Dorotea

Nu läggs Resdagboken ned

Fick besked att Resdagboken läggs ned: Nu lägger vi in sista inlägget och Resdagboken läggs ned, det kan man förstå då den fungerar så jäkla dåligt. Bara energislukare. Detta meddelande fick jag: Resdagboken.se stängs den 15 juni 2012 Schibsted Tillväxtmedier har beslutat att avveckla

Hemma efter en härlig sememster
torsdag 26 april 2012 - Storgatan 40, Dorotea, Västerbottens län, Sverige

Ja då är vi hemma igen efter en härlig tripp

På väg. Nu i stckholmo

Då har vi landat och är på väg till huvudstaden

bilder

Hopplost att ladda bilder pa resdagboken. Hanvisar till Kristofferssons.blogg.se

seashell diving resort

Efter att ha vilat upp oss vid poolen och lite airkondition blev det en heldag med snorkling runt Koh Tao. Fantastisk undervattensvarld har vid Koh Tao. En lyckad forsta dag pa sportlovet.

Koh Tao

Det var en haftig resa igar. Borjade med en long tail fran Koh Muk till en liten hamn pa fastlandet. Dar vantade en minivan som tog oss till Trang. Lunch i en livlig stad och byte till ny buss. Vi kom fram efter 4 tim till Sutthani. En hamnstad med mycket lastfartyg dar allt stangde vid 18.00.

Mot fastlandet

Vi har haft en bra dag med grottsimning och snorkling. Pa eftermiddagen akte vi lite mopedtaxi for det finns inga bilar pa Koh Muk. Imorgon aker vi bat over till fastlandet och sedan buss i 5 tim sa ska vi vara pa ostra sidan pa kvallen. Har vi da lite tur tar vi nattbaten upp till Koh Tao. En

koh bulon

sorry, jag har inte fatt mojlighet att anvanda datorn for det har blivit mycket lazy days. Vi har hamnat pa en fantastisk o dar mottot ar don't worry be happy. Vi hade nagra kanondagar pa lipe island dar vi bara njot av solen och airkondition. Nu bor vi pa Bulon View Point. Det kan rekomenderas om

marknaden
måndag 21 februari 2011 - Storgatan 40, Dorotea, Västerbottens län, Sverige

Lordagkvall var jag pa natt marknaden. Haftigt nar de visade Chelsea - Everton pa storskarmen. Efter straffar vann Everton och det blev varldens jubel pa torget. De du Christer. Det verkar som hela Chiang mai holl pa Everton. Jag tror att Chang Bier sponsrar Everton. I ovrigt var det mycket for

lazy day
lördag 19 februari 2011 - Storgatan 40, Dorotea, Västerbottens län, Sverige

Idag blev det en kanondag. Solen borjade steka redan vid 9.00 tiden. Vi letade en pool nagon tim. Sedan stannade vi dar i ett par tim men solen blev sa stark sa vi fick bryta. Moa och jag gick pa en promenad i stan medans systrarna kristoffersson stack ivag pa ett Thai massage. Pa kvallen blev det

Herman o Karin 2012

26 mars 2012 - 27 april 2012

Vår resa mot Asien, med inga bestämda mål. Det är bara viljan och näsan som vet vart resan går. Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig

Tripp i Thailand

14 februari 2011 - 15 mars 2011

Håll i hatten Thailand för nu håller jag på att packa. Vi åker buss imorgonbitti till Östersund. Sedan tåg till Arlanda och flyger natten mot tisdag till Bangkok. Vi hörs

Jorden runt på 111 dagar

3 september 2010 - 22 december 2010

Drömresan som äntligen går i uppfyllelse! Bara jag och Karl på resande fot, härligt! :)

Borgafjäll

12 februari 2010 - 16 februari 2010

Jag och Martin åkte till mina släktingar i Dorotea/borgafjäll och hälsade på:-) Vi hade kanontur med det mesta, solen sken, vi såg norrsken, renar och åkte skoter och slalom och hade trevliga kvällar!

Skoter 2010

18 februari 2010 - 22 februari 2010

Då var det skoteråkadags igen :) Blir Borgafjäll även i år.

Mys med syskonen i Borga

17 mars 2009 - 22 mars 2009

Skidor, skotrar, varm oboy, irlänsk pub, och trasiga stjärtlappar. =) Jag o Magnus tog flyget till Umeå, där storebror och hans Maria hämtade oss, för avfärd mot Borgafjäll. Där systerdotter Tilda, syster och hennes Mattias möte upp.

vinter i borgafjäll

30 december 2009 - 1 maj 2010

En vintersäsong i Lappland

Mot en bättre tid

20 december 2009 - 17 maj 2015

Nu kör vi :)

Thailand

5 december 2009 - 21 december 2009

Lite rundåkning i södra thailand, planerat innan resan är phuket - phi phi - koh lanta - railey beach - phuket

Back packing i Asien

5 november 2009 - 1 december 2009

Åker ner till Bangkok och från dær ska vi resa runt!