Stockholms län

Nästan färdigpackad och högst oplanerad
måndag 10 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så närmar det sig. Kl 16:15 på fredag så kommer jag ge mig iväg på en liten tripp jorden runt. En resa jag velat göra så länge jag kan minnas. Som barn köpte jag mängder med böcker på second hand, de flesta av dem med äventyrstema (och deckare som hade rosa sidor längst bak med ett

Henrich Harder
4x i Henrich kollar in världen.
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Arlanda - Delhi
lördag 1 juni 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en natt flygresa har vi äntligen landat i Delhi, nu har vi ca tio timmars väntan tills flyget till Mumbai går. Vi hinner stuva om i våran packning, duscha och vila, mer orkar vi nog inte även om hade önskat att hinna se lite av Delhi 🙂

På väg, på väääääääääääg...
måndag 6 maj 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så märkligt att ha en ledig helg innan resa, undrar hur vi tänkte här? Nåja, det gjorde ju inte alls så mycket, men inte blev packningen mer affektiv för det, snarare tvärtom.... Min resepackning brukar följa ett mönster, så även denna gång.I fas 1 är jag chillaxad. Möjligtvis att

Äntligen hemma
söndag 5 maj 2019 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har nu hämtat oss ett par dar efter en mödosam hemresa. Här kommer en slutkläm.Vi hade förväntat oss en jobbig hemresa från Tokyo, med tidsomställning och lång restid.Så blev det - med råge.Vi startade på kvällen från Tokyo en 12 timmar lång flygning till Istanbul.Den blev

Kort om mig!
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vill helst vara anonym här. Har sålt ett av mina bolag och ska äntligen unna mig en resa till Sydamerika. Jag har jobbat inom IT större delen av mitt liv. Jag har tagit körkort för motorcykel endast för denna resa, så stannar lite längre än vad jag tänkt.

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
Packar för resan
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Blir ett par månader. Ska köra runt på en begagnad motorcykel i Sydamerika. Kommer göra uppdateringar här på Resdagboken! Häng med! Just nu håller jag på att packa. Vad ska man ta med? Vad får jag inte glömma?

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
På väg
onsdag 20 mars 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi nedbäddade på hotellet på Arlanda efter fått lite mat. Magen. Känns lyx att börja semestern med en hotellnatt på hemmaplan. det är inget vi är vana med. Brukar mest stressa som galningar när vi ska iväg.Som sagt är det jag och gubben som åker själva och på charter

Johanna
rengeborg i Kap Verde mars 2019
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Brighton/hemma.
torsdag 14 mars 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också. Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när

Lars Eriksson
Lukas2 i Hong Kong och Brighton
Hemma igen.
tisdag 12 mars 2019 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Jag har packat upp min väska, tvättat mina kläder och plockat upp mina souvenirer.Det skönaste med att komma hem?Kaffe som smakar som riktigt kaffe ska, en dusch i vatten som inte luktar klor, att sova i sin egen säng och att ta på sig rena kläder från

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hemåt
torsdag 28 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det då dax att ta farväl och återvända hemåt. En fin resa med många fina minnen tar vi med oss. Tack Matteus och Isabelle!

Els-Maj Enqvist
enqvist-molloy i Adventure in Ireland