Sverige

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar. Men CORONAN satte stop för resan!

28 mars 2020 - 8 maj 2020

Vårt härliga reseliv fortsätter. Vi avser att möta våren-försommaren i Alanyaområdet. Vandringar, Boule och Canasta och härliga möten med glada människor står högt på vår önskelista. Speciellt genom vandringarna blir det bra möten att träffa gamla och nya vänner, i en fantastisk natur. Taurus-bergen bjuder på varierande svårigheter. Vi hoppas oxå på några bad på Kleopatrastranden. Välkomna ombord! Trodde vi, men ack så blev det inte. Vi fick försöka och ställa om till vandringar och cykelturer i södra Sverige istället. Vädret har så långt varit mycket bra. Mycket sol och vindigt och lite svalare än i Alanya, men häng med om Ni vill!

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Gambia 2020

2 januari 2020 - 31 maj 2020

En resa i östra Asien

En resa i östra Asien

21 september 2020 - 21 september 2020

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.