Värmlands län

Kreja i Global Tour
Sotar Blixt leden
söndag 26 augusti 2018 - Arvika, Värmlands län, Sverige

Idag blev det en första test av utrustning.

Kreja i Global Tour
Golf
söndag 24 juni 2018 - GOLFBANAN, Värmlands län, Sverige

idag spelade vi golf på en underbar bana.värmen var nästa för tuff sista timmen. Avslutade EM med lite bad och solande

Lars Näslund
Naslund24 i Washington/Myrtlebeach/Orlando
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Bara bra backar i Branäs
onsdag 4 april 2018 - Branäs, Värmlands län, Sverige

Fem fantastiska skiddagar är svårt att överträffa. En glänsande vårsol, som kröp upp ur de kalla vinternätterna varje morgon, följde oss i backarna och visade hur vackert det kan vara med snöiga bergstoppar och välpreparerade skidpister. Efter 12 år i Branäs var det den här gången de

Martina

GrinchenOnTour i Grinchen On Tour
Diverse förberedelser
tisdag 5 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Två dagar kvar. Lägger in personuppgifter på BA:s hemsida. Passnummer, namn, etc. Bokar inga platser än. Väntar till 24h timmar före take off, då det blir gratis. Spelar ingen roll hur vi sitter till London, om vi inte kan sitta tillsammans. För resan vidare till Hong Kong och Auckland

Blogg
lördag 2 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Sitter och botaniserar lite i denna reseblogg, men det är inte helt enkelt. Eller?

Resfakta
onsdag 29 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Vi som åker är Peter och Anneli med barnen Ellen (21), Sixten (19), Ester (15) och Viking (12). Vi flyger från Oslo Gardermoen till London fredag 8/12. Sedan vidare till Auckland, med mellanlandning i Hong Kong. Husbil är hyrd i 25 dagar innan vi lämnar Nya Zeeland för en vecka i Sydney. Hem

Packar!
måndag 27 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Nu är väskorna inköpta och väntar på att fyllas med saker för fem veckors vistelse på andra sidan klotet. Inte lätt att veta vad man ska ta med sig.

Bilutflykt
torsdag 3 augusti 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Vaknar och inser att det är grannen jag hör snarka, alltså i tältet bredvid 🤣🤣 Tunna väggar här.Många av besökarna till Motorveckan i Rättvik verkar bo på denna camping. Finns en och annan raggarbil här. Märktes i morse också då många gjorde sig klar för avfärd ganska tidigt.

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Bridgetown, Sankt Michael, Barbados
The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Washington/Myrtlebeach/Orlando

7 juni 2018 - 8 juli 2018

Nya äventyr till USA besöker platser vi inte besökt förut

Bara bra backar i Branäs

Nu drar vi snart!!

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Skidsemester

9 april 2017 - 13 april 2017

En del skulle säga att säsongen är över men där andra ser hinder ser vi möjligheter...