämnar Nynäshamn och imorgon lagom till lunch

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Östersjön nästan-runt
Senast aktiv - från Peking, Kina
Tack och goodbye

Hej alla reskamrater! Jag har gett upp om Resdagboken. Du hittar mina berättelser på ekuddenzoo.wordpress.com Där kan du också "prenumerera" så att du får ett mail varje gång jag skriver. Hoppas vi får kontakt! B

blax i Vårresor 2015
En sista hälsning
fredag 19 december 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Minns den ljuva september.... Då la jag upp dagboken Höstresor 2014 och drog till med sista datum 20/12, utan att veta riktigt. Därför blir det här en sista hälsning, eftersom vi idag har den nittonde december, en av årets allra kortaste dagar. Ni som har följt med på Höstresors

Hemma igen!
tisdag 2 december 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Jag sitter på min vanliga plats och ser ut över havet. Det är stålgrått med vita gäss ute på fjärden. Inga sjölejon. Det är tisdag middag säger klockan, men kroppen är inte helt överens. De närmaste dagarna gäller det att få kroppen att begripa att klockan är den som

Fransk raggning
måndag 13 oktober 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Nu tror ni att jag är ute och reser igen, men jag är fast förankrad vid matbordet i Fågelrummet. Däremot måste jag komplettera föregående veckas rapporter. De brukar ju handla om L och mig, på samma resa, men nu åkte vi åt varsitt håll, och med helt olika rapporteringsstil blev det så

Verkligheten
fredag 10 oktober 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

När man kör ut genom grindhålet på Sätergläntan står det två pilar på vägrenen. Den ena är oläslig, men den andra syns tydligt. Den är av trä, med utskurna bokstäver, och den pekar ner från Knippboberget. På den står det VERKLIGHETEN. Att vara ensam på hantverkskurs är att

Med några tusen emellan
söndag 14 september 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Den här dagboken vägrar att tro på att jag är på Torö, men det är jag! Och det är söndag eftermiddag, solen lyser från en klar himmel, havet reflekterar blått, det är ljummet i luften och man kan undra över att man alls reser. Fast det gör man. Men om jag fick välja skulle jag vara

Att slita sig
måndag 1 september 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Det har varit ljumt och skönt hela dagen. Växlande molnighet, bra torkväder. Jag har tvättat lakan och torkat dem i solen uppe på berget. Jag har varit ute hela dagen, pysslat med växterna, plockat undan och ordnat upp. Suttit med fotbad och filat hälarna, förbereder för att gå i skor

Mora, mora!
lördag 7 december 2013 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

På Madagaskar talas malagazy. Det fungerar lite som svenska, man sätter ihop flera ord till ett långt. Ortnamn är tungvrickare, svåra att minnas och att uttala, men lätta för en malagazyperson att förstå. Ta tex Ambohimanga, som betyder platsen på den blå kullen, eller Ranohira, vattnet

blax i Höst 2013
EMC Lettland

EMC Lettland

2 augusti 2017 - 7 augusti 2017

Familjeresa med MC till träff i Lettland med utflykt till Litauen. 3 hojar och 1 minilastbil..

Östersjön nästan-runt

27 mars 2015 - 28 juni 2015

Höstresor 2014

Höstresor 2014

1 september 2014 - 20 december 2014

Nu skriver vi in olika utflykter i våra almanackor, med andningspauser hemma emellanåt. Häng med!

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Texas - Kimman

Texas - Kimman

22 februari 2013 - 6 mars 2013

Flyger från Arlanda den 22/2 kl 10.20 tillsammans med Petra & Hannes. Mellanlandar i Chicago 19.30 svensk tid och åker vidare därifrån till San Antonio 21.50. Framme i San Antonio 0.50 svensk tid den 23/2 och klockan är då 17.45 den 22/2 i Texas. Åker tillbaka 5/3 från San Antonio kl 7.30. Mellanlandar i Chicago 10.10. Får vänta där i 6.25 timme vilket innebär att vi åker mot Sverige 16.35 amerikansk tid. Landar på Arlanda efter knappt 8,5 timme 7.50 svensk tid den 6/3. Fortsätter min resa och åker från Arlanda till Nynäshamn och möter Limone och Maximilian som tar morgonbåten dit. Åker till Nicksta camping och installerar oss i stugbyn och förbereder för kvällen då Ted & Nea kommer tillsammans med Jonas, Johanna, Louise och Elionora med kvällsbåten. 7 mars firas Ted hela dagen... Den 8/3 åker gotlänningarna med båten hem på fm och mams tar buss/pendel och buss till Bromma för att åka hem till Lund över helgen, innan vardagen tar över igen...

Australienäventyr

Australienäventyr

25 augusti 2012 - 13 maj 2013

Vietnam

Vietnam

3 augusti 2012 - 23 augusti 2012

Jag och Marie på äventyr :)

Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Återresa till Chile numero 2

Återresa till Chile numero 2

5 mars 2012 - 17 mars 2012

Här får ni läsa om mitt möte med min biologiska pappa och familj.

Sofia Henriksson
Bubbelfian