Västerbottens län

Vi väntar.....
tisdag 12 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

....som vanligt väntar vi på att husägarna ska komma tillbaka.Vi trivs bäst utomhus.Nu har det gått 1 månad sedan de låste dörren och lämnade oss.Tur tiden går ganska fort, snart är de här igen.....

Säg hej till kamelen.
lördag 9 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Visade en bild när vi var på Dubai flygplats vid utresan till Bangkok.En påse med shopping. Se foto.Ja visst var det en kamel jag köpte.För 22 dirham, ca 25 sv kr.Den säger att öken är bättre än snö och is.

Göteborg till jul.
lördag 9 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Iår blir vi inte så exotiska till julen.Det blir Göteborg 23-26 december.Boende som vanligt trevliga hotell Odin.Kommer förstås sakna vackra julgranen på Mandarin Oriental.Men Jeff sa, du får ju se julgranen i Nordstan!De 2 bilderna är från 2012, Liseberg.

Elisabet Trigwell
chortipvilla i God Jul Göteborg.
Dags igen
torsdag 7 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Snart bär det av//Jan

Jan Olophsson
Joppe66 i Gambia 2017/2018
Senast aktiv - från Vindeln, Västerbottens län, Sverige
Bilder fredagen 13 oktober.
måndag 4 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Bilder från fredag 13 oktober.Dagen innan avfärd till Bangkok.Inte så många opublicerade bilder kvar, några inlägg till blir det.

Bilder 14 november, dagen.
söndag 3 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Bilder från dagen , tisdag 14 november.

Resan till Sverige 14/15 november.
lördag 2 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Vid 20.30 lämnar vi rummet/lägenheten.Vi är ute i mycket god tid, bättre det än komma sent till flygplatsen.Utcheckningen på hotellet går snabbt och vips har de en taxi åt oss.Inga trafikproblem att ta sig till Suvarnabhumi airport.Tar ca 30 minuter.Som vi checkat in via datorn går vi i en

Hua Hin måndagen 30 oktober.
fredag 1 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Tyvärr serveras inte frukost längre på The Museum.Går ut en sväng för att se om vi kan hitta något frukostställe.Det gör vi inte.Handlar på 7 eleven i stället.Banan/chokladmuffins, juice och yoghurt.En banan till Jeff.Kaffe o te går att göra på rummet.Frukosten smakar bra.Idag blir

Mera bilder.
torsdag 30 november 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande bilder från söndagen 29 oktober.

Hua Hin, söndagen 29 oktober
torsdag 30 november 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags att besöka Hua Hin med 2 övernattningar på Centara Grande.Senast vi gjorde det var i januari 2016.Januari 2017 gjorde vi en dagstur till Hua Hin.En mycket regnig dag, dagen före den hemska översvämningen.Avresa 11.00.13 mil till Hua Hin.Vid ankomsten bjuds på en fruktdryck.Den är lila

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Gambia 2017/2018

12 december 2017 - 18 januari 2018

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Resan till Skottland

18 juli 2017 - 20 augusti 2017

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Eurotrip

29 april 2017 - 27 maj 2017

Vår första långa resa med vår camper.

Carolas 50-årsresa

19 juli 2017 - 11 augusti 2017

Resa till San Fransisco 4 dagar bilar sedan ner till Carlsbad sen en tredagars kryssning innan resan avslutas med Las Vegas