Värmlands län

GrinchenOnTour i Grinchen On Tour
Diverse förberedelser
tisdag 5 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Två dagar kvar. Lägger in personuppgifter på BA:s hemsida. Passnummer, namn, etc. Bokar inga platser än. Väntar till 24h timmar före take off, då det blir gratis. Spelar ingen roll hur vi sitter till London, om vi inte kan sitta tillsammans. För resan vidare till Hong Kong och Auckland

Blogg
lördag 2 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Sitter och botaniserar lite i denna reseblogg, men det är inte helt enkelt. Eller?

Resfakta
onsdag 29 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Vi som åker är Peter och Anneli med barnen Ellen (21), Sixten (19), Ester (15) och Viking (12). Vi flyger från Oslo Gardermoen till London fredag 8/12. Sedan vidare till Auckland, med mellanlandning i Hong Kong. Husbil är hyrd i 25 dagar innan vi lämnar Nya Zeeland för en vecka i Sydney. Hem

Packar!
måndag 27 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Nu är väskorna inköpta och väntar på att fyllas med saker för fem veckors vistelse på andra sidan klotet. Inte lätt att veta vad man ska ta med sig.

Bilutflykt
torsdag 3 augusti 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Vaknar och inser att det är grannen jag hör snarka, alltså i tältet bredvid 🤣🤣 Tunna väggar här.Många av besökarna till Motorveckan i Rättvik verkar bo på denna camping. Finns en och annan raggarbil här. Märktes i morse också då många gjorde sig klar för avfärd ganska tidigt.

Sol, vind och vatten
måndag 10 april 2017 - Branäs, Värmlands län, Sverige

Ja idag har vi haft alla väder, började med dimma och regn och blåst, tjejerna fick härda ut på skidskolan men helt utan klagan. Fram emot eftermiddagen var himlen blå och solen gick hårt åt den lilla snö som finns kvar. Vi mötte två familjer från FKB som generöst bjöd på jäger och

Tommy Essenholm
Essenholm i Skidsemester
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Mot Norr
söndag 9 april 2017 - Branäs, Värmlands län, Sverige

Jag skulle vilja kunna packa dagen innan och sedan bara gå upp, äta och åka. Jag skulle vilja kunna lyssna på musik i 50 mil utan bråk, jag skulle vilja montera ner alla fartkameror på västergötaslätten. Jag skulle vilja ligga vid Frykenssjöns strandsluttningar och bara se ut över

Tommy Essenholm
Essenholm i Skidsemester
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Peking nästa
lördag 8 april 2017 - Skåne, Värmlands län, Sverige

På tisdag bär det iväg. Med Air Chinas Airbus 330 tar resan till Peking 8,5 timmar.

Börje Johnsson

Nu drar vi snart!!

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Skidsemester

9 april 2017 - 13 april 2017

En del skulle säga att säsongen är över men där andra ser hinder ser vi möjligheter...

Peking - Shanghai TR

11 april 2017 - 28 april 2017

Resan2017

2 april 2017 - 8 april 2017

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Resa i Sverige - Värmland!

23 oktober 2016 - 27 oktober 2016

Höstens resekurs handlar om Värmland! Alsters herrgård med Gustav Fröding, Alfred Nobel, Tage Erlander, Klössbol, Långban, Monica Zetterlund, Rottneros Park mm. Vi läser om Värmland och v 43 upplever vi Värmland! Följ oss här på vår resa!