Värmlands län

Distans men ändå nära
söndag 5 april 2020 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har under en lång tid funderat på hur jag ska skriva, vad ska jag berätta om de sista veckorna, veckor och dagar som mins sagt varit omskakande och overkliga för oss alla. Många organisationer och församlingar har använt ordet tillsammans, vi går tillsammans, och ”vi ställer inte in,

Pack-tajm.
lördag 2 november 2019 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hallå Dagboken.Sitter hemma i Karlstad, två dagar till avresedag. Jag har precis kånkat ned allt jag tror mig behöva från vinden.Det är alltid så svårt att veta vad jag kommer behöva när jag ska iväg en längre tid. Vad kommer jag sakna och vad kunde jag lika gärna lämnat hemma?Den

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Senast aktiv - från Fernie, British Columbia, Kanada
A place to call home, Hemma igen!
fredag 10 maj 2019 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har varit hemma ett par veckor nu och jag har hunnit reflektera över min resa och hunnit vilat mycket. Det har varit skönt att komma hem igen, och jag har flera platser som kan kalla hem. När jag skrev på facebook att jag var hemma, så trodde någon att jag var i Västerbotten.. det kunde

Anneli Persson

Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Sotar Blixt leden
söndag 26 augusti 2018 - Arvika, Värmlands län, Sverige

Idag blev det en första test av utrustning.

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Golf
söndag 24 juni 2018 - GOLFBANAN, Värmlands län, Sverige

idag spelade vi golf på en underbar bana.värmen var nästa för tuff sista timmen. Avslutade EM med lite bad och solande

onsdag 4 april 2018 - Branäs, Värmlands län, Sverige

Fem fantastiska skiddagar är svårt att överträffa. En glänsande vårsol, som kröp upp ur de kalla vinternätterna varje morgon, följde oss i backarna och visade hur vackert det kan vara med snöiga bergstoppar och välpreparerade skidpister. Efter 12 år i Branäs var det den här gången de

Godmorgon!
torsdag 7 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

leverppastej

Ester Wärm
GrinchenOnTour i Grinchen On Tour
Diverse förberedelser
tisdag 5 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Två dagar kvar. Lägger in personuppgifter på BA:s hemsida. Passnummer, namn, etc. Bokar inga platser än. Väntar till 24h timmar före take off, då det blir gratis. Spelar ingen roll hur vi sitter till London, om vi inte kan sitta tillsammans. För resan vidare till Hong Kong och Auckland

Peter Söderblom
petsod i Down Under Tour
Blogg
lördag 2 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Sitter och botaniserar lite i denna reseblogg, men det är inte helt enkelt. Eller?

Peter Söderblom
petsod i Down Under Tour
USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

Guinea 2019

Guinea 2019

2 januari 2019 - 29 april 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Washington/Myrtlebeach/Orlando

Washington/Myrtlebeach/Orlando

7 juni 2018 - 8 juli 2018

Nya äventyr till USA besöker platser vi inte besökt förut

29 mars 2018 - 4 april 2018

Nu drar vi snart!!

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Therese Och Fredrik Einarsson Och Solberg
Therese och Fredrik