Solna

Staycation
fredag 23 mars 2018 - Solna, Stockholms län, Sverige

Lennons era är till ände och saknaden är stor, gänget minns de glada stunderna och talar om honom som om han lämnat oss, jag har tur som får kela med honom på jobbet men visst förstår jag resten av familjen, man hinner liksom vänja sig på en vecka att han är där. Man vaknar inte med en

Det är nära nu
måndag 16 oktober 2017 - Solna, Stockholms län, Sverige

I morgon (tisdag) startar vårt äventyr !!!!Kl 07:30 kommer taxin och hämtar oss.Första stoppet blir Singapore där vi stannar i 14 timmar innan vi flyger vidare.I Singapore ska vi åka till Raffles Hotel och ta oss en Singapore sling och äta jordnötter :-)På torsdag förmiddag, lokal tid,

1 månad kvar
söndag 13 november 2016 - Bergshamra, Solna, Stockholms län, Sverige

Om 1 månad åker vi till Dar Es Salaam för att påbörja vår Afrika-resa. Vi har planerat en del, men långt ifrån allt. Planen är att här fr a ladda upp bilder och låta våra nära och kära följa vår resa.

Packat och klart!
fredag 9 januari 2015 - Solna, Stockholms län, Sverige

Min väska väger 19,6 kg och Leenas alldeles för mycket redan så hon får packa om. Vi tänkte försöka skriva en reseblogg under vår resa till Kuba men förmodligen kommer det att bli lite sporadiskt för Internet på Kuba är inte så utvecklat eller snabbt. Höghastighetskabeln till

Leena Phalén
KjeLee i KjeLee i Kuba
Resförberedelser
lördag 6 december 2014 - Solna, Stockholms län, Sverige

Biljetter fixade, visum, pass fixade, skor inköpta. Nu skall vi bara komma iväg.

Jan Dejemyr
Resfamiljen i Julresa Sri Lanka 2014
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Åter på torra land
måndag 8 september 2014 - Solna, Stockholms län, Sverige

Gokväll! Sitter nu vid köksbordet hemma igen. En vecka går väldigt fort, men som vanligt känns det som om jag varit borta längre för att jag har upplevt så mycket. Trots dåligt väder, 2,5 soldagar av 7 möjliga, så har resan varit toppen. Fin båt, fantastisk personal och härliga

Äntligen........
lördag 30 augusti 2014 - Solna, Stockholms län, Sverige

Go kväll! Äntligen!!!!! Äntligen är jag på väg igen. Äntligen får jag åka båt i Kroatiska skärgården. Ewa.... du skulle bara veta hur avundsjuk jag varit på dig varje höst när du har givit dig iväg på en sån här resa, men nu är det min tur :o). Som sagt nu är jag på väg

Snart start
fredag 29 augusti 2014 - Solna, Stockholms län, Sverige

Klockan är strax 8. Allt är packat. I kassar, väskor och lådor. Bara att bära ner till bilen. Säger som jag brukar vid sådana här tillfällen. Det är nu resan är som bäst, när man har allt det roliga framför sig!

Första dagen i San Francisco
torsdag 28 augusti 2014 - Solna, Stockholms län, Sverige

Efter en allt för lång flygresa hade vi äntligen landat på Oakland internationell airport utanför San Francisco. Klockan vad då lokaltid 18.00 men för oss 03.00. Tro mig vi har helt slut i skallen trots några timmars sömn på flyget, Passkontrollen tog en evighet så när vi väl var

Maria Jakob Peldan Merenyi
Marjak i Roadtrip Highway 1
Lennon

Lennon

17 mars 2018 - 24 mars 2018

Lennons matte åker bort 1 vecka och Lennon bor hos ställföreträdande matte Maria och hennes familj.

Mc resa till Patagonien

Mc resa till Patagonien

18 november 2017 - 8 december 2017

Motorcykel resa till "The end of the world" Resa genom den Chilenska och Argentinska Patagonien.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Södra Afrika

Södra Afrika

14 december 2016 - 3 mars 2017

Jag och Susanne ska ta oss med tåg och buss genom delar av södra Afrika.

KjeLee i Kuba

KjeLee i Kuba

9 januari 2015 - 24 januari 2015

Nedräkningen har börjat! På fredag åker vi, Kjerstin och jag (Leena) till Kuba. Växlat in Euro. De har ju två valutor i Kuba - den ena för turister och den andra för lokalbefolkningen. Hmm...undrar hur vi ska kunna hålla koll så att vi inte blir lurade. Första 5 dagarna i Varadero och sen vidare till Havana (huvudstaden). Hoppas kunna hyra en bil...men det verkar knepigt så vi får se hur den fortsatta resan blir från Havana. Längtar!

Julresa Sri Lanka 2014

Båtresa i Kroatien

Höstresa till Lappland

Höstresa till Lappland

29 augusti 2014 - 9 september 2014

En dröm om att få se fjällen i höstens guldfärger har gett denna resa. Nu lär det fortfarande vara grönt och grant, men det är säker fint ändå! Bilder utlovas.

Roadtrip Highway 1

Roadtrip Highway 1

26 augusti 2014 - 17 september 2014

Vi sak äntligen få uppleva USA på riktigt igen. 23 härliga dagar i bil. Må detta bli en resa vi aldrig kommer glömma.

Thailandsäventyret

Thailandsäventyret

17 februari 2014 - 7 mars 2014

Ett treveckors äventyr på ön Koh Pangan.

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen