Enköping

My trip to South Africa
måndag 5 mars 2018 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hello guys! We just came back from our 7-day trip to South Africa. We had a lot of fun and thankfully we had a lot of luck with the weather there was a lot of sunny days. First we went to the airport in Stockholm to begin our trip to Johannesburg. We had to stop in Dubai to change flights and then

Sa17A
SA17A i South Africa
Senast aktiv - från Australien
Packa, packa, packa
onsdag 27 december 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Planet till Indien går 19:50 ikväll. Efter dagar av packning så ska det bli ruskigt skönt att sätta sig på Arlanda och konstatera att det inte går att göra mer nu.

On the road again
tisdag 7 november 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Tisdag morgon 7/11. Jag lämnade Karlstad busstation kl 03 som planerat, för första etappen på resan. Nu är klockan 07.05 och jag skulle ha varit på Arlanda om fem minuter, men det är stopp på E18, vid Ekolsundsbron och även dit är det en bit kvar. Flyget går kl 09.40 så vi får se om

Per-Inge Bergh
aipi i Claviers
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Kvällen före dagen D!
måndag 28 mars 2016 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Jaha så var vi äntligen här! Dagen innan mitt tredje USA besök och mina älskade tjejers FÖRSTA besök OCH flygtur! ?? Väskorna är packade både 1 och 2 och 3 ggr men nu får det vara som det är och bli som det blir! (Tiden går åt till att få två pirriga tjejer att sova, trots morbror

Borta bra men hemma bäst!
söndag 19 juli 2015 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Home, sweet home ?? Nu har vi landat hemma i Jung efter en helt fantastisk resa, vi är alla supernöjda, tror att vi alla är överens om att Los Angeles var bäst, vi vuxna blev nog mest besvikna på Las Vegas, dyrt & den så kallade strippen var inte mycket att hänga i julgranen! Det vi saknat

Viktoria Stagårdh
Schlagervicky i Road trip California
Nedräkningen har börjat!
lördag 30 maj 2015 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Om en månad börjar en av mina drömresor (hm, jag har visst många drömmar) att åka på en roadtrip i USA! Det hela började nog med att jag satt hemma hos en tjejkompis i Västertorp och vi kom in på drömresor, några av mina drömmar var, åka på roadtrip i USA, åka inlandsbanan och åka

Viktoria Stagårdh
Schlagervicky i Road trip California
Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Förberedelser + info om mitt reseupplägg
lördag 7 juni 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

För er som vill veta så får ni gärna ta del av mitt kommande reseprojekt de närmaste veckorna. Mina förberedelser börjar lida mot sitt slut d.v.s packning, massvis med administration och en hel del bildinspiration från ställen jag ska besöka och det viktigaste kommunikation med personer

Beatrice Johansson
resBea i Där pingvinerna bor
Phuket
onsdag 29 januari 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Tyvär har vi varit väldigt dåliga på att uppdatera :/ vi e allefall i phuket nu å har varit här i 5 dagar, och 6 dagar kvar. Men tänkte bara säga att vi har det kanon bra, har blive en del shopping och för bågon kväll sen va vi in till patong å käka å gick på strippklubb ;) och idag

Enköping
söndag 12 januari 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hej igen! Kl. 9 imorse åkte vi neröver i Sverige. Resan gick bra, men det var mycket snörök efter vägen och vi åkte förbi någon krock osådär. Men vi tog oss fram helskinnade och vi alla tyckte nog att det gick snabbt att ta sig ner hit till Enköping. Här hos Emelies mamma har vi

Hemma.
torsdag 9 januari 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Så nu var det över för den här gången. Relativt pigga blir vi upphämtade av Tore och Gudrun på Arlanda som håller med duggregn och 5 grader. Resan har varit väldigt lugn, tack vare mediautbudet på planet. Det underlättar mycket när alla kan titta på film, lyssna på musik och spela

South Africa

Familjen Odén till Indien

Claviers

Claviers

7 november 2017 - 15 november 2017

En resa för att besöka vänner i byn Claviers, i bergen några mil väster om Nice. Jag hoppas få vara med om olivskörden och att få göra några cykelturer till byarna i omgivningarna.

Första flygningen går till NY,

Första flygningen går till NY,

29 mars 2016 - 5 april 2016

Vår första flygtur går tvärs över Atlanten för att hälsa på morbror Johan med familj! Med oss har vi mamma,mormor och morfar. Vi ska för första gången träffa vår kusin Allessandra, hennes mamma Angelika och hennes släkt! Det är närmare 6-6.5 år sedan Rebecka träffade sin morbror och Sofia var bara ett par månader den gången. Nedräkningen går långsamt men snart så! ??

Road trip California

Road trip California

30 juni 2015 - 17 juli 2015

Där pingvinerna bor

Där pingvinerna bor

9 juni 2014 - 15 juli 2014

En resa för att ta del av den lokala livsstilen i Muizenberg(Musberget) samt i Simon's town där pingvinerna bor och även jag kommer att sova. Tanken är att skriva kortare reflektioner om upplevelser jag stöter på under min vistelse. Eventuell kommer jag ha någon annan mer internationell nyhetsflöde typ som www.flipboard.com Allt beror på tillgång till nätverk på plats.

USA,en utbytes termin i Pembroke

USA,en utbytes termin i Pembroke

10 januari 2014 - 30 maj 2014

Den här resedagboken kommer att handla om livet på University of North Carolina at Pembroke. Hur min utbytestermin i USA kommer vara, i en liten "stad" med ca 3000 människor! :) Det blir jag och USA's urinvånare(indianer). :)

Thailand Bangkok - Krabi - Phuket

Thailand Bangkok - Krabi - Phuket

13 januari 2014 - 5 februari 2014

Alla får sol. Thailand 2013!

Alla får sol. Thailand 2013!

19 december 2013 - 9 januari 2014

Uppdraget är att få hela familjen att stänga av jobb,skola,träningar,xbox och tv i 3 veckor. Resan går till Koh Chang och avslutas i Bangkok.

Kroatien, Split

Kroatien, Split

27 april 2013 - 4 maj 2013

Vi tänkte oss en weekendresa till någon europeisk stad men det blev en hel vecka i Split.

Linnéa Andersson
nea86