Stockholms län

Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Då är det äntligen dags för vinter semster
torsdag 19 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vår vana troget, så delar vi med oss lite av våran Vinter semester.Vietnam  är resmålet, samma förra vintern, t.o.m samma resort, så det är inte så mycket äventyr denna gång, utan mest äta och dricka gott och slappa för att  ladda batteriena för  inledningen av 20 talet.Först 12

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Mot de glada 20 talet
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Avresan
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

En smått omtumlande start på resan när Olle helt plötsligt dryker upp och Jocke föreslår att vi ska gå ner i kapellet och gifta oss. Så blev det och en härlig start på resan. Sen visade det sig att planet var försenat med 5,5h så det blev en lång väntan på Arlanda innan vi äntligen

Anna Hammarin
Annahamma i Thailand julen 2019
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Påväg
lördag 14 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vart vaken hela natten och hostat, men nu har jag kört till Arlanda och har precis passerat sista pass o boarding stationen o inväntar nu att stiga på planet. Pratat med barnen, för att säga hejdå, saknar dom redan så himla mycket!! ❤ just nu känns fem veckor som en evighet. Försöker

Johanna Öhman
Johanna_Halie_Kayla i Kenya 2019-2020
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Etapp 1 av 4 klart
fredag 13 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkte vid 05.20 hemifrån och vid 08 från Kallax lite försenat plan men vi har ändå  hunnit äta en tidig lunch.Både Rp  och Rph Sovgott på planet hit. Nu vidare till Helsinki en 2 timmars flygresa där får vi vänta ca 2 tim innan vi åker vidare mot Bangkok Hoppas det flyter på i denna

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Julmarknad i Sigtuna
söndag 1 december 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jaha så är det slut på denna lilla testresa, Resdagboken fungerar igen, hurra, hurra. Ok, den är lite seg, men bara man är klar över det så funkar det. Å jag är ju pensionär, så jag har ju tiden.Nu går jag en tur på Julmarknaden.Tack å hej för denna gång.

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Resvägar av den grönare sorten
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Klimatpolitiken har lyft fram många intressanta debatter, inte minst om fossila bränslen och utsläpp. I jämförelse med andra länder har klimatpolitiken fått som mest genomslag i Sverige, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vi tillhör en av de mest klimatmedvetna

24 timmar kryssning med Cinderella
söndag 24 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så får det bli den sista testen på denna resa.Vi startade med Tvärbanan sedan bussen å så båten.

Mot Ekerö
onsdag 20 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Olle å jag tar en tur med Ekerö linjen,  dom har Viltbord på menyn.

Dagens bio blir "Le Mans 66" på Gröna Ladan
tisdag 19 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Varför blir det en bil film?Historien är som följer, år 2011 körde jag tvärs över USA, Los Angeles till Fortlauderdal, många mil blev det.Hyrde en Mita cab (lite billigare än en Mustis), halvvägs, i Texas protesterade Mitan, så jag åkte in Hertz och fick byt den mot en Mustis "Shelby",