Södertälje

Utcheckning!
fredag 12 oktober 2018 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Släckte lamporna, larmade på och låste dörren. Nu kommer jag inte hit förrän 14 januari 2019 😀

Epilog
lördag 11 mars 2017 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Nu har jag varit hemma i Sverige i några dagar och lyckats få in bilder i datorn så tänkte lägga till några bilder i dagboken och tänker att jag lika gärna kan skriva något också.Hela resan blev precis som jag ville det, massa upplevelser, känsla av äventyr, träffa folk, prata spanska

Anders Severson
Severson i Karibien
Karibien nästa
onsdag 15 februari 2017 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Hej mina vänner!För ca 10 år sedan drog jag på en resa först till Sydamerika med rosa bussarna och sedan ett halvår senare till Wild life symposium i Sydafrika med deras veterinärstudenter. I samband med detta skrev jag löpande inlägg/dagbok om vad som hände mig där borta. Nu ska jag

Anders Severson
Severson i Karibien
En dag kvar!
måndag 15 december 2014 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Det är en dag kvar till avresa! Vi håller på som bäst att fundera igenom, packa och förbereda oss. Äntligen är tiden inne för vår drömresa till andra sidan jordklotet.

Flyg, bil samt boende
söndag 1 juni 2014 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Hej! Glömde skriva det i det förra inlägget så gör det nu istället. Morsan, svedala´s bästa fixare vad gäller flygbiljetter och boende till dom bästa priserna har ju sedan länge fixat flygbiljeter till usa, flygbilj. inrikes från LA-JKF samt boendet i NY vilket är guld, redan innan

Planering och funderingar.
fredag 30 maj 2014 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Hej alla! Sitter här på jobbet och funderar på planeringen av resan och våra tänkta stop än så länge. Mor, Far samt syster yster vill se Golden gate bron, Alcatraz, åka spårvagn uppför backarna, se naturen och dom vilda djuren samt gejsern "Old faightful" i Yellowstone, uppleva Las

Förberedelse
söndag 23 mars 2014 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Sitter och förbereder oss inför Kineser och kalla flygplatser.Inmundigar Glykol för att klara kylan .Benke serverar öl och det gillar jag.Snart kommer Rickard och då börjar resan på riktigt.Hoppas vi kan uppdatera er i Kina Värdens näst största byggnad

Hemresa
måndag 10 juni 2013 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Flyg från beijing till Berlin. Sedan till Stockholm. Flyget till Stockholm var 2 timmar försenat. Kom hem kl 02.00 till Stockholm

Första inlägget...
torsdag 14 februari 2013 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Då ska vi försöka ge oss in på de här med resdagbok.. Vi får se hur de går. Vi gör vårt bästa iaf! Packningen har dragit igång. Köksbordet ser ut som ett bombnedslag av olika färgade påsar(Som Sanna ska ha) som ska underlätta letandet i väskan och Ica Maxi, Willys & Lidl-påsar

Alex / Sanna Almkvist / Jonsson
AlesaN i Centralamerika/USA
Senast aktiv - från Cancún, Quintana Roo, Mexiko
Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Jordenrunt

Jordenrunt

2 januari 2015 - 1 maj 2015

Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 december 2014 - 9 januari 2015

Äntligen dags för vår drömresa, till Nya Zeelands härliga natur!

USA_2014

USA_2014

23 juni 2014 - 7 juli 2014

Hej Hopp! Ja då var det dax för en resa till USA igen men denna gång tar jag med mej min syster, mor och far då morsan blir 50 så är detta hennes lilla önskeresa som så fint har knåpats ihop. På agendan står San Francisco, Yellowstone, Las Vegas och Los Angeles sen ett avslut i New York innan planet lyfter tillbaka till Svea rike.

Nu flyger vi igen efter 2 år

Från stockholm, Moskva tåg till Peking och flyg hem

Centralamerika/USA

Centralamerika/USA

16 februari 2013 - 14 april 2013

Vår första backpackersresa. Centralamerika/USA är delarna vi kommer att besöka. 58-dagars sol, bad & värme väntar. Vi kommer att starta vår resa i Panama City, Panama och avslutar i New York, USA. Med busspass av Bamba Experience tar vi oss norrut till östkusten av Mexico och Cancún där flyget går till Miami. Där blir vi ett par dagar innan en vecka i Karibien och lyxkryss väntar. Åter i Miami en dag för att sätta fötterna på jorden igen innan flyg till New York och där vi avslutar denna resa med shopping i ett par dagar. Vi hoppas kunna hålla Er uppdaterade så mycket som möjligt (där det finns WiFi) och att ni gärna följer med oss på denna resan, hemifrån! =)

Sydafrika

Sydafrika