Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Sanna Elvin
SannaLina i Rovos Rail, Sydafrika
Free falling...
lördag 27 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tänk att få uppleva en cangeroo eller en taipan ute i vildmarken, tre dagar på ett tåg mellan Perth och Adelaide.Självklart så ska vi utmana höjdskräcken med SkyDive och Bungyjump i Queenstown.Knappt tre månader kvar... :)

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt

Solen skiner i Kista
fredag 19 juli 2019 - Kista, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vädret i Stockholm har inte varit på topp, men i dag har solen äntligen hittat tillbaka. Jag befinner mig i Kista i dag och ska snart möta upp en väninna för att fika på Kista Galleria. Därefter ska jag besöka Kista Science Tower för att ta lite foton från taket till ett nyhetsinslag som

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Stockholm
Senast aktiv - från USA
Hemma
fredag 5 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, jag har kommit hem. Kom hem för länge länge sen och redan hunnit jobba en vecka nu. Men jag kom på att jag aldrig avslutade den här resan. Så jag får väl göra det. Efter Frankfurt, så bar det ju upp till Berlin och sista stoppet på resan. Berlin, har jag ju varit i flera gånger nu,

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Var bär det av härnäst?
måndag 17 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu när man har gått hemma ett tag börjar ressuget växa inom en igen. Som jag skrev i min förra artikel har jag en del alternativ på bucketlisten att arbeta av. Samtidigt som jag kan känna att detta medför en viss stress, tycker jag ändå att man ska se det som något fantastiskt – tänk

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Svensk mark
onsdag 12 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var resan över för denna gång. När vi steg upp hade vi värmen som slingrade sig runt våra kroppar. När vi vaknar imorgon är vi hemma igen i lilla Nordmaling och vad vädret säger ska de bli regn och betydligt kallare än 30+. Det kommer ett inlägg där jag summerar de bästa och

Nästan färdigpackad och högst oplanerad
måndag 10 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så närmar det sig. Kl 16:15 på fredag så kommer jag ge mig iväg på en liten tripp jorden runt. En resa jag velat göra så länge jag kan minnas. Som barn köpte jag mängder med böcker på second hand, de flesta av dem med äventyrstema (och deckare som hade rosa sidor längst bak med ett

Henrich Harder
4x i Henrich kollar in världen.
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Kort om mig!
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vill helst vara anonym här. Har sålt ett av mina bolag och ska äntligen unna mig en resa till Sydamerika. Jag har jobbat inom IT större delen av mitt liv. Jag har tagit körkort för motorcykel endast för denna resa, så stannar lite längre än vad jag tänkt.

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
Packar för resan
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Blir ett par månader. Ska köra runt på en begagnad motorcykel i Sydamerika. Kommer göra uppdateringar här på Resdagboken! Häng med! Just nu håller jag på att packa. Vad ska man ta med? Vad får jag inte glömma?

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
Rovos Rail, Sydafrika

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Ny sommar nya resplaner

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Henrich kollar in världen.

Henrich kollar in världen.

14 juni 2019 - 30 januari 2020

Sydamerika

Sydamerika

5 maj 2019 - 5 september 2019

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Hong Kong och Brighton

Hong Kong och Brighton