Årjäng

GrinchenOnTour i Grinchen On Tour
Diverse förberedelser
tisdag 5 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Två dagar kvar. Lägger in personuppgifter på BA:s hemsida. Passnummer, namn, etc. Bokar inga platser än. Väntar till 24h timmar före take off, då det blir gratis. Spelar ingen roll hur vi sitter till London, om vi inte kan sitta tillsammans. För resan vidare till Hong Kong och Auckland

Blogg
lördag 2 december 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Sitter och botaniserar lite i denna reseblogg, men det är inte helt enkelt. Eller?

Resfakta
onsdag 29 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Vi som åker är Peter och Anneli med barnen Ellen (21), Sixten (19), Ester (15) och Viking (12). Vi flyger från Oslo Gardermoen till London fredag 8/12. Sedan vidare till Auckland, med mellanlandning i Hong Kong. Husbil är hyrd i 25 dagar innan vi lämnar Nya Zeeland för en vecka i Sydney. Hem

Packar!
måndag 27 november 2017 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Nu är väskorna inköpta och väntar på att fyllas med saker för fem veckors vistelse på andra sidan klotet. Inte lätt att veta vad man ska ta med sig.

semester
måndag 18 juli 2011 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

så där ja...sitter i glaskogen, tittar ut över sjön o spelar lite WoW heheh nä då ska återgå till mina böcker..redan läst ut nån hehe regnat ltie i dag..men solen kikade fram lite nu på kvällskvisten... sjön ligger spegelblank, o dimmar börjar sänka sig. Lilla Lus ville oxå åka

Sadhana i värmland
Årjäng, Värmland
lördag 2 juli 2011 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Idag fick det bli en liten rundtur i västra Värmland. Först ut var Årjängs kommun, där vi gjorde snabbstopp på Årjängs-travet och Kyrkeruds Folkhögskola innan vi åkte till det berömda Årjängs-trollet (för övrigt utnämnt till en av Sveriges fulaste sevärdheter) för att föreviga

Gunilla Anteryd
kjilla i Sverigeresan
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
En vinterdag
söndag 6 februari 2011 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

Resans start närmar sig nu med stormsteg. Idag hade vi en fin vinterdag här i kalla sverige.Men nu tester jag om det funkar att skriva dagbok här;) nästa gång ni läser något är det nog 30 grader varmare och sol jag skriver om, Hoppas jag. ha de gött

Maria Krainskij
krainskij i Mexico
Senast aktiv - från Mexico City, Mexiko
lite sjukt
torsdag 15 juli 2010 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

mmm då har vi redan kommit till sista dagen. endå har vi inte gjort mycket, nått enstaka försök till att fiska, har bara knallat mellan recepitonen o stugan...annars har vi läst, busat me lus, lus som har sovigt väldigt mycket o ätit med för den delen. han har hosta nån dag, har inte

Sadhana i Glaskogen 2010
båt
onsdag 14 juli 2010 - Årjäng, Värmlands län, Sverige

mhmm lucas vaknade som vanligt vid 7tiden o hade bajsat o ville ha lite välling. Då vaknade jag o frös, gud så gött det var!!! har ju fönstret öpper på nätterna annars överlever man inte i vår lilla skolåda. vet att jag bytta blöja, sen vet jag inte...tror jag somnade om o sov, jocke

Sadhana i Glaskogen 2010

åter till glaskogen

Sverigeresan

3 juni 2011 - 31 december 2015

En resa genom Sverige där alla 290 kommuner ska besökas. Ingen tidsgräns är satt!

Mexico

8 februari 2011 - 9 mars 2011

en månad att upptäcka en annan värld.Äta gott ta det lugnt och klättra i pyramider. En och annan fisk skall också beskådas ;)

Glaskogen 2010

12 juli 2010 - 16 juli 2010

åker till mitt älskade glaskogen för 15e året i rad.

Hurghada

22 april 2010 - 1 maj 2010

Våran fantastiska resa ner till Egypten.

Asien-Oceanien-Afrika

5 januari 2010 - 8 maj 2010

Herr nilsson och jag tänkte ta oss en liten rundtur ute i stora världen :)

Glaskogen 2009

29 juli 2009 - 2 augusti 2009

Åter en sväng till Glaskogens camping, men detta år blir det inte en hel vecka utan 5dagar

Glaskogen

19 juli 2008 - 26 juli 2008

Åter en tur till Glaskogen..